NHDP extinde parteneriate pentru consolidarea competitivitatii pe pietele externe |
Furnizori de sisteme Publicat de Ovidiu Stefanescu 22 Sep 2020 05:00 |
Cei familiarizati cu specificul pietei de tamplarie termoizolanta din Romania pot aprecia curajul antreprenorial al unei investitii demarate in proximitatea crizei financiare din 2008, cand piata de profil era saturata din punct de vedere al ofertei - inclusiv pe segmentul sau de servicii - iar perspectivele de dezvoltare erau incerte, din perspectiva putinilor care intelegeau, la momentul respectiv, consecintele nefaste ale perturbarilor generate de falimentul Lehman Brothers. Totusi, in acest context atipic si profund nefavorabil demararii unei activitati, cu atat mai mult a uneia axate pe servicii industriale, Alex Moise a avut curajul de a se lansa in ceea ce poate fi numita o veritabila „aventura”, deschizandu-si langa Capitala un mic atelier de vopsitorie a tamplariei din PVC. In mod cu totul neasteptat, acest demers neobisnuit a fost incununat de succes, prin munca si clarviziune manageriala proiectul NHDP dezvoltandu-se puternic si aspirand, dupa 12 ani de eforturi sustinute, la titlul de lider al unui segment de piata foarte special. In continuare, principalul responsabil al acestui veritabil succes antreprenorial se refera la situatia actuala a companiei si perspectivele de dezvoltare, pe termen mediu si lung.
-Cum a evoluat din punct de vedere financiar NHDP in ultimii trei ani si ce planuri de management aveti pentru viitor?
-In perioada respectiva, societatea noastra a inregistrat o crestere totala a cifrei de afaceri situata la aproximativ 25%, reusind sa-si mentina incasarile in jurul cifrei de un milion de euro, chiar si dupa transferarea departamentul de comercializare a vopselelor (cu vanzari anuale de aproximativ 0,25 milioane de euro) catre o alta societate din cadrul grupului. Pentru 2021, estimam o majorare totala de aproximativ 50%, datorata implementarii noului sistem de pre-tratament pentru suprafetele de aluminiu, care functioneaza in cadrul sectiei de vopsire in camp electrostatic, precum si deschiderii sectiei de sablare a suprafetelor metalice.
-Care este viziunea dvs. in ceea ce priveste adaptarea activitatii la noua revolutie industriala, axata pe digitalizare?
-Compania noastra dezvolta si implementeaza de cativa ani solutii software pentru intreg procesul de productie si pentru controlul calitatii mediului de lucru in care activeaza angajatii nostri. In acest sens, am creat o panza de senzori de aer, ce vor controla sistemul de ventilatoare si trape. Acesta este bazat pe masurarea temperaturii si nivelului de gaze saturate din spatiile de productie si speram ca, in viitorul foarte apropiat, sa putem crea si un algoritm pentru a putea preveni eventualele cumulari de gaze sau cresterea temperaturilor generate de functionarea liniilor si numarul de deschideri ale usilor cuptoarelor de polimerizare. Totodata lucram intens la realizarea conectivitatii tuturor echipamentelor din productie, in special a celor din sectia de vopsire in camp electrostatic. Acolo ne propunem realizarea unui algoritm de calcul si comanda a cabinelor de vopsire, prin masurarea automata a stratului de vopsea, inainte de polimerizare, precum si ajustarea implicita a cantitatii de vopsea aplicate pe piesa. De asemenea, avem in vedere reglarea automata a timpului de coacere a cuptoarelor de polimerizare in functie de grosimea, materialul si cantitatea de produse introduse in cuptor. In acest mod, incercam reproducerea succesului inregistrat in sectia de infoliere PVC, unde am reusit, cu cativa ani in urma, controlul temperaturii si umiditatii interioare, bazandu-ne strict pe citirile senzorilor de temperaturi si umiditate, pozitionati pe utilaje si nu in mediul ambiental. Astfel, am putut crea conditii de lucru mai mult decat favorabile pentru procesul respectiv.
-Cum ati gestionat perioda marcata de pandemia Covid-19 si ce intentionati sa faceti in viitor pentru a minimiza efectele acesteia?
-Pe intreaga perioada a pandemiei, am respectat prevederile guvernamentale de protectie si prevenire a infectarilor, fapt pentru care nu am inregistrat nici o contaminare. Din punct de vedere comercial, nu am inregistrat o scadere a cifrei de afaceri sau a nivelului comenzilor, reusind chiar sa atragem un numar de clienti noi din alte domenii de activitate, precum confectiile metalice industriale. Astfel, avem resursa de a acoperi eventualele diminuari, cauzate de o eventuala oprire a activitatii unora dintre partenerii traditionali.
-Care sunt principalele coordonate ale planului de dezvoltare, in scopul asigurarii unei pozitii competitive avantajoase?
-Suntem hotarati sa ramanem fideli planului de dezvoltare initiat in cursul anului 2019, ce prevedea marirea capacitatii de productie in cadrul sectiei de vopsire in camp electrostatic si dezvoltarea nou-infiintatului centru logistic, destinat procesarii si depozitarii elementelor arhitecturale. Totodata ne mentinem intentia de a ne dezvolta parcul auto de autoutilitare destinate deservirii colaboratorilor.
-Nominalizati principalele investitii pe care le aveti in vedere pentru anii care urmeaza.
-Pe langa linia de pre-tratament pentru profile din aluminiu, avem in plan construirea unui alt spatiu de productie, cu o suprafata utila de 1.600 mp, a unei cladiri de birouri, precum si realizarea laboratorului de testare a suprafetelor finisate, destinat verificarii suprafetelor vopsite atat in sistem lichid, cat si in camp electrostatic, precum si a reperelor infoliate.
-Cum considerati ca va evolua piata pe care activati pe termen scurt, mediu si lung?
-Pe segmentul de piata in care activam, estimam o usoara crestere, datorata schimbarii de viziune si a standardelor de calitate solicitate de firmele cu care colaboram. Observam un interes tot mai mare, din partea partenerilor, fata de finisajele de calitate superioara, sustinute de certificari internationale si, totodata, fata de asocierea brandurilor personale cu o serie de marci consacrate. Consideram ca, in perioada ce urmeaza, tot mai multi producatori de elemente arhitecturale vor renunta la serviciile oferite de societatile slab tehnologizate si vor cauta un parteneriat stabil si previzibil, sprijinit pe politici de management corecte si tehnologii inovatoare.
-In final, transmiteti un mesaj companiilor de pe piata in care va desfasurati activitatea - parteneri, furnizori, clienti, competitori etc.
-Pentru a naviga in siguranta pe aceasta “mare involburata “ si pentru a avea un rezultat satisfacator in respectivul demers este nevoie de integritate si respect atat fata de firmele partenere, cat si fata de competitori. Lipsindu-ne aceste doua coordonate, nu vom reusi sa razbim prin ceata densa care va marca economia in viitorul apropiat si cu siguranta nu vom reusi sa ne mentinem “pe val” in domeniul in care activam, pe termen lung. Credem ca incurajarea unor parteneriate stabile cu colegii de breasla ne va ajuta la imbunatatirea calitatii produselor si serviciilor oferite si totodata va stabiliza fundatia constructiei pe care cu toti incercam sa o dezvoltam - cea sugestiv denumita “export”.
|