Fereastra - Portal de afaceri - revista de specialitate pentru furnizorii de sisteme si producatorii de tamplarie din PVC, Aluminiu si lemn stratificat cu geam termoizolant. Aici gasiti informatii utile despre: ferestre, usi, pereti cortina, termopane, geam termopan, etc.

Fereastra
Marti, 15 Octombrie 2024
Hilti
PAGINA PERSONALIZATA


PROFINE ROMANIA SRL

PROFINE ROMANIA SRL

Adresa: Sos. Alexandriei 152-156, Bragadiru, Judet ILFOV
Telefon: 021/420.30.60
Fax: 021/420.14.45
E-mail: office@profine.ro
Web site: www.koemmerling.com/ro/ro/
Domenii: Profile din PVC
Descriere activitate
Sisteme germane de tamplarie PVC
Prezentare companie/institutie
 
De la 700 milioane de euro la 1,1 miliarde euro, in numai patru ani
 
Rebranding Kömmerling la aniversarea a 125 de ani
de la infiintare
 
Cu vanzari care au atins, in anul precedent, nivelul-record de 0,9 miliarde euro si cu o tinta de 1,1 miliarde euro pentru 2022, care pozitioneaza grupul german in topul industriei mondiale de profil, profine International a reconfirmat parcursul excelent din ultimul deceniu si si-a creat premisele pentru a fi in continuare un veritabil reper de performanta si calitate pe piata sistemelor de profile pentru ferestre si usi. Prin intermediul marcilor KBE, KÖMMERLING si TROCAL, compania are parteneri in peste 100 de tari de pe intregul mapamond si se bucura de o pozitie internationala excelenta, deruland activitati de productie si comercializare in 29 de locatii, din 23 de state. profine detine in prezent unitati de fabricatie in Germania, Franta, Italia, Spania, Bosnia-Hertegovina, Federatia Rusa, India, Marea Britanie, Ucraina, SUA si China, sediul central al grupului fiind in localitatea Troisdorf, din Renania de Nord - Germania. Peste 3.000 de angajati isi aduc aportul la performanta financiara a grupului, iar perspectivele de dezvoltare sunt optimiste, sustinute de implementarea viziunii strategice a dr. Peter Mrosik, CEO si actionar unic al companiei.
Dr. Peter Mrosik: "Ceea ce facem astazi protejeaza generatiile viitoare"
In intervalul 23 - 25 iunie a.c. grupul german a sarbatorit 125 de existenta a marcii Kömmerling, in cele trei zile la complexul industrial din Pirmasens aniversarea marcata de focuri de artificii prilejuind organizarea unei expozitii interne, in cadrul careia a avut loc prezentarea cursului viitor al companiei, orientat in mod explicit spre sustenabilitate. In fiecare dintre cele doua seri de gala ale evenimentului au luat parte peste 600 de invitati, incluzand un numar mare de parteneri, personalitati ale lumii politice si de afaceri, furnizori si angajati. Aniversarea Kömmerling nu s-a rezumat doar la prezentarea trecutului marcat de un succes incontestabil, ci a prilejuit, mai presus de toate, conturarea unei viziuni indraznete, fiind prezentat in premiera noul concept revolutionar al marcii. Oficialii prezenti au subliniat faptul ca profine si produsele sale dau un exemplu in directia protectiei climei si sustenabilitatii, conditii considerate esentiale pentru indeplinirea obiectivelor stabilite la nivel comunitar prin politica Green Deal. Industria chimica si a maselor plastice este privita in continuare in Germania - si nu numai - ca o veritabila piatra de temelie in demersul crearii de valoare si inovatiei, iar prin actiunile sale grupul german a confirmat angrenarea in acest demers indraznet. Lansarea noului brand Kömmerling si a logo-ului aferent a fost pusa in scena intr-o prezentare elaborata. Un spectacol muzical si de dans, efecte de lumina si laser, evidentieri vizuale de 360 de grade au fost ingredientele unei prezentari adresate tuturor simturilor. In acest context, dr. Peter Mrosik a oferit cateva detalii referitoare la strategia Kömmerling pentru viitor, subliniind ca "in calitate de lider al pietei, dorim sa fim un model de urmat in ceea ce priveste dezvoltarea durabila. Prin urmare, ne bazam in mod constant pe economia circulara, cu tot ceea ce inseamna aceasta. Este exact ceea ce reflecta noua noastra forma de comunicare vizuala. Ceea ce facem astazi protejeaza generatiile viitoare".
