MEESENBURG: blaugelb si STROXX Energy sunt pilonii politicii de branding |
Furnizori de sisteme Publicat de AG&F 05 Iun 2023 06:19 |
In calitatea sa de subsidiara a Meesenburg Gruppe, Meesenburg Romania urmareste intocmai politicile de brand si identitate trasate de compania-mama atat pentru marca Meesenburg, cat si pentru brandurile aflate in portofoliul propriu - blaugelb, STROXX si STROXX Energy. Suntem responsabili de pastrarea numelui familiei Meesenburg impecabil in Romania. Meesenburg nu reprezinta doar o marca, ci este o garantie a seriozitatii, construita de-a lungul a peste 260 de ani de existenta. Obiectivele pe care le urmarim cu ajutorul marcilor noastre sunt:
• Orientare catre solutii
• Colaborare pe termen lung
• Protejarea mediului inconjurator
• Sprijinul profesionistilor din domeniul constructiilor, prin produse, servicii si solutii inovatoare si de o inalta calitate.
Dezvoltarea durabila, o alta fateta a unei strategii coerente de marketing
Sustenabilitatea este un subiect important pentru Meesenburg atat la nivel de grup, cat si in Romania. Gama de produse blaugelb Triotherm+ este o dovada in acest sens. Produsele ofera un nivel superior de fixare a ferestrelor, pentru o eficienta energetica sporita. Sistemul este certificat de catre Passive House Institut si ift Rosenheim, respectand standardele de eficienta energetica stabilite in clusterul nZEB. Recent, produsele blaugelb Triotherm+ au fost certificate Cradle-to-Cradle. Meesenburg si-a propus ca obiectiv extinderea si consolidarea pozitiei sale pe piata in domeniile sustenabilitatii si inovatiei materialelor. Pentru a sprijini acest demers, profilul blaugelb Triotherm+ a fost certificat cu succes Cradle to Cradle® (C2C) Silver Standard. Este primul produs din gama blaugelb care obtine aceasta inalta distinctie, ce reprezinta in acelasi timp un punct de plecare pentru certificarea altor produse din gama blaugelb, in special a celor destinate montajului cu precadre a usilor si ferestrelor la cladirile eficiente energetic. Afilierea Meesenburg in Clusterul Pro nZEB este un alt exemplu de initiativa care urmareste sa sprijine si sa continue planurile industriei din Romania de a construi mai eficient energetic si, implicit, de a contribui la protejarea mediului inconjurator. O initiativa de care suntem mandri este si STROXX Energy. Prin intermediul STROXX Energy suntem parteneri ai profesionistilor pentru instalatii fotovoltaice si pompe de caldura performante. Practic, construim viitorul cu energie curata. Astfel, in contextul schimbarilor climatice si al cresterii costurilor energetice, se remarca pe piata nevoia de multiple solutii necesare proiectarii si realizarii de cladiri cu performante energetice superioare. In aceasta directie, am dezvoltat o echipa speciala in cadrul Departamentului de Product Management, specializata in dezvoltarea solutiilor pentru cladiri eficiente energetic. Totodata, ne-am propus ca principal obiectiv extinderea si consolidarea pozitiei pe piata de profil, in domeniile sustenabilitatii si cel al inovatiei materialelor.
Portofoliu de peste 300 de marci consacrate
Fiind un distribuitor de produse de constructii si accesorii pentru usi si ferestre, avem in portofoliul nostru peste 300 de marci. Principalele categorii de produse ce se regasesc in prezent in portofoliul propriu sunt reprezentate de Roto, Axor, Aereco, Hoppe, Wala si Cisa. In plus, Meesenburg Gruppe detine trei marci proprii comercializate in Romania, fiecare cu portofolii importante.
Marca blaugelb
Detinuta de Grupul Meesenburg, marca balugelb este un brand german de produse profesionale pentru industria constructiilor, a productiei de usi si ferestre, a montajului usilor si ferestrelor si, mai ales, o marca inovatoare in domeniul termoizolatiei usilor si ferestrelor. Ad literam, blaugelb inseamna “albastru-galben” culori des intalnite pe santiere. Albastru reprezinta culoarea cerului care se vede prin ferestre, iar galben cea a echipamentelor de protectie purtate de specialisti. Marca blaugelb® include o gama larga de produse de inalta calitate proiectate, tintind exigente inalte si avand o rezistenta ridicata. Produsele blaugelb sunt ideale pentru companiile artizanale si industriale. Diferentierea de concurenta are loc, pe de-o parte, prin intermediul calitatii produselor si, pe de alta parte, prin know-how-ul care insoteste aceste solutii.
Brandul blaugelb® se bazeaza pe valorile Meesenburg:
Ne lasam ghidati de aceste valori de catre clientii, partenerii si furnizorii nostri. Implementarea este strans legata cu serviciile grupului Meesenburg si asigura succesul de durata al marcii blaugelb®.
Marca STROXX
Apartinand unui consortiu de companii din Europa de Vest, ce include grupul Meesenburg, STROXX este o marca pentru mestesuguri profesionale (scule de mana premium). STROXX este noul brand pentru meseriasii profesionisti, cei care lucreaza manual si care sunt mandri de creatiile lor. Experienta Meesenburg ca specialist in scule si echipamente pentru mesteri ne-a indrumat sa anticipam si sa intelegem nevoile acestora, pentru a sprijini o afacere provocatoare. STROXX merge si mai departe: noile produse ofera stil modern cu un design deosebit. Calitatea premium este de la sine inteleasa. Marcii STROXX ii este atasat sloganul “Proud professionals”, conceput pentru a sublinia faptul ca produsele se adreseaza profesionistilor mandri de munca lor si atenti la cele mai mici detalii.
