In cadrul unei prezentari sustinute sub auspiciile conferintei organizate de PPTT - „Specialistii ferestrelor, fatadelor si sticlei” -, care a avut loc in Bucuresti, la data de 23 noiembrie 2017, Daniel Popa, Country Manager in cadrul Reynaers Aluminium, a analizat piata exportului din Romania, precizand: „In tara noastra, o fereastra de aluminiu din zece ajunge la export (ceea ce reprezinta un procent de 10%), in timp ce in Polonia se exporta o fereastra din doua. Romania are, astfel, un potential imens de a face export, insa firmele producatoare de tamplarie termoizolanta trebuie sa inteleaga ca ansamblurile livrate pe piata interna si pe cea externa trebuie sa fie identice, din punct de vedere calitativ, iar cele de la export trebuie sa fie conforme cu cerintele fiecarei piete in parte”. Managerul subsidiarei locale a concernului belgian Reynaers Aluminium a prezentat, de asemenea, care sunt solutiile pentru dezvoltarea, in general, a afacerii unui producator de tamplarie termoizolanta din aluminiu. „Consideram ca aspectele esentiale care trebuie avute in vedere pentru dezvoltarea unei afaceri profitabile sunt: sistemele conforme de calitate, utilajele performante si respectarea managementului calitatii. In ceea ce priveste sistemele conforme de calitate, sunt tari din Uniunea Europeana unde, in afara de marcajul CE valabil in toate statele membre, exista si alte sisteme pe care orice exportator trebuie sa le cunoasca si sa le respecte, mai exact ATG (pentru Belgia), CSTB (Franta) si SBD (in Marea Britanie). Atunci cand am mentionat utilajele performante care pot asigura o productivitate crescuta, m-am referit la optimizarea fluxului de fabricatie (de la livrarea profilelor pana la impachetarea produselor finite), metoda care, implementata corect, poate asigura economii de 30% si pentru care Reynaers Aluminium, in calitate de furnizor, detine tot know-how-ul necesar. In sfarsit, respectarea managementului calitatii presupune mai multe activitati, precum debitarea corecta a profilelor, buna instalare a garniturilor (90% dintre problemele tamplariei termoizolante se datoreaza acestor aspecte), montajul corect al feroneriei sau aplicarea cu acuratete a materialelor complementare. Pentru a ilustra aceasta situatie, am facut un calcul exemplificator, astfel incat, la un proiect cu o valoare de 100.000 de euro, aplicarea corecta a materialelor complementare are o valoare de 1.000 de euro, in timp ce aplicarea incorecta creste aceste costuri pana la nivelul de 5.000 de euro”, a declarat Daniel Popa. Acesta a mai adaugat ca proiectul cel mai reprezentativ realizat de Reynaers Aluminium in Romania in 2017, respectiv „cel mai exclusivist de pe piata”, este One Charles de Gaulle. Informatii suplimentare, la
www.reynaers.ro