Furnizori de sisteme
Publicat de AG&F
02 Mai 2006 11:30
|
Grupul international Hydro, cu activitati in industria aluminiului si in sectorul petrolier, a raportat recent realizarea unui venit net de 756 milioane de euro in primul trimestru din 2006. Venitul operational s-a cifrat la 2,3 miliarde de euro, fata de 1,51 miliarde euro in intervalul corespondent din 2005. Aceste rezultate au fost favorizate de evolutia de pe piata internationala, atat a pretul petrolului, cat si cotatia aluminiului inregistrand cresteri spectaculoase in ultima perioada. Hydro Aluminium a obtinut un venit operational de 307 milioane de euro in primul trimestru al acestui an, comparativ cu 172,7 milioane de euro in perioada similara a anului precedent. Holdingul norvegian a separat de curand activitatile sale in domeniul aluminiului in vederea realizarii unei eficiente sporite. Astfel, divizia Aluminium Metal este specializata in fabricarea aluminiului primar, iar divizia Aluminium Products cuprinde productia de produse laminate-plate, extrudate si pentru sectorul auto. Profitul operational al diviziei Aluminium Metal in primele trei luni ale anului a fost de 262,78 milioane de euro, aproape dublu fata de intervalul corespondent din 2005, cand la acest indicator s-a consemnat o cifra de 137,57 milioane euro. Rezultatele au fost la fel de bune si pentru Aluminium Products, venitul operational majorandu-se de la 35,93 milioane euro, la 58,22 milioane de euro. Ponderea cea mai importanta au avut-o produsele laminate-plate (44,95 milioane euro). Investitiile realizate de grupul Hydro in aceasta perioada s-au ridicat la 566,78 milioane de euro, 83% din suma alocata fiind destinata operatiunilor din sectorul petrolier. Pentru 2006 conducerea grupului Hydro estimeaza rezultate deosebite, evolutia pietei fiind favorabila afacerilor concernului nordic. Previziunile specialistilor indica pentru acest an majorari ale preturilor atat pentru combustibilii fosili, cat si pentru metalele neferoase. In plus, cererea mondiala de aluminiu ar urma sa se majoreze in 2006 cu aproximativ 6%, in primul rand datorita nivelului ridicat al consumului de pe piata cheineza. Informatii suplimentare, la www.hydro.com
|