Echipa de angajati, o veritabila "inima" a grupului german
De mentionat faptul ca evenimentul Kömmerling este parte integranta a unei serii de manifestari globale pe care grupul profine le organizeaza pentru oaspeti, clienti si angajati. In perioada urmatoare, gale pentru parteneri si expozitii proprii vor avea loc si in alte state unde compania are o pozitie competitiva solida. Tot ceea ce va urma a fost deja revelat la sediul din Pirmasens, unde a fost prezentat portofoliul actual de produse si servicii Kömmerling, precum si perspective asupra evolutiilor pe termen scurt, mediu si lung, inclusiv solutii si servicii din domeniul digitalizarii. Cu aceasta ocazie, profine a onorat si aniversarile partenerilor, dr. Peter Mrosik aratand ca "numai impreuna cu clientii nostri am devenit o companie de mare succes in industria ferestrelor. Apreciem foarte mult acest lucru si suntem recunoscatori pentru numeroasele parteneriate de incredere dezvoltate de-a lungul timpului. Acesta este si elementul principal care diferentiaza Kömmerling de marcile concurente". La finalul celor trei zile, grupul a organizat marea petrecere a angajatilor, considerati o veritabila "inima" a companiei, la aceasta sarbatoare participand aproximativ 2.500 de invitati. Oficialii companiilor prezente si-au exprimat bucuria ca au avut ocazia prezentei la un eveniment de o asemenea anvergura, reprezentand, de fapt, "un punct comun de plecare pentru Kömmerling si utilizatorii sai profesionisti intr-o calatorie extrem de interesanta in viitor".
Today for Tomorrow - Kömmerling, un brand axat pe sustenabilitate
In esenta, la momentul actual Kömmerling se pozitioneaza pentru viitor prin realinierea marcii sale. Sustenabilitatea se afla in centrul noii viziuni si filozofii a marcii. In opinia reprezentantilor grupului, acestea nu sunt doar declaratii de intentie eufonice, ci se refera la actiunea prezenta si la implementarea deciziilor corecte pentru maine. Acest lucru devine vizibil pentru lumea exterioara printr-o imagine de marca complet noua, intr-un design inovator, ce cuprinde un nou logo si un slogan ce sintetizeaza intentiile de dezvoltare. Noul brand Kömmerling transmite astfel o viziune clara si o atitudine care fac diferenta atat in raport cu clientii, cat si cu competitorii de pe intreaga piata, subliniind semnificatia eforturilor celor peste 3.000 de angajati in directia sustenabilitatii. Mesajul este limpede si transmite: "Nu astepta ca altcineva sa schimbe ceva ce poti schimba tu insuti". Today for Tomorrow devine astfel nucleul central al marcii, care se reflecta in toate actiunile de comunicare axate pe produs, imagine si social media. In ceea ce priveste logo-ul, acesta este cel mai vizibil semn al realinierii. El include elemente naturale precum soarele si apa in forma abstracta, intruchipand circularitatea. Culorile calde transmit ideile de viata, trezire si viitor. Aceste elemente caracterizeaza si designul corporativ revolutionar. Designul cuprinde o noua imagine si o schema de culori, intr-o geometrie cu linii curbe. Practic, toate elementele mentionate anterior asigura independenta Kömmerling si reflecta diferentierea fata de concurenta, in ceea ce priveste comunicarea. Noul slogan, Today for Tomorrow, constituie cadrul tematic si emotional pentru marca, in doar trei cuvinte acesta reusind sa rezume mesajul si directia pentru viitor. "Kömmerling nu este doar un produs de inalta calitate, este o atitudine. Lucram pentru a asigura un viitor durabil, aceasta fiind misiunea noastra inca de la inceput, cand am preluat compania in 2012. Vom continua sa facem asta zi dupa zi, aceasta este promisiunea mea", a mai afirmat dr. Peter Mrosik referindu-se la viitorul marcii Kömmerling.
 