Marca STROXX Energy - Solutii pentru viitor bazate pe experienta unica a comertului en-gros
Meesenburg Großhandel KG a dat un nume domeniului surselor de energie regenerabile sau autonome: STROXX ENERGY. STROXX ENERGY livreaza ceea ce au nevoie clientii de maine: echipament de prima clasa pentru alimentarea cu energie regenerabila, autonoma. Cunoastem indeaproape nevoile breslei, suntem la curent cu cele mai bune tehnologii si avem o stransa legatura cu producatorii internationali, pe care ne putem baza. Ii invitam pe parteneri sa profite de un raport pret-calitate excelent si de fiabilitatea pe care le-o garantam, ca experti in domeniu.
Initiative pentru sustinerea unui branding dinamic
Pe termen scurt nu anticipam abordarea unui proces de rebranding pentru nici una dintre marcile proprii comercializate si nici pentru brandul companiei detinatoare, Meesenburg. Cu toate acestea investim in initiative de marketing si de vizibilitate care ne ajuta sa comunicam valorile marcilor noastre si sa ne pozitionam adecvat in preferintele clientilor din segmentele de piata vizate. Pe scurt, incercam sa fim acolo unde sunt si clientii nostri, la evenimente, pe santiere, in punctele de vanzare, offline, dar mai ales online, printr-o suita de tactici de marketing digital, orchestrate de o echipa interna si externa de profesionisti in marketing strategic, marketing digital si eCommerce. Ne straduim sa fim „omnichannel” si sa oferim o experienta superioara clientilor, angajatilor si partenerilor nostri. Chiar daca un proces de rebranding nu se intrevede pe termen scurt, ne straduim permanent sa avem o identitate de brand corect comunicata pe toate canalele de marketing. Respectam catalogul de brand si identitatea marcilor detinute si ne asiguram ca orice comunicare este perfecta din punct de vedere grafic si al valorilor de brand transmise.
Tehnologia digitala si aportul sau la dezvoltarea brandului
In ceea ce priveste digitalizarea Meesenburg, aceasta urmareste obiectivele enumerate anterior: orientare catre solutii, colaborare pe termen lung, protejarea mediului inconjurator, sprijinul profesionistilor din domeniul constructiilor cu produse, servicii si solutii inovatoare si de o inalta calitate. In plus, suntem preocupati de obtinerea de beneficii pentru clientii nostri si pentru angajati, obtinute din automatizarea a cat mai multe procese de afaceri. De asemenea, suntem exigenti si implicati in actiuni de cresterea experientei clientilor si de asigurarea unei experiente omni-canal. Abordam digitalizarea pe plan intern, prin transformari necesare pentru o mai buna colaborare, invatare si eficientizare a muncii, prin implementarea a diverse soft-uri de colaborare, warehouse management, de management a relatiei cu clientii, etc. Digitalizarea interna a companiei trebuie sa tina cont de oameni in primul rand, pentru a avea o sansa de succes, de competentele acestora, de mentalitate si de capacitatea de a folosi platformele puse la dispozitie. Investim constant in cursuri de perfectionare si de dobandire de noi abilitati, atat de tipul hard-skills, cat si soft-skills, pentru angajatii nostri si incercam sa recrutam cei mai buni candidati din piata cu abilitati digitale (profesionisti IT&C, profesionisti in marketing digital etc.). Totodata, abordam digitalizarea din punctul de vedere al orientarii catre piata, catre client. Comunicam omnichannel - via social media, via chat, via serviciu clienti. Vindem peste 2.000 produse pe canale de vanzari de tip marketplace, precum si cu ajutorului magazinului virtual propriu https://meesenburg.ro
Experienta superioara pentru clienti, angajati si parteneri
Reputatia, increderea si recunoasterea in randul clientilor sunt caracteristicile de brand pe care dorim sa le fundamentam prin tot ceea ce facem. Suntem orientati catre solutii, cautam colaborare pe termen lung, dorim sa protejam mediului inconjurator si sa sprijinim profesionistii din domeniul constructiilor cu produse, servicii si solutii inovatoare si de o inalta calitate. Individualizarea marcii Meesenburg se face prin identitate vizuala specifica si printr-un logotip unic. Ulterior, orice colaborare pe care o intreprindem atat la nivel intern, cat si extern, este precedata de o experienta pe care o lasam clientilor. O experienta superioara a clientilor, angajatilor si partenerilor nostri online si offline contribuie la cresterea valorii brandului Meesenburg si imbunatateste modul in care suntem perceputi de catre piata. Ne straduim sa oferim o experienta superioara intotdeauna si de cele mai multe ori reusim.
***
Pana in prezent nu am desfasurat studii de piata pentru a stabili valoarea brandurilor Meesenburg, blaugelb sau STROXX in Romania. Fara un astfel de studiu cu metodologie stricta nu putem sa evaluam aportul valorii marcilor respective in capitalizarea companiei sau in stabilirea valorii de piata a firmei. Orice estimare este asadar supusa erorii si subiectivismului. Din punct de vedere financiar, am incheiat anul 2022 cu o cifra de afaceri in valoare de 45 de milioane de lei, iar pentru 2023 estimam o crestere de peste 10%. Dintre planurile de extindere pe care le avem in vedere pentru 2023 am putea mentiona dezvoltarea gamei Stroxx Energy, ce reprezinta un sortiment nou de produse, adaptat nevoilor actuale.
|