INDEX COMPANII | Inscriere/Adaugare |
MEDIAPRESS SRL |
Adresa: Şos. Olteniţei nr. 181, Popesti-Leordeni, Judet Ilfov |
Telefon: 021/256.11.31 , 0262/226.335 |
Fax: * |
E-mail: salamander@profilepvc.ro |
Web site: www.profilepvc.ro |
Domenii: Profile din PVC |
Descriere activitate Distribuitor unic de profile PVC SALAMANDER Germania. |
Prezentare companie/institutie MEDIAPRESS: Noi parteneriate pe piata din Romania
Rares Stoica (45 de ani)
Functia/Firma: director general, Mediapress;
Experienta profesionala: 21 de ani in domeniul sistemelor pentru tamplaria termoizolanta.
Anul 2019 a adus un numar important de parteneriate noi intre compania Mediapress (reprezentant al Salamander in Romania) si diferiti producatori de tamplarie din PVC de pe piata locala. Daca precedentele 12 luni au marcat initierea acestor parteneriate, anul in curs este cel in care Mediapress, dupa cum precizeaza Rares Stoica, directorul general al companiei, doreste sa consolideze colaborarile nou-incepute. De asemenea, furnizorul se va orienta spre cresterea competitivitatii partenerilor sai, in raport cu ceilalti operatori activi pe piata nationala a tamplariei din PVC.
- Care trebuie sa fie gradul de calitate a produselor oferite?
- Calitatea solutiilor tehnice trebuie sa fie foarte ridicata, pentru ca, in fiecare caz, ceea ce se oferteaza sa fie gandit si adaptat particular la imobilul respectiv. In acest fel, durata de exploatare a produselor si avantajele asigurate vor fi maxime, iar pretul va fi optimizat tinand cont de acestea.
- Cum intentionati sa consolidati, in 2020, relatiile de colaborare pe care le aveti cu producatorii de tamplarie din PVC?
- Consideram ca a sosit momentul ca atentia noastra si a partenerilor Mediapress sa se axeze pe partea tehnica, mai exact spre identificarea si implementarea in proiectele clientilor finali, beneficiari ai ferestrelor si usilor fabricate cu sisteme Salamander, a acelor solutii care sa aduca un plus real in functionarea optima a cladirilor. Daca anii imediat post-criza au fost marcati de discutii interminabile pe partea eficientizarii costurilor, credem ca a sosit momentul sa fim mult mai atenti la calitatea solutiilor identificate si oferite clientilor. Este momentul sa vedem elementele de tamplarie termoizolanta ca un intreg si sa explicam partenerilor ca oferta nu trebuie sa contina doar niste elemente competitive luate fiecare in parte - profilul din PVC, feroneria, sticla etc.
- Ce parere aveti despre tendintele pietei privind digitalizarea si adaptarea la noua paradigma Industry 4.0?
- Digitalizarea proceselor se implementeaza deja in ritm alert, iar cresterea rolului inteligentei artificiale si folosirea realitatii virtuale pentru intelegerea in avans a comportamentelor si proceselor industriale vor deveni o realitate in urmatorii ani, desi consider ca vor exista intotdeauna decizii manageriale care vor fi luate de oameni. Cu siguranta, termeni ca Smart Factory sau Lights Out Manufacturing ne vor modela viitorul. Din pacate, Romania nu se afla in primele linii atunci cand vine vorba de asemenea concepte sau inovatii. Nu suntem creatori de sisteme, dimpotriva, ne-am dovedit a fi o buna piata second-hand pentru o multime de industrii, cea a tamplariei din PVC nefacand exceptie, cel putin pentru o buna perioada din ultimii 20 de ani. In continuare, fiecare hotarare legata de innoirea si dezvoltarea unei productii trebuie sa tina cont de aceste concepte.
(articol aparut in revista Fereastra, editia Martie/Aprilie 2020)
MEDIAPRESS: Consolidare a parteneriatului cu Salamander
Cea mai importanta noutate in activitatea furnizorului de profile Mediapress pentru 2015 este reprezentata de faptul ca acesta a devenit distribuitor unic si exclusiv in Romania al producatorului german de profil Salamander. Parteneriatul de 15 ani dintre cele doua companii, derulat cu succes pe piata autohtona a intrat astfel intr-o noua faza. Alte investitii planificate pentru anul in curs sunt legate de reconfigurarea parcului auto pentru eficientizarea rutelor de transport, in vederea incorporarii noilor clienti si de organizarea permanenta a unor cursuri de pregatire pentru personalul de vanzari si clienti, ca urmare a diversificarii liniilor de profile. Managerii firmei prognozeaza pentru anul in curs obtinerea unei majorari de 30% a cifrei de afaceri (pentru ambele marci de profile comercializate, respectiv Salamander si Brugmann), dupa ce in 2014 a fost consemnata o alta crestere (de aproximativ 25,8%, raportat la 2013).