Dr. Peter Mrosik, proprietar si CEO al profine, cu ocazia relansarii marcii Kömmerling: "A ne respecta responsabilitatea inseamna a proteja viitorul. Depinde de noi, liderii industriei din vremea noastra, sa facem diferenta astazi. In calitate de actori hotarati si ambitiosi, avem puterea si vointa de a aduce schimbari pozitive in tot ceea ce facem. Dar vrem sa fim mai mult decat un pionieri, ne propunem sa devenim si un model pentru ceilalti, pentru toti cei care, ca si noi, se simt la fel de angajati si capabili sa faca fata acestei provocari majore. Scopul nostru este de a crea o bucla durabila pentru produse de inalta calitate, realizate din materiale sintetice. Astazi dezvoltam solutiile potrivite pentru ziua de maine si stabilim standarde pentru un viitor in care merita sa traim. Aceasta este ceea ce reprezinta marca noastra Kömmerling".
 

 
Kömmerling ReFrame - De la idee la realitate in economia circulara
 
Sistemul Kömmerling ReFrame este realizat din PVC-U complet reciclat, finisat cu o suprafata colorata proCoverTec. Aceasta asigura rezistenta exceptionala la radiatiile ultraviolete si reflexie a undelor infrarosii. Ferestrele reciclate sunt prelucrate in granule PVC si extrudate in profile noi. Caracteristicile de performanta, cum ar fi termoizolarea, se situeaza la niveluri optime. Kömmerling ReFrame prezinta o eficienta energetica ridicata, garanteaza conservarea completa a resurselor naturale si asigura reciclarea sistematica a materiilor prime. Tehnologia de finisaj proCoverTec ofera ferestrelor si usilor din profile ReFrame proprietati imbunatatite in ceea ce priveste culoarea si stabilitatea dimensionala.
 
AluNext, solutie hibrida din PVC-aluminiu, realizata in proportie covarsitoare din materie prima reciclata
Profilele hibride PVC-aluminiu AluNext se caracterizeaza in principal prin faptul ca masa din PVC a reperelor este formata, in proportie de peste 80%, din plastic reciclat, iar carcasa de acoperire din aluminiu este, de asemenea, aproape complet (90%) realizata din aluminiu reciclat. Ambele materiale (PVC si aluminiu) pot fi prelucrate intr-o singura operatiune, prin intermediul unor utilaje speciale de sudare. Sistemul este livrat direct din fabrica in varianta placata cu aluminiu. Faza-pilot de testare se va realiza in Germania si se va finaliza in toamna lui 2022, urmand ca din anul urmator seria sa fie introdusa pe piata, initial in Italia si Spania.
 
 
proStratoTec, un sistem inovator ranforsat cu fibra de sticla pentru cresterea stabilitatii dimensionale
Profilele armate cu fibra de sticla proStratoTec se caracterizeaza printr-un grad deosebit de ridicat de stabilitate dimensionala si o mare rigiditate. Din acest motiv, se poate renunta la armaturile din otel pentru majoritatea elementelor ferestrelor, inclusiv in cazul elementelor colorate. Folosind un proces inovator de tri-extrudare, materialul din PVC virgin, remacinat si plasticul armat cu fibra de sticla Ultradur sunt introduse in acelasi timp in profil. Nivelul de termoizolare a ferestrelor realizate cu acest sistem creste substantial, iar greutatea cercevelei este semnificativ redusa. Procesarea este posibila pe orice linie de productie, fara nicio conversie speciala.
 

