INDEX COMPANII | Inscriere/Adaugare |
![]() |
ALUKONIGSTAHL SRL |
Adresa: B-dul Unirii nr. 64, bl. K4, Bucuresti, Sector 3 |
Telefon: 021/327.77.80 |
Fax: 021/326.48.60 |
E-mail: office@alukoenigstahl.ro |
Web site: www.alukoenigstahl.ro |
Domenii: Profile din PVC | Profile aluminiu & materiale pentru placari |
Descriere activitate Sisteme de profile din PVC, aluminiu si otel pentru ferestre, usi, sere, pereti cortina si luminatoare. |
Prezentare companie/institutie ![]() Attila Beer, CEO Alukönigstahl Romania & Moldova: "Anul 2024 a fost marcat de o dinamica mixta, imbinand oportunitatile de crestere cu provocarile semnificative neasteptate. Pe de o parte, piata a fost influentata de factori externi de natura politica si economica, care impreuna cu anumite practici din domeniul imobiliar, au generat incertitudine. Acest context a afectat deciziile investitorilor de a se angaja in proiecte pe termen lung si a redus increderea beneficiarilor in capacitatea acestora de a livra rezultate sigure si sustenabile. Pe de alta parte, Alukönigstahl Romania a incheiat anul inregistrand o crestere semnificativa, ceea ce consolideaza inca o data pozitia noastra pe piata, extinderea portofoliului de proiecte si stransa colaborare pe care o avem cu partenerii nostri. In 2024, cifra de afaceri a consemnat o evolutie optima in Romania insumand 22,8 milioane de euro. Ea reflecta stabilitatea noastra pe piata, precum si o strategie bine pusa la punct. Pentru 2025, ne asteptam sa continuam acest trend ascendent, printr-un focus crescut pe livrarea de solutii sustenabile, mentinand standardele de excelenta tehnologica care ne definesc. In ceea ce priveste portofoliul de produse, o parte dintre cele mai recente inovatii din portofoliu au fost prezentate la expozitia Bau 2025 si evidentiaza angajamentul nostru fata de sustenabilitate si design inovator. Pe segmentul PVC, Schüco introduce Schüco FocusIng, un sistem performant si sustenabil, optimizat pentru proiectele de modernizare si constructiile noi. Are un aspect liniar, se integreaza perfect in orice tip de proiect si este realizat dintr-un PVC optimizat, care include pana la 50% materiale reciclate. Astfel, contribuie la reducerea amprentei de carbon si diminueaza impactul asupra mediului. Pentru proiectele de renovare care necesita atat sustenabilitate, cat si flexibilitate in implementare, solutiile noastre permit inlocuirea unitatilor existente cu produse noi, eficiente energetic, fara a intrerupe utilizarea cladirii. Schüco Symbiotic combina aluminiul cu PVC-U cu izolatie termica ridicata, oferind performanta superioara si multiple optiuni de design pentru renovari moderne. In perioada urmatoare, vom continua sa lucram indeaproape cu partenerii nostri pentru a optimiza distributia sistemelor noastre si pentru a dezvolta solutii personalizate. Ramanem implicati in proiecte majore atat rezidentiale, cat si comerciale. Utilizam o strategie de distributie directa, colaborand indeaproape cu producatori de fatade, ferestre si usi de pe piata locala. Aceasta abordare asigura livrarea eficienta a solutiilor noastre catre diverse proiecte de constructii. In ceea ce priveste parteneriatele, suntem in discutii pentru incheierea unor noi colaborari pe segmentul PVC, unde consideram ca exista un potential semnificativ de crestere. La Alukönigstahl, mentinerea unei relatii stranse si de lunga durata cu clientii a fost dintotdeauna o prioritate. Colaboram indeaproape pentru a le intelege nevoile si a le oferi cele mai bune solutii, personalizate pentru fiecare proiect. In plus, investim constant in consultanta tehnica si solutii digitale care sa le simplifice activitatea. Una dintre provocarile cu care ne confruntam in prezent este declinul cererii pentru produsele din PVC, determinat de migrarea unei parti semnificative a pietei catre produsele din aluminiu de calitate medie. Depunem eforturi pentru a gestiona aceasta situatie prin educarea si informarea pietei, cu privire la avantajele