Fereastra - Portal de afaceri - revista de specialitate pentru furnizorii de sisteme si producatorii de tamplarie din PVC, Aluminiu si lemn stratificat cu geam termoizolant. Aici gasiti informatii utile despre: ferestre, usi, pereti cortina, termopane, geam termopan, etc.

Fereastra
Vineri, 29 Martie 2024
Frontale
Home
ROTO FRANK AG: Diminuare de 10% a cifrei de afaceri
Furnizori de sisteme 25 Feb 2010 11:30
Analizand datele preliminare referitoare la nivelul cifrei de afaceri din 2009, oficialii companiei Roto Frank AG - Germania au anuntat o posibila scadere de 10% a veniturilor, de la 621 milioane de euro in 2008 la circa 560 milioane de euro anul trecut. "In pofida primelor semne de stabilizare a situatiei internationale, care au fost percepute inca din luna august 2009, dezvoltarea ulterioara a economiei mondiale se afla sub semnul intrebarii. Starea de incertitudine este data de fluxul tot mai mare de rapoarte si previziuni contradictorii, care au fost date publicitatii, recent, de analisti. Pe piata constructiilor - la fel ca si in domeniul conex al acesteia, respectiv industria de tamplarie termoizolanta - predomina un trend profund negativ, observat pe plan global. Totusi, tarile din Europa Centrala si anumite state din Asia constituie cateva exceptii notabile, inregistrand o tendinta ascendenta in ceea ce priveste livrarile de ferestre si usi. In acest context, diminuarea consemnata de Roto Frank AG nu este deloc surprinzatoare, insa masurile de redresare adoptate din timp au facut posibila o scadere aflata sub nivelul mediu de contractie a pietei. Totodata, se remarca o crestere a cotei de piata pentru toate categoriile de produse promovate. Strategia de afaceri din 2010 se bazeaza pe estimari realiste ce indica o stagnare economica, deoarece previziunile referitoare la posibila crestere moderata sunt oarecum supraevaluate. Abia dupa intervalul 2012-2013 se va pune problema recuperarii totale a pierderilor determinate de recesiune si, pana in acel moment, trebuie luati in considerare principalii factori de risc, care constau in cresterea somajului si nivelurile dramatice ale datoriei publice", a declarat dr. Eckhard Keill, presedintele comitetului director al holdingului german.
Revenire pe termen mediu a bransei de ferestre
In cadrul celei de-a patra editii a conferintei internationale de presa, care a avut loc in noiembrie 2009 la unitatea de productie Roto din localitatea Karlsdorf - Austria, conducerea grupului Roto Frank AG s-a referit la evolutia pietei internationale de ferestre (in actualul context economic) si la cea specifica activitatii companiei. Referindu-se la perspectivele bransei, dr. Eckhard Keill a subliniat faptul ca "pe termen mediu si lung, se preconizeaza o revenire in forta a sectorului de tamplarie termoizolanta, care va fi "castigatorul net" al investitiilor efectuate in intreaga lume in vederea protectiei climatice si economisirii de energie". De asemenea, presedintele Roto Frank AG considera ca situatia optima - de crestere a comenzilor din unele tari central-europene si asiatice - nu a fost suficienta pentru contrabalansarea pierderilor din Europa de Est, in state pana nu demult aflate in plin proces de dezvoltare (Federatia Rusa, Romania si Ucraina). In Europa de Vest, Marea Britanie, Franta, Italia si Spania s-au confruntat cu mari probleme, in timp ce Germania constituie o exceptie notabila. "In pofida tuturor estimarilor pesimiste, producatorii germani de ferestre si usi au facut parte in 2009 dintr-un mediu de afaceri neatins de efectele recesiunii, situatia pozitiva fiind preconizata si in 2010. Dar acesta constituie un aspect neesential, intrucat rezultatele unui studiu realizat recent de compania noastra indica faptul ca premisele optimiste cu privire la evolutia pietei germane de profil sunt mai mult decat justificate. Raportul releva ca majoritatea proprietarilor de locuinte din Germania considera o prioritate investitia in ferestre performante, aceasta decizie clasificandu-se pe locul secund in ceea ce priveste optiunile de modernizare a unitatilor locative, astfel incat acestea sa respecte cerintele actuale de protectie a mediului", a adaugat dr. Eckhard Keill.
Compania isi consolideaza pozitia pe piata
Prezentand elementele ce au marcat activitatea Roto Frank AG in 2009, Michael Stangier, director financiar al concernului, a precizat faptul ca "afacerile de pe piata chineza s-au consolidat, in timp ce in zona est-europeana declinul a fost semnificativ. O anumita stabilizare a fost observata inca din trimestrul al doilea 2009, dar nu s-a remarcat nicio modificare a datelor fundamentale. Divizia de ferestre de mansarda si tehnologie solara a consemnat o crestere moderata, sistemele folosite in domeniul energiei din surse alternative fiind tot mai preferate de beneficiari. Luand in considerare livrarile la nivel regional, cea mai buna situatie s-a inregistrat in Europa Centrala (Germania, Austria si Elvetia, piete ce au fost propice si pentru divizia de feronerie - care a consemnat rezultate similare anului 2008). Investitiile in dezvoltarea de produse adaptate noului context economic au continuat si in 2009, dintre sistemele inovatoare lansate recent remarcandu-se cel oscilobatant pentru pietele din Asia si Federatia Rusa, respectiv Roto Designo R8 NE, destinat ferestrelor performante, cu proprietati deosebite in ceea ce priveste coeficientul de transfer termic. Prin achizitia firmei Gluske-BKV GmbH (la finele lui 2008), intr-o perioada care a marcat inceputul perioadei de criza economica pe plan european, Roto si-a consolidat pe termen lung activitatea in domeniul tehnologiei pentru usi, iar integrarea noului membru al grupului se desfasoara conform planului stabilit initial". La finalul intrevederii, dr. Eckhard Keill a concluzionat: "Grupul de companii Roto si-a stabilit din timp strategia de baza pe termen lung si va avea succes, in continuare, la nivelul celor trei divizii: sisteme de feronerie pentru tamplaria termoizolanta, ferestre de mansarda si sisteme de captare a energiei solare. Ne aliniem permanent tendintelor pietei si cerintelor clientilor, eficientizand productia centrelor industriale proprii. De aceea putem afirma faptul ca efectele crizei economice au fost dureroase, dar nu ne-au abatut de la cursul stabilit".
***
Potrivit datelor publicate dupa conferinta Roto Frank AG, managerii grupului au confirmat faptul ca strategia de afaceri din 2010 se bazeaza pe un nivel valoric similar al vanzarilor in raport cu 2009. De altfel, chiar daca 2010 reprezinta pentru Roto momentul aniversarii a 75 de ani de existenta, planul de business va fi caracterizat de prudenta. Confirmand o majorare de 5% a vanzarilor diviziei de ferestre de mansarda si sisteme pentru energia solara in 2009, conducerea holdingului se asteapta la o crestere a livrarilor pe acest segment si in 2010, anuntand faptul ca a devenit lider de piata in domeniul respectiv si ca va dezvolta acest gen de afaceri si in continuare. Informatii suplimentare, la www.roto.de
 
SISECAM
rehau
ABONARE REVISTE
TSV
Editia
IANUARIE/FEBRUARIE 2024!
- pe site -
 

Autentificare

hospice doneaza
simonswerk left