 
“Prin eforturi sustinute ale echipei, am reusit respectarea termenelor de livrare!”
Energia regenerabila - un obiectiv pe termen lung, definit la nivelul profine
 
Dan Ionescu, manager general al profine Romania
 
profine Romania este o companie care nu mai are nevoie de nicio prezentare. Activa pe piata de profil inca din perioada de formare a acesteia, societatea din Bucuresti s-a impus rapid, ocupand un loc de frunte in clasamentul bransei si in preferintele clientilor, in special datorita calitatii solutiilor promovate. Permanent, parteneriatele cu procesatorii locali de profile s-au aflat in centrul atentiei echipei de management, care a considerat ca doar prin cultivarea unor relatii de colaborare bazate pe incredere si respect se pot construi afaceri care sa reziste in timp. Gratie acestei strategii, subsidiara autohtona a grupului german a reusit sa depaseasca toate provocarile intampinate si sa se consolideze permanent, in pofida crizelor succesive ce au marcat piata in ultimele doua decenii. Dan Ionescu, managerul general al societatii, este un bun exemplu de administrator care a reusit sa optimizeze operatiunile profine Romania si, prin implementarea consecventa a strategiei generale a grupului, sa mentina competitivitatea la un nivel inalt. In continuare, oficialul companiei se refera la conjunctura actuala, precum si la recentele lansari de produse, care vor aduce schimbari importante de perceptie in ceea ce priveste raportarea la principiile de sustenabilitate.
 
