REHAU: Vanzari in crestere, pe baza strategiei de consolidare a parteneriatelor |
Furnizori de sisteme Publicat de Ovidiu Stefanescu 08 Iun 2022 06:23 |
De la preluarea atributiilor manageriale ale diviziei REHAU Window Solutions, Paul Chipriean si-a dovedit abilitatile in domeniul leadership-ului, reusind an de an sa raporteze cresteri semnificative ale performantei financiare, in pofida greutatilor care au marcat acest sector de activitate si economia, in general, in anii pandemiei si, mai nou, in prezent, cand in proximitatea granitelor Romaniei se afla in plina desfasurare un conflict militar de amploare. Prin cultivarea atenta a parteneriatelor, adaptarea flexibila la noile paradigme ale digitalizarii si sustenabilitatii, promovarea consecventa a inovatiei si consolidarea continua a echipei de profesionisti, REHAU Window Solutions Romania a facut fata cu succes tuturor provocarilor si si-a conservat pozitia de top in clasamentul furnizorilor de profile din PVC. In cele ce urmeaza, managerul REHAU Window Solutions prezinta detalii despre cele mai recente evenimente si realizeaza o trecere in revista a politicilor de dezvoltare.
- Nominalizati principalele elemente care au marcat piata profilelor din PVC pentru tamplarie termoizolanta in 2021 si prima parte a anului in curs.
- In cele 12 luni ale exercitiului financiar anterior, piata profilelor din PVC pentru tamplarie termoizolanta a evoluat in acord cu cresterile accelerate care s-au inregistrat in sectorul materialelor de constructii si in cel al imobilelor rezidentiale. Astfel, dincolo de celelalte sincope aparute pe fondul pandemiei, sectorul de profile PVC s-a bucurat de o evolutie optima in anul precedent. Cu toate ca in prima parte a lui 2021 lanturile de aprovizionare incepusera sa-si revina, situatia s-a complicat din nou, odata cu izbucnirea razboiului din Ucraina. Astfel, in actualul context international, piata pe care activam este amenintata in continuare de criza materiilor prime si explozia costurilor metalelor, care pot pune in pericol capacitatea de organizare a industriei de profil. Mai mult, vedem ca in ultimii ani am mai fost martori ai unei schimbari importante: daca in perioada pre-pandemica predictibilitatea era o componenta importanta a sectorului nostru de activitate, astazi nu putem face estimari pe o perioada mai mare de un trimestru, ceea ce ne-a obligat sa regandim modul de lucru si sa dam dovada de o putere de adaptare si mai mare. In pofida dificultatilor inregistrate pe segmentul profilelor din PVC, REHAU Window Solutions are, in prezent, stocurile necesare de materii prime si materiale pentru a evita intreruperi ale livrarilor.
- Cum ati gestionat problematica post-pandemica si ce prognoze aveti pe termen scurt cu privire la modul in care efectele crizei sanitare vor influenta afacerile din Romania, pe segmentul profilelor din PVC?
- Dupa cum mentionam anterior, perioada post-pandemica a venit cu o noua provocare pentru intreaga lume, generata de izbucnirea conflictului din Ucraina. Bucuria depasirii restrictiilor si a scaderii numarului de cazuri de Covid-19 a fost umbrita de aceste evenimentele nefericite din tara vecina. Vedem deja ca repercusiunile razboiului au trecut granitele Ucrainei, iar efectele economice negative au inceput deja sa isi faca simtita prezenta. In ceea ce priveste piata pe care activam, amenintarile vin, in principal, din zona crizei materiilor prime, care poate afecta intregul lant valoric, de la productie, la livrari. Actualmente, REHAU Window Solutions are siguranta continuarii productiei si a livrarilor in termene normale, gratie parteneriatelor solide pe care le-a dezvoltat de-a lungul anilor si a stocurilor de materii prime si materiale existente in depozitele noastre.
- In contextul geopolitic actual, extrem de complex, cum gestionati operatiunile curente? Ce estimati pentru intervalul urmator?