Rares Stoica, administrator al Mediapress:
„Piata autohtona a tamplariei termoizolante este parte integranta a segmentului constructiilor, prezentand, ca si acesta, un puternic trend ascendent in perioada premergatoare recesiunii si unul pronuntat descendent in timpul acesteia. Revenirea poate fi o perioada interpretata diferit de fiecare firma in parte. In ceea ce ne priveste, nu credem in solutii miraculoase care sa elimine toate problemele ce au marcat domeniul in ultimii ani sau sa duca brusc la o inversare a tendintelor. Consideram insa ca persoanele din cadrul managementului firmelor autohtone au invatat cateva lucruri valoroase in ultimii ani, printre care si faptul ca aplicarea de solutii individuale poate sa duca la insanatosirea pietei si la stabilizarea acesteia intr-o zona de confort. Potentialul de crestere a Romaniei in domeniul constructiilor este inca unul deosebit, iar decalajul intre nivelul de trai national si media europeana poate fi, paradoxal, un factor de progres pentru bransa pe care o reprezentam”.
Anul 2014, marcat de investitii importante in dezvoltare
Anul trecut firma a desfasurat o ampla campanie de extindere, care a presupus majorarea suprafetelor de depozitare din Bucuresti si Baia Mare, precum si expansiunea parcului auto. In acelasi timp, a fost derulata si o importanta investitie in hardware si software, printr-un program cu finantare europeana, in vederea cresterii nivelului de productivitate. Desi managerii firmei au indicat faptul ca anul 2014 a fost foarte bun pentru companie, acestia au precizat ca, in acelasi timp, au intampinat numeroase dificultati legate de numarul mare de reglementari aparute in ultimul timp si de permanentele schimbari in legislatie. „Costurile in legatura cu diversele raportari si evidente cerute de stat cresc permanent, iar efortul de a respecta toate normele aparute se transforma tot mai mult din unul uman, in unul financiar. Trebuie sa ne specializam proprii angajati pe diferite domenii legate de raportari si evidente cerute de organele de control din cele mai diverse sau sa externalizam aceste servicii. Toate acestea reprezinta costuri care ajung in cheltuieli si, pentru a mentine firma profitabila, se regasesc in preturi. Pana la urma, clientul final plateste si indirect, pe langa taxele proprii, pentru o parte din birocratia impusa de stat”, a precizat Rares Stoica, administratorul companiei.
Potrivit unor studii efectuate in cadrul Mediapress, piata autohtona a fortei de munca a avut evolutii diferite de la o zona la alta. Beneficiind de o viziune de ansamblu, reprezentantii societatii au indicat faptul ca orasele mari (cu precadere Capitala) sunt primele in care a putut fi observata o stabilizare si chiar o usoara crestere a numarului de angajari din sectorul constructiei de ferestre. Totodata, intrucat piata fortei de munca urmareste trendul general, in aceste localitati somajul este mai mic si oferta mai mare, in vreme ce in orasele mici sau in mediul rural rata somajului este mai ridicata, pentru ca revenirea din criza este mult mai lenta. In bransa fabricantilor de tamplarie din Romania presiunea pe forta de munca se exercita in principal ca urmare a faptului ca nu exista lucratori specializati in mod organizat, intr-o scoala cu profil tehnic. Astfel, angajatorii din domeniul productiei si distributiei nu au unde sa caute viitori absolventi pe care sa-i angajeze, toti specialistii domeniului fiind specializati in timp, la locul de munca, sau in cadrul unor training-uri realizate pe cheltuiala firmelor. Totodata, o mare parte din personalul specializat a plecat treptat in strainatate, astfel incat este o adevarata provocare in acest moment pentru un investitor sa gaseasca specialisti si sa demareze o noua afacere in domeniu. Cresterea nivelului de informare a beneficiarilor, vizibila in domeniu „Principala caracteristica pe care am remarcat-o in ceea ce priveste evolutia bransei consta in cresterea gradului de maturitate a acesteia”, a mai subliniat Rares Stoica, administratorul Mediapress. In opinia sa, producatorii de tamplarie din PVC, dar si dezvoltatorii (persoane fizice sau juridice) au devenit mult mai buni cunoscatori ai punctelor forte si a celor slabe ale diferitelor tipuri de profile existente pe piata. Astfel, cererile de ansambluri de tamplarie s-au orientat in ultima perioada in mod clar catre serii de top (care au peste cinci camere de izolare), in timp ce piata profilelor tricamerale a scazut constant, desi acestea sunt potrivite conditiilor climatice din Romania, conform standardelor impuse de institutele de certificare nationale. In aceste conditii, tendintele de achizitie au fost dictate de preocuparea clientilor finali pentru obtinerea unui grad de izolare termica mai bun in cazul cladirilor si pentru economia de combustibili folositi la incalzirea si racirea incaperilor.