- Ce modificari ati remarcat in ultima perioada in ceea ce priveste evolutia pietei de tamplarie termoizolanta din Romania, mai ales avand in vedere cele mai recente provocari geopolitice?
- In mod mai mult sau mai putin surprinzator, in 2021 am reusit o imbunatatire neta a performantei financiare, bazate pe doua elemente. In primul rand, este vorba despre marirea preturilor pentru a compensa majorarile de costuri pentru materiile prime directe (pulbere din PVC, aditivi, stabilizatori etc.) si indirecte (otel pentru ranforsare, accesorii), iar in al doilea rand despre o majorare simtitoare a cererii partenerilor din Romania. Acest din urma fenomen a avut loc pe fondul unor blocaje temporare care au afectat partial lanturile de aprovizionare, dar si pe cel al unor intarzieri ale livrarilor realizate de principalii nostri furnizori. Din fericire, gratie unor eforturi comune deosebite, depuse la nivelul tuturor departamentelor, pornind de la cel de achizitie a materialelor si terminand cu diviziile de vanzare si distributie, am reusit sa facem fata tuturor provocarilor. A fost un test deosebit de dur pe care l-am trecut cu brio. Practic, printr-o mobilizare exemplara in toate tarile unde activam si prin identificarea unor solutii optime la toate problemele intampinate am putut sa ne indeplinim intocmai si la timp obligatiile contractuale de livrare, chiar daca uneori au mai aparut mici intarzieri inerente. Practic, in perioada analizata putem afirma ca profine a reusit livrarea la nivel global a unor cantitati-record de profile, care confirma pozitia de lider al industriei in care activam.
- Cum va raportati la trendurile actuale in materie de sustenabilitate, prin prisma produselor pe care le promovati?
- Anul 2022 ar fi trebuit sa fie dominat, pentru industria de ferestre, de targul de la Nürnberg, insa pandemia si alti factori perturbatori au determinat o evolutie diferita a situatiei. Desi nu ne-am dorit acest lucru, nu am folosit oportunitatea oferita de Fensterbau/Frontale de a ne reintalni cu partenerii si de a le prezenta acestora noutatile pregatite de echipele noastre de tehnicieni si proiectanti. Intrucat existau mai multe proiecte care trebuiau deja sa fie lansate si prezentate de mai mult timp, am optat pentru realizarea unui eveniment propriu la sediul nostru din Pirmasens - Germania, unde odata cu marcarea a 125 ani de la infiintarea marcii Kömmerling si rebranding-ul acesteia, am beneficiat de un cadru propice care ne-a permis sa prezentam cele mai recente inovatii din portofoliu. Dintre acestea, s-au remarcat ReFrame - un sistem obtinut 100% din materie prima reciclata, AluNext - un nou profil hibrid cu miez din PVC reciclat si placat cu aluminiu la interior si exterior (care se realizeaza din fabrica) sau proStratoTec - sistemul cu adancime constructiva de 88 mm cu vitraj lipit, avand pereti interiori din fibra de sticla ce elimina necesitatea instalarii unor profile de ranforsare.
- Care au fost performantele financiare consemnate de profine in Romania in anul anterior si ce va propuneti pentru 2022?
- La nivel de grup, cifra de afaceri din 2021 a fost peste valorile prognozate si acelasi lucru putem spune si despre filiala din Romania, care a avut rezultate peste asteptari. In ceea ce priveste orizontul apropiat, mizam pe o continuitate si ne bazam pe faptul ca situatia economica este similara celei din anul precedent. In plus, speram ca in curand sa primim vesti bune legate de finalul crizei sanitare. O parte din rezultatele bune s-au datorat inclusiv politicilor implementate de grup, care pentru adaptarea la noile cerinte ale pietei a realizat investitii in dezvoltarea capacitatilor de productie (cum s-a intamplat in Bosnia-Hertegovina, Polonia, China, Brazilia, Marea Britanie, Federatia Rusa) si a demarat noi parteneriate strategice cu dezvoltatori locali (in Japonia si Coreea de Sud, de exemplu).
- Cand estimati ca piata de profil va reveni la conditii normale de functionare?
- La ora actuala putem afirma fara teama de a gresi ca piata functioneaza foarte aproape de parametrii normali. Lantul de aprovizionare s-a adaptat noilor conditii specifice, chiar daca mai exista anumite intarzieri la furnizori sau majorari de pret ce afecteaza intreaga bransa si sunt cauzate in special de criza energetica accentuata de conflictul din Ucraina. Ceea ce trebuie sa facem este doar sa identificam solutiile corecte pentru a atenua aceste intarzieri, astfel incat partenerii locali - producatori de tamplarie cu profile PVC Kömmerling - sa resimta cat mai putin aceste socuri. S-ar putea spune ca aceasta este noua normalitate la care cu totii vom fi nevoiti sa ne adaptam treptat.
- Ce impact au noile strategii comunitare referitoare la protectia climatica, reducerea amprentei de carbon, eficienta energetica etc. asupra industriei de profil?
- Din acest punct de vedere, profine este din nou un deschizator de drumuri. Protectia climatica, sustenabilitatea si eficienta energetica sunt prioritati clare ale strategiei noastre de dezvoltare. Concret, avem ca obiectiv major atingerea unui nivel inalt de reciclare a produselor de pe pietele de desfacere a acestora. De asemenea, suntem acreditati de TÜV Rheinland cu ISO 50001. Pe plan local, in acest an derulam o investitie la sediul din Bragadiru care consta in montarea de panouri fotovoltaice si a unui punct de incarcare pentru autovehicule electrice, aliniindu-ne astfel politicilor implementate la nivel de grup. De exemplu, profine in colaborare cu compania Wirth din Waghäusel - Germania a fondat un furnizor comun de servicii energetice, denumit profine Energy, care are ca sarcina principala castigarea in mare masura a independentei energetice a celor 29 de unitati de productie, exploatand parcurile fotovoltaice proprii. In acest fel s-ar majora semnificativ eficienta aprovizionarii si profitabilitatea individuala. Clientii nostri vor putea beneficia, de asemenea, de know-how-ul furnizorului de servicii energetice si vor avea sansa de a proiecta propriul viitor energetic intr-un mod ecologic, in proiecte comune cu profine Energy. Dupa cum afirma CEO-ul grupului, Dr. Peter Mrosik, profine simbolizeaza sustenabilitatea si economia circulara. Avem o atitudine si o viziune clare, din acest punct de vedere. Prin urmare, infiintarea profine Energy GmbH si investitiile in energii regenerabile sunt un pas logic in aceasta strategie de dezvoltare, pentru sustinerea careia ii asteptam pe toti partenerii sa ni se alature, inclusiv pe cei din Romania.
(articol aparut in revista Fereastra, editia August 2021)

Stiri & Comunicate

Agenda Investitiilor
ABONARE REVISTA (click aici):  PROIECTE | INVESTITII | REVISTE | INDEX COMPANII
DATE DE CONTACT: Agenda Constructiilor & Fereastra - Tel/Fax: 021-336.04.16, 021-336.04.17
rehau
TSV
ABONARE REVISTE
SISECAM
Editia
SEPTEMBRIE 2024!
- pe site -
 

Autentificare

hospice doneaza
simonswerk left