reale ale produselor din PVC de calitate, subliniind diferentele intre produsele standard si cele premium. De asemenea, organizam sesiuni de formare pentru clienti. Alukönigstahl ofera solutii premium din PVC, aducand un plus de valoare constructiilor, in ciuda tendintei pietei de a se orienta catre alternative de calitate inferioara, cu costuri initiale reduse. Astfel, realizam ca investitia intr-o solutie durabila si performanta este semnificativ mai avantajoasa decat costurile ridicate de intretinere pe termen lung. Dezechilibrele geopolitice influenteaza semnificativ activitatea operationala, generand volatilitate economica si o evaluare mai riguroasa din partea institutiilor financiare. In acest context, in ceea ce priveste activitatea noastra, consideram ca poate exista un avantaj pentru companiile cu istorii financiare solide si practici transparente. Clientii tind sa se orienteze spre branduri de incredere, spre produse care imbina performanta ridicata cu sustenabilitatea, ceea ce reprezinta o oportunitate pentru noi. In ceea ce priveste noile reglementari europene, cerintele pentru cladirile pasive si pentru reducerea amprentei de carbon sunt in crestere si vor ramane in trend si in 2025. Aceste reglementari incurajeaza adoptarea unor solutii mai eficiente energetic si sustenabile. Alukönigstahl raspunde acestei cereri cu sisteme care respecta standardele europene, precum cele din aluminiu si PVC cu performante superioare in izolatie termica si protectie solara".
(opinie aparuta in revista Fereastra, editia Ianuarie-Februarie 2025)
ALUKONIGSTAHL la doua decenii si jumatate de prezenta in Romania si peste 150 de ani de experienta globala
![]() Angajament, continuitate, incredere si calitate - pilonii unei afaceri de succes
Era anul 1995 cand ALUKONIGSTAHL se lansa oficial pe piata din Romania si livra primele sisteme de profile din aluminiu pentru cei dintai clienti locali. "A fost o aventura extraordinara, care ne-a oferit ocazia de a participa, in mod direct, la realizarea unei game diverse de proiecte si,mai ales, de a ne castiga noi prieteni, care in timp au devenit ambasadori ai solutiilor pe care le furnizam. In acesti 26 de ani de activitate, am crescut alaturi de partenerii pe care ii avem in intreaga tara, impreuna cu care gandim si realizam solutii arhitecturale personalizate, pentru diverse proiecte, de dimensiuni mai mari sau mai mici. Lor le datoram succesul nostru. De aceea, filozofia Alukonigstahl se axeaza pe ideea de a veni in intampinarea clientilor cu cele mai bune solutii, cu cele mai bune produse si cu cele mai bune servicii. Reteta succesului poate fi, asadar, rezumata la patru idei centrale: angajament, continuitate, incredere si calitate", subliniaza reprezentantii grupului.
Suport avansat pentru parteneri, prin competente tehnice extinse
Alukonigstahl este, in prezent, unul dintre cei mai reputati furnizori de sisteme din aluminiu si PVC dezvoltate de grupul german Schuco International, precum si de solutii din otel marca Jansen. Oferta deosebit de bogata include toate componentele necesare realizarii unor structuri de anvelopare a cladirilor, in conformitate cu exigentele arhitecturii contemporane, ce pune accent pe eficienta din punct de vedere energetic si care sprijina, in mod activ, implementarea conceptului de sustenabilitate in domeniul constructiilor. Gratie distributiei exclusive a unor branduri renumite pe plan global datorita performantelor dovedite, Alukonigstahl protejeaza un sortiment calitativ de inalta calitate, care este supus optimizarii constante si adaptarii avansate la tendintele arhitecturale si specificatiile de tehnice ale proiectelor. Grupul isi sprijina partenerii prin intermediul competentelor extinse pe care le are in domeniul serviciilor, in toate fazele unui obiectiv de constructii. De asemenea, dispune de echipe de consultanti care vin in intampinarea firmelor de arhitectura si dezvoltatorilor cu solutii optimizate pentru fiecare lucrare in parte.
