SELENA GROUP: Crestere de 30% a vanzarilor in trimestrul I |
Furnizori de sisteme Publicat de Cosmin Dincu 08 Iul 2010 09:29 |
Conducerea grupului de firme Selena – implicat in productia si distributia de materiale chimice pentru constructii – a anuntat ca, la finele primului trimestru din 2010, veniturile au insumat 132 milioane de zloti (PLN), valoare corespunzatoare sumei de 31,9 milioane de euro, in crestere cu 30% fata de perioada similara a anului trecut. Totodata, profitul net s-a situat la 43 milioane PLN, respectiv 10,39 milioane de euro (+21%, daca se ia in calcul o baza anuala de raportare, respectiv +32% din punct de vedere al ratei profitului brut). "In perioada analizata, performanta comerciala a grupului a fost afectata de factorul sezonier specific pietei de profil, de costul expansiunii din punct de vedere geografic si de integrarea activitatii unor noi entitati. De obicei, in primele doua trimestre ale fiecarui an rezultatele financiare se afla sub nivelul celor din ultimele 3 luni. Intre lunile ianuarie-martie a.c., Selena a inregistrat o sporire a livrarilor atat pe piata poloneza, cat si pe cele internationale. Cresterea incasarilor in ceea ce priveste activitatea din afara granitelor Poloniei s-a datorat integrarii complete a companiilor Quilosa (firma cu o cifra anuala de afaceri de 34 milioane PLN), Kvadro si Matizol, precum si sporirii incasarilor pe pietele emergente din Turcia si Federatia Rusa", se arata intr-un comunicat al grupului.
Piata din China are un potential deosebit in perioada urmatoare
In intervalul de referinta, managerii grupului Selena au continuat sa implementeze strategia de expansiune a retelei de distributie pe piata locala si in zona Europei Centrale. "Rezultatele pozitive s-au evidentiat pe fondul implementarii unui program de modificare a structurii holdingului. Astfel, am finalizat procesul de achizitie a PMI Izolacja - Matizol SA - producator de sisteme pentru acoperisuri, ceea ce a insemnat consolidarea capacitatii Selena de a promova un pachet complet de solutii tehnice pentru partenerii din bransa. Totodata, am devenit mai activi pe pietele din Finlanda si Slovacia, prin preluarea in totalitate a firmei FinSelena Oy si prin infiintarea subsidiarei Selena Slovakia", a declarat Krzysztof Domarecki, Chief Executive Officer al Selena FM SA (compania-mama din cadrul grupului). Potrivit conducerii grupului polonez, cresterea cifrei de afaceri ar fi fost si mai puternica in cazul in care nu s-ar fi impus realizarea unor investitii pe piata din China. "In aceasta tara asiatica - unde exista un potential enorm de dezvoltare - ne aflam in plin proces de expansiune a retelei de vanzari, iar la finele anului in curs vom pune in functiune, pe plan local, o fabrica de spuma poliuretanica, in zona industriala Nantong. Ne orientam, de asemenea, spre lansarea unor produse inovatoare promovate sub marca Tytan, iar ca lider al pietei din Rusia am avut initiativa de a oferi partenerilor un nou sistem de aplicare a spumei poliuretanice (care permite inserarea acesteia inclusiv in zone putin accesibile montatorilor). In ceea ce priveste previziunile pe termen scurt, suntem atenti la evolutia pietelor din Europa Centrala unde, cu toate ca membrii Comisiei Europene prevad o crestere a PIB in acest an, contextul economic ramane fragil. Credem ca este posibila o scadere a comenzilor in domeniul produselor profesionale, ca urmare a numarului tot mai redus de proiecte ce vizeaza edificarea imobilelor cu functiuni comerciale. Totusi, pe fondul unei relansari timide a procesului de creditare, consideram ca piata imobilelor rezidentiale se va imbunatati gradual, ceea ce va determina o usoara majorare a comenzilor efectuate de utilizatorii casnici. Impactul pozitiv al lansarii noilor produse asupra veniturilor Selena va deveni vizibil in trimestrele al doilea si al treilea din 2010", a concluzionat Krzysztof Domarecki.
***
Performanta financiara a grupului Selena din intervalul anilor 2007-2009 a determinat ca aceasta companie sa intre in topul primelor zece firme poloneze din industrie si constructii, cotate la bursa din Varsovia. In clasamentul national general, Selena a ocupat cea de-a 53-a pozitie. Conform managerilor firmei, "cresterea valorii de piata a Selena s-a datorat politicii de expansiune pe plan international, dezvoltarii organice, achizitiilor si extinderii permanente a gamei de produse cu materiale inovatoare". Informatii suplimentare, la www.selenafm.com |