Cresterea nivelului de informare a clientilor a reprezentat un al doilea factor foarte important care a caracterizat perioada de criza, pe langa contractarea cererii ca volum. Managerii Mediapress au indicat faptul ca aceasta specializare a cererii a adus firmei foarte multe beneficii, intrucat producatorul german Salamander se axeaza pe comercializarea de produse calitative, iar beneficiarii identifica usor ceea ce se afla in oferta furnizorului roman. Dintre produsele cel mai bine comercializate se disting seriile Streamline (cu adancime constructiva de 76 mm si cinci camere de izolare) si BluEvolution 82 mm si 92 mm. Cererea pentru ultimele doua serii este intr-o continua crestere, iar Salamander a anticipat perfect aceasta nevoie a pietei, prin lansarea lor in cursul ultimilor trei ani. In acelasi timp, in vederea sustinerii tendintei de majorare a gradului de informare a beneficiarilor, Mediapress a incercat permanent sa ofere consultanta tehnica producatorilor de ferestre pentru ca acestia, la randul lor, sa explice clientilor finali avantajele unei solutii tehnice de varf. Rezultatele arata insa ca mai este inca de lucrat la partea de informare a clientilor finali, mai ales pentru ca un element de tamplarie are mai multe componente: profilele din PVC, feroneria, sticla etc. La acestea se adauga si proiectarea, manopera si montajul, care, de asemenea, sunt foarte importante. In ansamblu, o fereastra sau o usa isi vor dovedi fiabilitatea daca se tine cont de un standard bun de calitate in toate fazele de executie. Depasirea recesiunii, posibila prin adoptarea unui program complex de masuri Conducerea Mediapress a precizat ca majorarea cifrei de afaceri este una substantiala pentru companie si se datoreaza eforturilor depuse, impreuna cu furnizorul Salamander, de a depasi pe baze sustenabile perioada de recesiune. Strategia adoptata in tot acest interval a fost speciala si a presupus, de asemenea, implementarea unor masuri diferite fata de trendul pietei. In timp ce multi competitori au incercat sa-si mentina cifrele de afaceri promovand pe piata profile din ce in ce mai ieftine, aspect care in multe cazuri s-a reflectat si in calitatea produselor, Salamander a continuat sa livreze profile de calitate, sa inoveze si sa propuna serii noi din gama premium. Pe termen scurt a fost o decizie dificila, insa, pe termen lung, s-a dovedit a fi cea mai buna cale de urmat. In prezent, se culeg roadele acestei politici si se inregistreaza permanent cresteri anuale ale veniturilor. In opinia managerilor firmei, piata este intr-o usoara crestere, desi trendul nu este inca stabilizat, ceea ce impune sa se insiste pe cresterea cotei de piata, in vederea generarii majorarii cifrei de afaceri.