![]() Prezenta in 17 tari si vanzari de 160 de milioane de euro
Evolutia istorica a companiei este, in acelasi timp, impresionanta si bogata. In 1864, Raphael Konig infiinteaza, pentru fiul sau, Jacob un atelier de confectii metalice, in localitatea Retz, din Austria. Dupa o perioada de patru decenii de activitate, Josef, Theodor si Max Konig preiau compania de la Jacob Konig, iar in 1958 Karl Konig isi asuma, la randul sau, conducerea firmei. Prin parteneriatul cu Schuco International KG din Germania, Jansen AG din Elvetia, precum si cu grupul Corus din Marea Britanie/Olanda, se deschide o noua era in istoria Alukonigstahl. Astfel, in 1975 se ia decizia construirii a doua hale de depozitare pentru sisteme din aluminiu, otel si profile tubulare din otel, precum si a dezvoltarii unui atelier scoala, in centrul industrial Sud-NE, din Neudorf. In 1989, se face primul pas spre extinderea in Ungaria, mai intai prin infiintarea unui birou de vanzari in Budapesta, apoi, datorita succesului mare obtinut de acesta, prin inaugurarea unui centru logistic si a unui nou sediu. Anul 1995 marcheaza fondarea Alukonigstahl S.R.L., in Romania si Alukonigstahl EOOD, in Bulgaria. Un moment de referinta pentru grupul austriac este constituit de aniversarea, in 2008, a jubileului parteneriatului cu Schuco. In 2013, Philip Konig, MBA devine presedinte al consiliului de administratie Konig Holding S.A., cu un an inainte de sarbatoarea care marcheaza un secol si jumatate de prezenta pe piata. Extinderea spre est continua in 2016 prin infiintarea filialei din Republica Moldova. In prezent, grupul Alukonigstahl este reprezentat in 17 tari, iar divizia de sisteme arhitecturale a raportat pentru 2020 o cifra de afaceri de peste 160 milioane de euro. Din punct de vedere logistic, compania a continuat sa se dezvolte, pe langa centrul de distributie din Viena, din 2019 functionand un al doilea asemenea centru, amplasat in Budapesta, a carui suprafata totala de depozitare depaseste 200.000 mp. Strategia de responsabilitate corporatista s-a dezvoltat continuu odata cu cresterea grupului, Alukonigstahl fiind de mai multi ani sponsor al organizatiei umanitare Concordia si asigurand constructia caselor acesteia cu tamplarie Schuco.
Cladiri emblematice care poarta amprenta Alukonigstahl
In cele mai mult de doua decenii si jumatate de prezenta in Romania, numeroase proiecte au marcat cele mai importante momente ale dezvoltarii companiei, din punct de vedere al solutiilor tehnice de anvelopare existente in portofoliul sau. Printre aceste lucrari se regaseste, de exemplu, S Park Bucuresti (in prezent, myhive) - prima cladire la nivel national cu fatada cortina modulara, aceasta reprezentand o solutie constructiva ce permite scurtarea semnificativa a timpului de executie. Un alt reper arhitectural reprezentativ este Sky Tower - cel mai inalt turn din Romania - ce include, de asemenea, o fatada modulara, constituind o solutie speciala, personalizata pentru proiectul respectiv. Mai recentul obiectiv Ana Tower - al doilea turn din punct de vedere al inaltimii din Bucuresti, Orhideea Towers sau Globalworth Square sunt alte exemple de solutii speciale de fatade proiectate, testate si implementate de valoroasa echipa tehnica a companiei. Alukonigstahl are in portofoliu numeroase lucrari realizate in parteneriat cu arhitecti si firme de productie de tamplarie din toata tara, aceste colaborari fructuoase fiind in multi ani de stransa cooperare. Solutiile eficiente energetic propuse pentru anveloparea cladirilor au contribuit la faptul ca acestea se pot regasi cu usurinta pe lista constructiilor "verzi" din Romania, cele mai multe obtinand clasificari superioare in sistemele de evaluare a sustenabilitatii BREEAM si LEED. "Toate proiectele au fost importante pentru evolutia de pana acum a companiei, incepand cu sediile BRD, BT, BCR din Cluj-Napoca, Brasov, Timisoara, Constanta, construite in anii 1996-2002, continuand cu Opera Plaza - prima cladire de birouri de