Plan de vanzari de 340 milioane euro pentru Weinig Germania |
Furnizori de sisteme Publicat de AG&F 24 Iun 2003 11:30 |
Cu ocazia conferintei de presa internationale de la Frankfurt (Germania), Wolfgang Wilmsen, presedintele Consiliului de Administratie al grupului Weinig, a prezentat rezultatele financiare din 2002 si perspectivele pentru perioada urmatoare. "Weinig reprezinta un partener de incredere pentru prelucratorii de lemn masiv si executantii de tamplarie din lemn stratificat. Dezvoltarea grupului este o obligatie pe care o avem fata de piata, clienti si angajati. Strategia vizeaza toate segmentele activitatii proprii, iar pe baza rezultatelor financiare pozitive, centenarul din 2005 va certifica cresterea sustinuta a companiei", a declarat domnul Wilmsen. Cu toate ca situatia de criza la nivel mondial a avut repercusiuni asupra multor companii din domeniu, grupul Weinig a obtinut o majorare a cifrei de afaceri in 2002. Grupul si-a castigat pozitia de lider mondial in domeniul utilajelor de prelucrare a lemnului. Cifra de afaceri a crescut de la 308,7 milioane euro la 320,2 milioane euro (+3,7%), mai ales pe baza dezvoltarii de echipamente pentru dotarea sectiilor de optimizare a lemnului. 90% din productia de utilaje este destinata exportului "Datorita situatiei economice dificile, trebuie sa ne declaram multumiti cu rezultatele obtinute", a apreciat Wolfgang Wilmsen, fara sa comenteze insa faptul ca "Michael Weinig" AG - principala companie a grupului - a avut o perioada de stagnare in 2002. Aceasta situatie se datoreaza problemelor din Germania, unde piata de usi si ferestre din lemn stratificat se afla in "cadere libera". "Contractele de furnizare de echipamente pentru firmele germane au fost in scadere - numai 10% din vanzarile totale - procent nesatisfacator. Cu toate ca pietele din Europa de Est, Asia, Statele Unite ale Americii, Marea Britanie si Italia au fost dinamice capacitatea de productie a grupului nu a fost utilizata la maximum. Estimarile pentru fabrica centrala din Tauberbischofsheim prevad un grad de acoperire a capacitatii de productie de 85%. Numarul de angajati in cadrul grupului a ajuns la 2.119, iar in cadrul companiei "Michael Weinig" AG - la 1.100", a adaugat presedintele holdingului. Targul de la Hanovra dinamizeaza vanzarile grupului Pentru acest an conducerea holdingului nu se asteapta la o ameliorare a crizei mondiale in domeniu. "Cursul in crestere al monedei euro si riscurile comerciale pe unele piete reprezinta cele mai importante dificultati pentru grup. Ca urmare a atitudinii Germaniei fata de conflictul din Irak, in Statele Unite ale Americii se mentine inca o reticenta la achizitia produselor germane. In Asia, SARS a creat "o pauza" in mediul economic, ale carei efecte pe termen lung vor fi resimtite in curand. Obiectivul nostru ramane cresterea cifrei de afaceri a grupului la 340 milioane euro in 2003", a adaugat Wolfgang Wilmsen. Compania a participat recent la cel mai mare targ de specialitate din lume, "Ligna", care se desfasoara la Hanovra. Asa cum s-a intamplat de obicei in ultimii ani, expozitia inseamna un nou impuls pentru cresterea vanzarilor grupului. "Weinig a prezentat multe noutati - produse de calitate, care raspund cerintelor actuale ale pietei. Strategia noastra se bazeaza pe conceptul "Inovatie, nu imitatie", iar in 2002 am investit peste 8,6 milioane euro in cercetare/dezvoltare si promovarea produselor pe piata. Acestea sunt premise optime pentru cresterea vanzarilor si raspunsul rapid la cerintele pietei", a incheiat Wolfgang Wilmsen. Informatii suplimentare referitoare la companie si produse pot fi obtinute accesand www.weinig.de. |