Furnizori de sisteme
Publicat de Ovidiu Stefanescu
11 Ian 2023 06:05
|
Standardul de schimb electronic de date (EDI) pentru comenzi, notificari de livrare si facturi, implementat deja in relatiile comerciale dintre furnizorul german de feronerie Roto Frank si unii dintre cei mai mari parteneri industriali ai sai, are toate sansele de a se extinde si catre companiile de mai mici dimensiuni, ai caror manageri recunosc facilitatile astfel asigurare, a afirmat Petr Jehlicka, seful departamentului de logistica pentru clienti si piata din cadrul grupului german. Comandarea si plata prin internet au devenit deja uzuale in viata cotidiana, a mai adaugat acesta si a continuat subliniind ca „oamenii au experimentat o lunga perioada relatiile lor private cu magazinele web moderne si au inteles ca sistemul are capacitatea de a indica o posibila eroare si de a interoga efectiv in legatura cu toate informatiile relevante despre dimensiuni, culori si alte modele. In consecinta, utilizatorii sunt multumiti de securitatea oferita, beneficiind totodata de avantajul informarii prompte cu privire la data exacta a livrarii”. Oficialul german a mai aratat ca operatiunile de comert electronic cu partenerii importanti sunt de o importanta mult mai mare pentru producatorii de ferestre decat cumparaturile pe internet. Intrucat EDI ofera tuturor celor implicati posibilitatea de a reactiona rapid sau chiar in timp real si asigura un schimb de date fara erori, avantajele sistemului sunt incontestabile. Astfel, aproximativ 40% din toate articolele de comanda din intreaga lume sunt in prezent trimise electronic catre Roto si procesate automat de sistem, fara a mai fi necesare eforturile angajatilor de verificare si operare a datelor. Prin metoda respectiva, se reduc semnificativ timpii de procesare si termenii de livrare aferenti. Domeniul de aplicare al serviciilor digitale este coordonat si implementat individual cu fiecare client. In principiu, partenerii Roto au doua optiuni pentru schimbul electronic de date: fie isi transmit comenzile folosind asa-numita metoda Mail2EDI prin utilizarea si transmiterea unui formular de comanda compatibil SAP, fie opteaza pentru automatizarea completa a procesului, folosind procedura EDI. In aceasta din urma varianta, se transfera electronic confirmarea comenzii, notificarea de livrare, factura si, daca se doreste, alte documente importante, definite anterior de comun acord. Serviciul EDI urmeaza sa fie integrat in curand intr-un portal pentru clienti Roto, care, pe langa multe alte aspecte, va oferi beneficii suplimentare pentru urmarirea procesului de comanda. „Noul portal aduce si mai multa transparenta si securitate prin informatii actualizate despre comenzile curente si planificate, iar producatorii de ferestre care nu s-au ocupat inca de sistemul electronic de comanda ar trebui sa o faca cat mai curand posibil. Industria devine tot mai digitala, iar schimbul electronic cu parteneri orientati spre servicii, precum Roto, economiseste timp, ofera mai multa securitate si este esential pentru oricine doreste sa creasca eficienta propriei companii”, a incheiat expertul Roto. Pentru informatii suplimentare, click aici
|