clasa A, Crystal Tower - cea dintai fatada dubla din Romania, cele mai inalte 10 turnuri din Bucuresti, City Business Center (in prezent, Afi Park Timisoara) sau The Office Cluj-Napoca, United Business Center din Cluj-Napoca, Iasi, Timisoara si terminand cu Globalworth Tower, Campus, Plaza - Bucuresti. Dintre lucrarile amintite Win Herastrau, Scala Frunzisului - Cluj-Napoca, Neo Mamaia si Opera Residence, Nordis Residence, Tomis Park - Constanta, Banat Art of Living - Timisoara. Obiective din alte domenii la care am participat prin livrarea de sisteme performante sunt Bazinul Olimpic din Targu Mures, Piata Sudului din Bucuresti, precum si renovarea Complexului sportiv Sepsi OSK din Sfantul Gheorghe, pentru care am livrat usi rezistente la foc. Din categoria proiecte speciale pot fi amintite renovarea manastirii Dragomirna si a bisericii Domnita Balasa, Bucuresti, unde s-au livrat ferestre din profile de otel marca Jansen", au mai aratat oficialii companiei. In prezent, gama de servicii oferite de Alukonigstahl partenerilor din domeniul arhitecturii include consultanta pe proiecte, prezentari de produse in showroom-urile din Bucuresti si Cluj-Napoca, seminare in cadrul programelor OAR de pregatire a arhitectilor stagiari, precum si prezentari din cadrul programelor de perfectionare continua, documentatie completa online, biblioteci digitale de fisiere BIM si CAD, showroom virtual, configurator digital de produse etc.
![]() Adriana Serban, director de marketing Alukonigstahl Romania:
"Ca o veritabila echipa bine sudata, gasim intotdeauna solutii eficiente la toate provocarile aparute. In ultima perioada, sistemele propuse de noi au convins investitorii de pe segmentul rezidential, aceasta determinand ca incasarile din exercitiul final precedent sa se situeze la 21,5 milioane de euro. Am livrat sisteme pentru mai mult de 400 de proiecte, dintre care se remarca U Center, Offices Jiului 8, Millo Offices din Bucuresti, sediul central al Bancii Transilvania din Cluj-Napoca, cladirea de birouri Continental Timisoara, Globalworth Square si Dacia One - Bucuresti. De asemenea, am furnizat materiale pentru mai mult de 20.000 de ferestre pentru imobile rezidentiale. In prezent, pe fondul pandemiei, comunicarea se deruleaza pe o platforma online, prin intermediul careia prezentam publicului noutatile partenerilor nostri Schuco, Jansen si Warema. Toate acestea demonstreaza flexibilitatea companiei, capacitatea ei de adaptare, scopul final fiind de consolidare a pozitiei de lider in domeniul inovatiei pe segmentul sistemelor arhitecturale din aluminiu si PVC".
Sistemul de ferestre acustice Schuco AWS 90 AC.SI
Ventilatie naturala si izolare fonica realizate simultan
![]() Zgomotul prezent in mediul inconjurator se intensifica semnificativ de la o zi la alta, iar acest fenomen este in detrimentul sanatatii publice, dupa cum afirma Organizatia Mondiala a Sanatatii in studiile sale. Poluarea acustica din mediul urban sporeste odata cu cresterea traficului rutier. In acelasi timp, cererea de locuinte are, la randul sau, o evolutie accelerata. Acestea sunt principalele motive pentru care masurile aplicate pentru suprimarea si disiparea zgomotului devin tot mai importante in proiectarea cladirilor noi. Dilema este permanenta: fereastra inchisa pentru protectie fonica sau deschisa pentru ventilare, cu asumarea riscului de zgomot aferent? Solutia: o fereastra acustica, ce poate fi deschisa pentru aerisire, dar care nu permite accesul zgomotului in incinta.
Fonoizolare de 31 dB
Sistemul de ferestre Schuco AWS 90 AC.SI face posibila ventilarea naturala in pozitie rabatata, contribuind simultan la reducerea poluarii acustice. Ansamblurile asigura o fonoizolare de 31 dB. Aerul este condus prin casetele fonoizolante montate pe tocul superior al ferestrei, astfel incat acesta intra, iar zgomotul ramane afara. Schuco AWS 90 AC.SI este o alegere buna, mai ales pentru incaperi sensibile la zgomot precum dormitoarele, camerele copiilor sau birourile.