- Ceea ce se intampla in momentul de fata in Europa cu siguranta a marcat mii de oameni. Din punctul de vedere al afacerilor insa, observam tendinte generale de crestere a preturilor, pe fondul scumpirilor materiilor prime. Prin aceasta explozie a costurilor, se vor pune in pericol capacitatile de organizare a industriilor de profil. In ceea ce ne priveste, toate deciziile sunt calculate. In prezent, nu ne confruntam cu probleme pe lanturile de productie si de livrare. Totodata, in acord cu evolutia situatiei globale, REHAU Window Solutions va identifica alternative viabile la actualele surse, astfel incat eventuale crize ale materiilor prime sa fie depasite cu succes, iar compania noastra sa reuseasca sa deserveasca in continuare clientii cu aceeasi rapiditate ca in trecut.
- Cum a evoluat compania din punct de vedere financiar? Oferiti detalii despre cifra de afaceri din 2021, raportul fata de 2020 si situatia din primul trimestru al lui 2022.
- In 2021, dinamica vanzarilor a fost peste asteptari, cu o crestere considerabila fata de 2020. Aceasta evolutie reflecta pe de-o parte linia strategica pe care compania noastra o are, iar pe de alta parte increderea acordata de partenerii nostri, care si-au dezvoltat constant afacerile in jurul brandului REHAU. Situatia afacerilor din trimestrul intai al anului curent este una extraordinara, iar asta ne face sa avem incredere ca si anul curent va aduce rezultate pozitive pentru noi. Le multumim partenerilor pentru incredere si-i asiguram ca facem tot ce ne sta in putinta pentru ca lantul de aprovizionare sa nu fie afectat si sa putem oferi serviciile dorite pe piata.
- In ce fel marcati anul 2022, traditional pentru lansarea de produse la Fensterbau/Frontale? Care sunt principalele noutati pregatite partenerilor?
- Anul acesta aduce pentru REHAU Window Solutions un eveniment propriu, in care vor fi prezentate noutatile in materie de solutii inovatoare pentru usi si ferestre. World of Windows 2022 si-a deschis deja portile la Erlangen - Germania, unde partenerii vor avea sansa sa vada si sa testeze cele mai noi solutii pe care le promovam. Divizia noastra va demonstra inca o data ca are in spate o echipa de profesionisti care dau totul pentru inovare continua, iar punctul culminant al World of Windows 2022 va fi prezentarea Artevo, dezvoltarea mult asteptata a Geneo RAU-FIPRO-X. Printre noutatile prezentate se mai numara si Slinova/Slinova X, respectiv solutiile Smart Shading si Smart Privacy.
- Ce strategii va propuneti sa implementati pentru consolidarea pozitiei competitive detinute pe piata de profil din Romania?
- Pentru anul acesta am initiat numeroase proiecte, care sa ne ajute sa contribuim la crearea unei piete eterogene si prin intermediul carora sa mentinem un nivel ridicat de competitivitate. Dupa cum am precizat, la evenimentul World of Windows, vom dezvalui cum arata si ce proprietati au toate inovatiile pregatite de divizia noastra pentru 2022. Suntem pregatiti in continuare sa le oferim partenerilor specializati in productia de tamplarie termoizolanta si clientilor finali solutii premium pentru industria ferestrelor perfect adaptate la viitor, bazate pe o economie circulara sustenabila.
- Care considerati ca este cea mai indicata abordare de management pentru depasirea impactului psihologic si emotional generat de provocarile neasteptate care au marcat ultimii ani?
- Nimic nu poate fi facut fara o echipa de oameni care pun zilnic pasiune in ceea ce fac. Pandemia a avut, cu siguranta, un impact considerabil din punct de vedere psihologic in randul angajatilor. Au fost nevoiti sa se adapteze unui alt stil de lucru si sa reduca semnificativ interactiunile intre ei. Acum, cand totul pare sa fi revenit la ceea ce acum doi ani numeam normalitate, lumea este incercata de noi greutati pe plan international, iar ceea ce acum se petrece la granitele tarii noastre ne afecteaza profund. Din punctul meu de vedere, comunicarea este solutia tuturor problemelor. Atunci cand intelegi nevoile si dificultatile cu care se confrunta echipa, totul devine mai usor. Suntem o echipa inainte de toate, iar acest lucru implica solidaritate si ajutor atunci cand vine vorba sa depasim momente dificile.
|