Paul Chipriean, Head of Windows Solutions Rehau Romania, estimeaza ca piata de profile din PVC pentru tamplarie termoizolanta se caracterizeaza, in continuare, printr-o dinamica scazuta. "Trendul general este pozitiv fata de 2018, din punct de vedere valoric. Evolutia din ultima perioada a fost marcata mai degraba de consumul intern pentru aplicatiile de pe segmentul rezidential si pentru renovarile realizate de utilizatorii casnici. Noi insa ne-am atins tinta dorita si am inchis anul fiscal cu un rezultat similar exercitiului financiar precedent. Cel mai important aspect este constituit de atingerea si depasirea tintei de profit. Acest obiectiv de crestere profitabila a fost realizat indeosebi prin majorarea ponderii produselor cu valoare adaugata ridicata si a solutiilor premium in totalul vanzarilor. Referitor la portofoliul de colaboratori, chiar in ultimul trimestru din 2019 am demarat parteneriate noi cu producatori de tamplarie termoizolanta. Nu putem spune ca exista probleme majore in desfasurarea activitatii, ci mai degraba provocari legate de specificul derularii operatiunilor pe o piata oarecum maturizata. Provocarile mari vin in ceea ce priveste identificarea specialistilor potriviti, care este ingreunata inclusiv de rata scazuta de participare la scolarizarile tehnice. In activitatile de fabricatie si montaj, este critica respectarea stricta a procesului tehnologic, fiind in acelasi timp esential ca personalul sa fie instruit corect, astfel incat beneficiarul final sa aiba garantia ca va primi o fereastra de calitate, corect montata. Viitorul are intotdeauna componenta sa imprevizibila, astfel incat un declin al pietei de profil pe termen scurt este la fel de probabil ca o crestere. Suntem la fel de bine pregatiti pentru ambele scenarii si ne bazam pe cei 25 de ani de experienta pe care ii avem in Romania, interval in care am trecut prin mai multe crize si perioade de scadere, dar si prin momente de consum infloritor. Secretul longevitatii noastre ca business pe o piata greu-incercata este reprezentat de strategia sanatoasa de crestere, iar ceea ce ne-a invatat timpul a fost ca segmentul premium va fi intotdeauna asul din maneca. Iar noi activam pe segmentul premium. Sub sloganul «Create difference, grow business», la targul international Fensterbau/Frontale din acest an vom prezenta solutii care sa ne diferentieze fata de competitori si sa asigure premisele succesului partenerilor de afaceri in relatiile cu clientii lor. Grupul nostru va oferi raspunsuri la numeroasele provocari cu care se confrunta industria de profil, cum ar fi tehnologiile inteligente, deficitul continuu de competenta profesionala si digitalizarea. Rehau isi va extinde portofoliul cu sisteme inteligente, care ne ajuta sa ne depasim statutul de furnizor de profile. Alaturi de sistemele cunoscute, precum Synego si Geneo RAU-FIPRO X, cu aceasta ocazie vom prezenta seria glisanta Synego, iar in categoria produselor dedicate sigurantei si protectiei, sub certificare proprie, se va incadra sistemul de siguranta Skyforce. Ne concentram, in continuare, atentia pe solutii care sa imbunatateasca nivelul de confort al consumatorilor si care sa lase libertate arhitectilor in procesul de proiectare. Un exemplu concludent din acest punct de vedere este reprezentat de gama Kaleido Color, ce permite proiectarea individuala a camerelor si ferestrelor. In plus, tot la Fensterbau/Frontale 2020, unde partenerii ne vor putea gasi la standul 123, din pavilionul 4A, vom prezenta o gama extinsa de nuante si optiuni de finisare, de la finisaje prin vopsire, la acoperiri cu folie si fatete de aluminiu. Cu privire la tendintele tehnologice actuale, este evident faptul ca publicul este puternic conectat la tot ce inseamna sustenabilitate - concept care este ferm ancorat in filosofia de afaceri a Rehau de peste 30 de ani. Compania a ales sa fabrice profile de ferestre folosind material provenit de la ferestrele vechi din PVC, printr-un procedeu de reciclare controlat si inchis. Astfel, reperele care contin cel putin 40% material reciclat sunt comercializate sub noua marca EcoPuls si ofera partenerilor argumentele de care au nevoie pentru a vinde ferestre durabile. Aceste produse garanteaza reduceri masive ale amprentei de carbon in procesele de fabricatie si prezinta caracteristici optime din punct de vedere al eficientei energetice. Astfel, reusim ca, in colaborare cu partenerii nostri, sa oferim clientilor calitatea specifica marcii Rehau”, a afirmat oficialul Rehau.