Ferestre oscilo-batante
Ferestrele Schuco AWS 90 AC.SI se pot realiza in constructie oscilobatanta si permit, pe langa pozitia rabatata fonoizolata, inclusiv deschiderea completa a ferestrei. Astfel, se realizeaza ventilarea rapida a camerei si se poate curata foarte comod fata exterioara a geamului.
Izolare termica excelenta
Sistemul de ferestre Schuco AWS 90 AC.SI convinge printr-o izolare termica excelenta de pana la de 0,9 W/(mpK), pentru o adancime constructiva a profilului de 90 mm.
Avantaje la prelucrare
ALUKONIGSTAHL, un furnizor de elita, capabil sa exploateze oportunitatile inclusiv in perioade de criza
"Facem cel mai bine ceea ce stim sa facem, acum si in viitor!"
![]() ATTILA BEER
Functia/Firma: administrator, Alukonigstahl Romania.
Experienta profesionala: 28 de ani in domeniul fatadelor cortina.
Succesul Alukonigstahl pe piata din Romania s-a datorat, in egala masura, calitatii sistemelor promovate si performantei echipei manageriale si celei de vanzari. Cu perseverenta, ingeniozitate si profesionalism, specialistii companiei au reusit sa impuna, pe o piata mai degraba orietata spre pret, produse de o inalta calitate si performanta, apte sa asigure cele mai stricte exigente in materie de design, performanta energetica si functionalitate. Un merit deosebit in acest sens il are managerul general al Alukonigstahl , Attila Beer, care, prin eforturile sale, a asigurat firmei o pozitie de top in randul furnizorilor de sisteme arhitecturale de aluminiu, PVC si otel, reusind, de asemenea, ca in perioada mai tulbure a crizei pandemice, sa coordoneze in mod optim operatiunile pentru a elimina riscurile inerente si a garanta iesirea din impas in conditii de siguranta. Oficialul Alukonigstahl a pus, de-a lungul intregii sale activitati, un accent deosebit de puternic pe implementarea unor principii moderne, care sa sustina libertatea de exprimare a arhitectilor, sustenabilitatea constructiilor, eficientizarea proceselor de productie si sprijinirea permanenta a procesatorilor, toate acestea fiind posibile inclusiv datorita calitatii si caracteristicilor tehnice ale produselor inovatoare prezente in portofoliu.
- Cum ati depasit provocarile generate de criza sanitara?
- Din fericire, procesul de redresare dupa declinul care a survenit in primavara anului precedent, in timpul starii de urgenta decretate de Guvern, a fost deosebit de rapid la nivelul bransei in care activam. Compania noastra a inregistrat, in perioada respectiva, doar o usoara incetinire a vanzarilor, reflectata inclusiv de faptul ca in 2020 cifra de afaceri s-a situat la 21,5 milioane de euro - destul de apropiata de nivelul raportat in exercitiul financiar precedent. Aceasta evolutie a fost posibila inclusiv datorita sporirii cererii de pe segmentul rezidential. Pentru anul in curs, intrevedem sanse bune de stabilizare si revenire la cotele anterioare, pe masura ce piata de profil se consolideaza.
- Ce impact exercita cresterea actuala a preturilor la materii prime si materiale asupra operatiunilor curente ale Alukonigstahl?
- Pe fondul unei sporiri masive a cererii de sisteme din PVC, care s-a majorat cu peste 200% la nivel de grup in prima parte a anului curent, noi am reusit sa gestionam bine situatia si sa livram la timp produsele solicitate de parteneri. In ceea ce priveste aluminiul, cauzele volatilitatii actuale a preturilor nu sunt reprezentate exclusiv de pandemie. Cresterea taxelor din Europa pentru produsele importate din China, marirea cotatiilor la producatorii de lingouri, tendintele speculative inerente - toate acestea au generat o anumita instabilitate care este destul de vizibila la momentul actual. Pentru domeniul tamplariei din aluminiu si fatadelor cortina, cea mai mare provocare este constituita de transferul cresterilor respective in pretul produselor finite, intrucat nu exista alta cale de a compensa diferentele aparute. Din fericire, cererea de imobile de birouri nu a scazut pe plan european in timpul pandemiei, iar pe piata din Romania micile diminuari sunt doar conjuncturale. Situatia respectiva se explica prin faptul ca respectivele constructii sunt foarte atractive pentru investitori, intrucat garanteaza obtinerea unui nivel bun de rentabilitate, pe o piata in care previziunile indica o crestere pronuntata a inflatiei monedei unice europene.
