Furnizori de sisteme
Publicat de AG&F
10 Ian 2003 11:30
|
In anul 2001, piata poloneza a ferestrelor s-a situat pe un trend descendent, specialistii estimand ca se va ajunge la o revigorare a sectorului abia in anul 2004. Vanzarile de ferestre au fost, in 2001, cu 11,2% mai reduse decat in anul anterior. Analistii estimeaza ca volumul vanzarilor de ferestre se va dubla pana in anul 2010. In 2001, PVC-ul a fost materialul preferat de producatorii din Polonia, fiind realizate peste 2,62 milioane mp de ferestre din PVC, in timp ce ferestrele din lemn s-au situat la un nivel de 2,13 milioane de mp. Vanzarile de usi din PVC au fost de 0,37 milioane de mp, iar cele de usi din lemn au fost de 6,13 milioane de mp. In 2000, vanzarile de ferestre de PVC au fost mai mici decat cele de lemn, situate la 2,97 milioane mp de ferestre din PVC in comparatie cu 3,01 milioane de mp de ferestre din lemn. In aceasta perioada, vanzarile de usi din PVC au fost de 0,22 milioane de mp, iar cele din lemn s-au situat in jurul valorii de 6,28 milioane de mp. Profilele din aluminiu sunt utilizate cu predilectie la centrele comerciale, iar cele din otel sunt preferate la constructiile industriale. Ferestrele pentru centrele comerciale sunt realizate, in general, din geam de inalta siguranta, profilele fiind din otel sau aluminiu. Pe langa avantajele unui coeficient de transfer termic scazut, profilele din PVC au o durata de viata mai mare comparativ cu cele din lemn, aceasta fiind principalul argument utilizat. In anul 1985, ferestrele din lemn detineau o cota de piata de 96%, iar in 1996 nivelul acestora a scazut la 69%, pentru ca, in anul 2001 cota acestora sa ajunga la numai 50%.Pentru anul 2002, specialistii estimeaza ca nivelul la care se va situa piata poloneza a ferestrelor din PVC va fi similar cu cel din 2001. Pentru anul 2003, specialistii apreciaza ca se va face simtita o crestere a productiei de profile din PVC, mai ales pe fondul unei posibile revigorari generale a economiei poloneze.
|