Furnizori de sisteme
Publicat de Ovidiu Stefanescu
23 Feb 2011 10:03
|
Grupul international Schott AG, parte a Carl Zeiss Foundation, a incheiat anul fiscal 2010 cu o crestere de 26% a vanzarilor, pana la nivelul de 2,85 miliarde euro. Toate diviziile au consemnat majorari semnificative, cu deosebire cele de panouri solare si sticla speciala pentru constructii. Ponderea livrarilor pe pietele externe a sporit cu 4%, ajungand la sfarsitul anului precedent la 77% din cifra de afaceri. Un alt aspect pozitiv este constituit de consolidarea indicatorului cash flow, fluxul de numerar din activitati operationale fiind de 415 milioane de euro. Conducerea concernului afirma ca actuala recesiune a constituit o provocare uriasa, al carei principale rezultate au fost constituite de sporirea cotei de piata si orientarea preponderenta spre lansarea de produse inovatoare. Un domeniu considerat profitabil in perioada urmatoare este reprezentat de productia ecologica, compania detinand deja o linie de fabricatie a vitrajelor arhitecturale la care procesul tehnologic nu presupune utilizarea de arsenic si antimoniu. Pe termen scurt, specialistii Schott continua sa mizeze pe oportunitatile oferite de sectorul panourilor fotovoltaice, cu toate ca solicitarile din Germania s-ar putea tempera, dupa "boom-ul" consemnat in 2010. O solutie identificata va fi aceea de orientare catre export, deja fiind puse bazele unui joint venture cu o companie din China, fabricatia urmand a demara in primavara lui 2011. Informatii suplimentare, la www.schott.com
|