Totodata, la traversarea in conditii relativ optime a recesiunii, s-au dovedit de un real folos parteneriatele pe termen lung aflate in derulare. Conducerea Mediapress este de parere ca relatiile comerciale de lunga durata au ca beneficii o cunoastere amanuntita a pietei si o previzionare mai buna a perioadelor imediat urmatoare. De asemenea, este mai usor sa se adopte decizii manageriale bune pe baza unui asa-numit „nucleu dur” de clienti si furnizori, adica aceia cu care dialogul pe teme de afaceri este deschis mereu si informatiile schimbate sunt consistente si corecte. In aceste conditii, pentru Mediapress, crearea si mentinerea unor relatii optime de afaceri atat cu furnizorii, cat si cu clientii a constituit intotdeauna o prioritate. Pentru producatorii de ferestre insa, schimbarea furnizorilor a reprezentat principala masura anticriza adoptata, timpul dovedind pentru fiecare caz in parte daca au fost adoptate deciziile corecte. In acelasi timp, ultimii ani in bransa au fost spectaculosi si din punct de vedere al preluarilor si disparitiei a numeroase firme de profil. In acesta situatie, furnizorii de sisteme au fost nevoiti sa se repozitioneze constant, in functie de schimbarile aparute. Mediapress a reusit sa se impuna chiar si in aceste conditii pe piata profilelor din PVC, cu precadere pe segmentul premium, in principal datorita fiabilitatii produselor oferite. Profilele Brugmann, cele mai noi din oferta firmei In prezent, sistemele cu cea mai mare crestere a vanzarilor din oferta Mediapress fac parte din seria BluEvolution. BluEvolution 92 este varful de gama, avand sase camere de izolare (atat la rama, cat si la cercevea), trei garnituri si 92 mm adancime constructiva. Combinat cu inaltimea mica de numai 118 mm, acesta permite crearea unor suprafete vitrate mari si are design-ul pragmatic al noilor game de ferestre. Recent, a fost lansata si linia BluEvolution 82, cu acelasi numar de camere de izolare si aceeasi suprafata densa, cu sau fara garnitura mediana. Intrucat beneficiaza de aceleasi avantaje, profilele respective permit obtinerea unor coeficienti de izolare termica subunitari si sunt produse la un inalt nivel calitativ. Astfel, cele doua sisteme s-au impus destul de repede pe piata autohtona. In 2015, ca urmare a politicii de dezvoltare concepute inca din 2014, sunt incluse in oferta si profilele AD Brugmann. Acestea au o adancime constructiva de 73 mm si doua garnituri, completand oferta de profile de top a furnizorului. Prin comercializarea acestei serii, Mediapress considera ca va deveni mai flexibil si mai adaptat cerintelor pietei, pastrandu-si pozitia in topul firmelor autohtone ce livreaza sisteme pentru tamplaria din PVC.
Vanzarile sunt asigurate prin intermediul celor doua depozite traditionale din Bucuresti si Baia Mare atat cu mijloacele proprii de transport, cat si prin intermediul altor modalitati. Pentru mentinerea unei legaturi permanente cu clientii, parerea reprezentantilor firmei este ca un rol foarte important il are asigurarea de suport tehnic si chiar comercial, atunci cand este cazul. Tot acestia au indicat faptul ca o cunoastere amanuntita a pietei contribuie la previzionarea optima a evolutiei acesteia si la adaptarea continua a ofertei la cerere. Tinand cont ca dezvoltarea, implementarea in productie si testarea unei serii noi de profile poate sa dureze mai multi ani, distribuitorul devine o veriga foarte importanta in acest proces si care poate furniza informatii esentiale. Acest deziderat nu poate fi indeplinit decat printr-o prezenta activa si permanenta pe piata, aspect care caracterizeaza de altfel si activitatea Mediapress. MEDIAPRESS: Strengthening the partnership with Salamander
Mediapress has become in 2015 the only and exclusive distributor in Romania for German system supplier Salamander. The partnership between the two companies, which has lasted 15 years and was successfully developed on the Romanian market, entered thus in a new phase. During 2014, Mediapress conducted an extensive expansion campaign, which involved increasing the storage capacities in Bucharest and Baia Mare, and also a fleet extension. At the same time, was implemented a significant investment in hardware and software, financed by European funds and oriented to increase productivity. The company's managers indicated that 2014 was a very good year for the company, but they noted that many difficulties were faced because of the large number of rules arising lately in national regulation, the activity being obstructed also by the constant changes in legislation. The investments planned for this year are related to the reconfiguration of the transport fleet, in order to improve the effectiveness of the routes and to incorporate new customers. Likewise, special funds will be allocated for permanent organization of training courses for sales staff and clients, as a result of diversification of the profiles lines. Company management forecasts for the current year a 30% increase in turnover (for both brands marketed in Romania, respectively Salamander and Brugmann), after a similar increase of sales in 2014, when was recorded an improvement of about 25.8%, compared to 2013. These results were due to the company efforts, together with the ones of Salamander, oriented towards the overcome of recession on a sustainable basis. The strategy adopted during this period targeted the implementation of some different measures to counter the downward market trend. While many competitors have tried to maintain their turnover by promoting increasingly cheap PVC profiles, which was also reflected in the quality of products, Salamander continued to deliver high performance profiles, at the same time innovating and proposing new premium series.
(articol aparut in revista TOP-Fereastra, editia Mai 2015)
|