INDEX COMPANII | Inscriere/Adaugare |
DECEUNINCK ROMANIA SRL |
Adresa: Sos. de Centura nr. 13 A (incinta "Key Logistic Center"), Chiajna, Judet Ilfov |
Telefon: 021/327.49.52 |
Fax: 021/323.52.90 |
E-mail: officedeceuninck.ro@deceuninck.com |
Web site: www.deceuninck.ro |
Domenii: Profile din PVC |
Descriere activitate Comercializare sisteme de profile din PVC pentru ferestre si usi; profile Twinson pentru pardoseli de terase - deck. Informatii suplimentare la www.deceuninck.ro; www.twinson.com. |
Prezentare companie/institutie DECEUNINCK: Ferestrele Elegant reprezinta viitorul, datorita eficientei termice
Ovidiu Cilibiu
Functia/Firma: Sales Manager, Deceuninck Romania si Republica Moldova;
Experienta profesionala: 15 ani in domeniul tamplariei termoizolante.
Grupul belgian Deceuninck este unul dintre cei mai importanti competitori activi pe piata globala a sistemelor din PVC destinate executiei de tamplarie termoizolanta, aflandu-se in topul furnizorilor din sectorul respectiv. Anul 2023 s-a incheiat cu o cifra de afaceri de 866,1 milioane de euro, iar cele mai recente date financiare indica, pentru primul semestru al exercitiului financiar curent, vanzari de peste 426 milioane de euro. Activitatea de productie a grupului se deruleaza in 14 unitati de fabricatie integrate pe verticala, care, impreuna cu 14 centre de vanzari si distributie, garanteaza clientilor de pe intregul mapamond produse si servicii optime. Deceuninck se axeaza puternic pe inovare, sustenabilitate si fiabilitate, in anul precedent finalizand a procesului deosebit de complex de evaluare a societatii conform initiativei SBTi (The Science Based Targets). Astfel, consiliul SBTi a aprobat obiectivele Deceuninck de reducere a emisiilor de gaze cu efect de sera (GES), confirmand faptul ca planul propus este in concordanta cu cele mai recente date stiintifice privind clima. La nivel national, Deceuninck Romania este un competitor extrem de dinamic, ce reuseste sa-si consolideze cota de piata pe masura ce beneficiarii devin mai informati si se orienteaza spre produse performante. Despre modul in care a evoluat cererea in ultima perioada si despre perspectivele de crestere pe termen lung ofera detalii, in cele ce urmeaza, Ovidiu Cilibiu, Sales Manager Deceuninck Romania si Republica Moldova.
- Cum a evoluat piata pe care activati in anul 2024? In ce masura au fost afectate operatiunile curente de actualele dezechilibre geopolitice?
- Piata de tamplarie termoizolanta si, implicit, cea a sistemelor folosite pentru realizarea acesteia, se confrunta cu provocari majore din cauza dezechilibrelor geopolitice si a perspectivei economice in Europa, care nu este pozitiva. Totusi, avand o prezenta globala, grupul nostru a reusit sa echilibreze performanta si dinamica afacerii, chiar daca a actionat intr-un mediu marcat de atatea provocari. In ceea ce priveste activitatea din Romania, in continuare vedem un mare potential, iar Deceuninck investeste in prezent in aceasta tara.
- Care este abordarea Deceuninck in ceea ce priveste cele mai recente modificari legislative din planul eficientei energetice, protectiei climatice, reducerii amprentei de carbon, economiei circulare etc.?
- Suntem foarte constienti de aspectele legate de sustenabilitate si desfasuram numeroase activitati care exercita un impact vizibil in procesul de reducere a emisiilor de dioxid de carbon. Aceste actiuni se deruleaza atat in cadrul grupului Deceuninck (prin angajamentul pe care acesta si l-a asumat fata de obiectivele SBTi), cat si pentru clientii nostri. Putem afirma ca, la momentul actual, principalele prioritati sunt legate de reducerea emisiilor de gaze cu efect de sera si de reciclare. Recent, am lansat instrumentul intitulat "Calculator de Carbon", care le permite producatorilor de ferestre sa-si calculeze amprenta de carbon a companiei, pentru a urmari cu maxima precizie planul de reducere sistematica a emisiilor. De asemenea, am demarat campania "Fiecare fereastra conteaza" si, in plus, am lansat noul profil promovat sub numele ThermoFibra, care asigura valori superioare de termoizolare.