- In acest context special, ce prognoze aveti cu privire la perspectivele de dezvoltare din perioada urmatoare?
- Obiectivul principal pentru acest an este cel de mentinere a vanzarilor la nivelul lui 2020. Alukonigstahl este un factor hotarator in ecuatia anveloparii cladirilor si in asigurarea aspectului final din punct de vedere arhitectural. Pentru a ajunge in etapa respectiva, este nevoie insa de finalizarea structurilor si de existenta unei cereri pentru astfel de constructii, iar elementele respective nu pot fi influentate de noi. Ceea ce putem face foarte bine rezida in identificarea si fructificarea optima a tuturor oportunitatilor ce vor aparea. De aceea, noi ne vom concentra asupra a ceea ce putem face mai bine - si anume identificarea si fructificarea oportunitatilor. De exemplu, in anul precedent, in conditiile in care unele proiecte mari de birouri au fost amanate, solutiile propuse de Alukonigstahl au convins investitori din alte domenii, de pilda sporind semnificativ numarul de lucrari de pe segmentul rezidential. Am livrat materiale pentru ferestre instalate la Luxuria Residence, Cloud 9 Residence, Sea On si Lake On, Neo Residence Timpuri noi, Nordis Mamaia si Bucuresti, Banat Art of Living Timisoara, Wings Residence etc. Aceasta ne-a permis sa continuam proiectul demarat in 2020 pentru imbunatatirea lantului logistic. Am investit deja in restructurarea depozitului, a fluxurilor de lucru, pentru un plus de operativitate si in platforma digitala pe care fiecare client isi poate urmari comenzile si termele de livrare.
- Cum actionati in ceea ce priveste adaptarea activitatii la noile exigente ale celei de-a patra revolutii industriale?
- Digitalizarea face deja parte din viata cotidiana, iar prezenta sa se intensifica in mod continuu. Din punctul nostru de vedere, fenomenul se reflecta in automatizarea celor mai multe activitati legate de ofertare, organizarea livrarilor etc. De altfel, in urma cu opt ani am fost primii furnizori de sisteme care am lansat documentatia online. La momentul actual, dispunem de platforma AKS Connect, ce faciliteaza accesul la informatii operative, legate de stocuri, comenzi, termene de livrare. Totodata, solutia digitala pentru atelierele de productie Fabrication Data Center, disponibila si in varianta mobila, se dovedeste deja a fi un instrument util pentru parteneri. Un avantaj generat de pandemie este acela ca am identificat resurse importante de reducere a cheltuielilor prin organizarea virtuala a sedintelor de vanzari si de lucru. Desigur, contactul direct cu clientii ramane o componenta esentiala a activitatii noastre, pe care o vom incuraja si in viitor.
- Care sunt elementele ce justifica o abordare optimista a viitorului?
- La momentul actual exista inca o serie de necunoscute legate de depasirea pandemiei si de capacitatea economiei de a se redresa rapid dupa aceasta provocare. De aceea, este greu de spus cand se va produce inflexiunea catre o noua perioada de crestere, care sa duca la revenirea la cotele din 2019 si ulterior la depasirea acestora. In domeniul nostru, un element important este si acela al optimismului investitorilor, de care depinde in mod direct finantarea proiectelor. In ceea ce ne priveste, avem, ca intotdeauna, o abordare pozitiva. In prezent, ne concentram sa executam in mod exemplar sarcinile care depind de noi, un motiv de mandrie fiind acela ca, oriunde mergem in Romania, vedem rezultatele muncii echipei Alukonigstahl reflectate in cladiri reprezentative. Aceasta ne ajuta sa progresam si sa ne asumam in continuare rolul de pionieri in domeniul fatadelor cortina si al tamplariei termoizolante de inalta calitate. Ambitia noastra este de a face cel mai bine ceea ce stim sa facem si de a reusi acest lucru inclusiv in viitor.
(articol aparut in revista Fereastra, editia August 2021)
|