Colectia de articole tematice include materialele redactionale publicate in cadrul revistei Fereastra la sectiunea dedicata analizelor de piata anuale in domeniu. Sunt incluse date statistice, analize si comentarii ale reprezentantilor companiilor: Saint-Gobain Building Glass Romania, AGC Flat Glass Romania, Sisecam, Guardian Romania, Achetrans, Alternativ Glass, Valras Prod, Brad Glass, Darcom Group, Isihia Impex, Gridoma Serv-Com, Delta Glass, Romalumil, TDC Ro, Leonor Com si altele. O analiza pertinenta a situatiei actuale si perspectivelor ce evidentiaza caracteristicile industriei autohtone de vitraje pentru aplicatii arhitecturale, fie ca este vorba despre segmentul de sticla, fie despre cel de geam termoizolant si alte elemente transparente, releva faptul ca, spre deosebire de sectorul caruia i se adreseaza, respectiv cel de constructii (marcat momentan de recesiune statistica), firmele specializate parcurg, in continuare, o perioada de recuperare, fiind stimulate, pe de-o parte, de cresterea din domeniul constructiilor rezidentiale, iar pe de alta parte, de exportul efectuat de fabricantii de ferestre. In acest sens, informatiile disponibile cu privire la importurile de sticla, respectiv datele despre cei 100 de producatori de geam termoizolant, cuprinsi in cadrul unei liste de firme actualizate, elaborate de departamentul specializat al revistei Fereastra, contureaza o imagine adecvata a intregii branse. Lista de firme elaborata de revista Fereastra contine informatii actualizate despre 101 companii specializate in productia si furnizarea de geam termoizolant pentru executia de tamplarie, panouri vitrate destinate fatadelor cortina etc. (comparativ cu 102 operatori specializati in 2015). Veniturile societatilor in anul 2016, ce au ajuns la 187 milioane de euro, au crescut cu 9% fata de 2015, cand acestea au inregistrat o cifra de afaceri totala de 172 milioane de euro (+23% fata de precedentele 12 luni). Interesant este faptul ca majorarile respective survin dupa o perioada de fluctuatii mai mult sau mai putin abrupte in intervalul 2009-2014, cand s-au consemnat valori de 118 milioane de euro in primul an al recesiunii (-22%) si de 117 milioane de euro in urmatoarele 12 luni (-1%), urmate de un progres mai semnificativ in 2010, evaluat la +5% si corespunzator sumei de 123 milioane de euro, precum si de o scadere, situata la -2% in 2012, pana la 120 de milioane de euro, dupa care in 2013 s-a ajuns la 130 de milioane de euro (+8%), iar in 2014 la 140 milioane de euro, creandu-se pragul-suport pentru atingerea valorii rulajului ante-criza. Trebuie precizat si faptul ca principalii 101 de producatori de geam termoizolant au pornit de la un nivel referential de 151 milioane de euro, consemnat in 2008, astfel incat - spre deosebire de alte segmente ale pietei de ferestre si fatade - companiile din bransa au reusit sa recupereze complet pierderile din perioada crizei economice, ba chiar sa inregistreze un salt fata de 2008. In acest sens, veniturile consemnate anul trecut, in raport cu pragul referential, au crescut cu +23,74%. Pentru informatii suplimentare,
click aici!