- Ce performante financiare ati consemnat la nivel de grup si de reprezentanta locala in 2024 si care sunt tintele pentru urmatorul exercitiu financiar?
- Suntem mandri sa anuntam ca 2023 a fost al patrulea an consecutiv de crestere a indicatorului EBITDA ajustat, care masoara veniturile operationale brute. Pana la sfarsitul anului 2024, anticipam o mica majorare fata de 2023, cel putin la nivel local. Chiar si in aceste conditii, insa, anticipam ca 2025 va reprezenta o provocare, nu doar pentru noi, ci pentru toata lumea.
- Oferiti detalii despre cele mai noi solutii introduse in portofoliu. Ce va propuneti din acest punct de vedere pentru perioada urmatoare?
- Renovarea si constructiile noi raman esentiale in aceasta perioada, in care au fost stabilite noi tine prin intrarea in vigoare a variantei actualizate a Directivei de eficientizare a cladirilor (EPBD). Deceuninck este pozitionat ideal pentru a raspunde acestor oportunitati, promovand produse si solutii potrivite si contribuind in mod direct la economisirea consumului de energie la nivel rezidential. In acest sens, oferim locuintelor din intreaga lume ferestre si usi de exceptie, cu cele mai bune valori de termoizolare, fabricate din materiale reciclate si care respecta, la randul lor, principiile economiei circulare. Acesta este angajamentul nostru si motivul pentru care fiecare fereastra conteaza. In ceea ce priveste profilul ThermoFibra, tehnologia respectiva permite fabricarea de profile din PVC cu insertie de fibra de sticla, care, in combinatie cu armatura speciala Forthex, confera ferestrelor o stabilitate dimensionala ridicata. Acest sistem unic constituie o inovatie majora in ceea ce priveste profilele de ferestre si usi din seria Elegant, care nu includ repere de ranforsare din otel si prezinta, astfel, caracteristici superioare de izolare termica.
- Ati demarat colaborari cu noi parteneri din domeniul productiei de tamplarie si executie de fatade cortina? Ce strategie implementati pentru consolidarea si dezvoltarea portofoliului de clienti?
- Din acest punct de vedere, putem afirma ca investim in parteneriate si in construirea unor relatii stranse de afaceri cu partenerii nostri. Dorim sa crestem impreuna cu ei, dar suntem in cautare si de noi oportunitati. Ceea ce am observat in ultimul timp este faptul ca piata este stabila, iar dorinta noastra este sa ne protejam si sa ne sprijinim colaboratorii actuali.
- Mentionati cele mai importante probleme cu care va confruntati in acest moment. Ce actiuni intreprindeti pentru a le depasi?
- Cea mai importanta dificultate cu care ne confruntam in prezent este reprezentata de reducerea cererii de pe piata de profil, iar fenomenul respectiv nu este caracteristic doar Romaniei. In contextul dat, incercam sa identificam piete alternative, suntem implicati in majoritatea proiectelor publice derulate la nivel national si, de asemenea, in cele care se desfasoara in Republica Moldova. Suntem alaturi de clienti atunci cand au acestia nevoie de noi. De aceea, sloganul grupului se aplica din nou, intrucat pentru noi fiecare fereastra Deceuninck conteaza.
- Care sunt cele mai importante oportunitati pe care le intrevedeti pe termen scurt, mediu si lung in ceea ce priveste piata de sisteme pentru tamplarie termoizolanta?
- Ca oportunitate pentru piata ansamblurilor din PVC, vedem seria Elegant ca fiind principalul nostru motor de crestere in urmatorii ani. Numarul de ferestre Elegant livrate incepe sa creasca, iar noi trebuie sa-i educam pe consumatorii finali sa fie orientati catre performanta ferestrei. Din perspectiva noastra, Elegant reprezinta viitorul, pentru ca ofera unul dintre cele mai ridicate niveluri de termoizolate de pe piata si indeplineste toate cerintele in ceea ce priveste eficienta energetica. In final, dorim sa reiteram ca indemnul: "Urmati nevoile pietei si veti fi orientati catre succes" este un principiu pe care incercam sa il integram cat mai mult in activitatea Deceuninck. Acesta presupune, printre altele, o aliniere la cerintele consumatorilor, incurajarea unui proces constant de inovare, educarea pietei si construirea de parteneriate durabile.
(articol aparut in revista Fereastra, editia Noiembrie/Decembrie 2024) |