SELENA GROUP: Crestere de 36% a vanzarilor in primele trei trimestre |
Furnizori de sisteme Publicat de Cosmin Dincu 08 Dec 2010 16:35 |
Conducerea grupului de firme Selena – implicat in productia si distributia de materiale chimice pentru constructii – a anuntat ca, la finele celui de-al treilea trimestru din 2010, veniturile au insumat 652,1 milioane de zloti (PLN), valoare corespunzatoare sumei de 161,3 milioane de euro, in crestere cu 36% fata de perioada similara a anului precedent. Totodata, profitul net s-a situat la 27,8 milioane PLN, respectiv 6,8 milioane de euro (cu o rata de 4,3%), iar profitul operational a fost de 34,5 milioane PLN (8,5 milioane de euro). "O asemenea performanta – consemnata in perioada de recesiune – indica faptul ca, la finele lui septembrie 2010, Selena Group a depasit nivelul incasarilor consemnate la nivelul celor 12 luni din 2009 (care au insumat 650 milioane PLN, respectiv 160,8 milioane de euro). Aceasta sporire fara precedent a vanzarilor (si, implicit, a profitabilitatii) constituie rezultatul expansiunii teritoriale a subsidiarelor Selena si al dezvoltarii liniilor de fabricatie. Sporirea veniturilor (cu 167,4 milioane PLN, adica 41,4 milioane de euro), raportata la o baza de calcul anuala, a fost influentata de: consolidarea activitatii agentilor economici care au fost preluati in ultimul timp (producatorul de materiale pentru acoperisuri Izolacja – Matizol, din Gorlice – Polonia si firma spaniola Quilosa, lider al pietei locale de sigilanti si adezivi), cresterea organica a vanzarilor in Polonia, Europa de Est si Brazilia etc. In intervalul de referinta, Selena Group a atins un nivel maxim istoric al livrarilor pe piata poloneza (225,6 milioane PLN, respectiv 55,8 milioane de euro), determinat de lansarea noilor produse (apreciate pozitiv de utilizatori), mai cu seama a substantelor de sigilare cu aplicator special pentru acoperisuri si elemente de tip sindrila. Astfel, livrarile din Polonia au contribuit cu 35% la cifra de afaceri a holdingului. Ca rezultat al unui context economic favorabil in Europa de Est si Asia Centrala, Selena este in masura sa raporteze o sporire importanta a vanzarilor in Federatia Rusa, Ucraina si Kazahstan. Totodata, majorarea de 30% consemnata pe piata din Brazilia a avut loc ca urmare a consolidarii cotei sistemului Tytan Professional si dezvoltarii unei retele de distributie directa", se arata intr-un comunicat al Selena Group.
Se preconizeaza o noua sporire a veniturilor in 2011
"Consolidarea pozitiei Selena in zona est-europeana constituie unul dintre elementele-cheie ale strategiei de afaceri. In acord cu modelul propriu de business, prin intermediul filialelor specializate in distributie comercializam in Kazahstan, Federatia Rusa si Ucraina mai mult de 200 de produse marcile Tytan si Artelit, a caror calitate este considerata a fi un avantaj competitiv de partenerii firmei. In ceea ce priveste trimestrul al treilea, este cunoscut faptul ca acest interval este in mod traditional considerat propice pentru industria constructiilor. Cu toate ca anumite premise au fost negative (cum ar fi, de exemplu, majorarea cotatiei materiilor prime si aprecierea zlotului polonez in raport cu principalele valute), Selena Group a reusit sa obtina rezultate remarcabile. Astfel, in intervalul iulie-septembrie 2010, veniturile au insumat 284 milioane PLN (70,2 milioane de euro), fiind mai mari cu 26% in raport cu nivelul celui de-al treilea trimestru din 2009. Diminuarea cu 28% a profitului operational, de la 34,7 milioane PLN (8,5 milioane de euro) la 25,1 milioane PLN (6,2 milioane de euro) se datoreaza exclusiv achitarii sumei de 12,5 milioane PLN (3 milioane de euro) pentru finalizarea preluarii societatii Quilosa. In perioada analizata, Selena a initiat promovarea adezivilor transparenti si a liniei inovatoare de sigilanti (denumita Durabilitate si Confort), caracterizati prin anduranta si facilitatea aplicarii. De asemenea, in septembrie 2010 concernul a introdus pe piata italiana marca proprie – Tytan Professional", a declarat Krzysztof Domarecki, Chief Executive Officer al Selena FM SA (compania-mama din cadrul grupului). La nivelul anului 2011, managerii grupului se asteapta la o noua sporire a veniturilor, prin consolidarea trendului actual, care indica o crestere sustenabila. Pentru a mentine costurile operationale la un nivel acceptabil, comitetul director al holdingului se va focaliza pe crearea si integrarea unor programe de reorganizare a activitatii comerciale si pe exploatarea la maximum a retelei globale de vanzari. Primele efecte pozitive vor putea fi observate in 2011, insa impactul pozitiv semnificativ al acestora este prognozat sa se produca in 2012. O alta initiativa consta in optimizarea departamentelor Selena si a structurii financiare specifice, prin redefinirea activitatii de administrare la nivelul sediului central, acest proces urmand a fi definitivat in 2011. In acelasi timp, vor fi suplimentate fondurile destinate investitiilor in cercetare/dezvoltare, pentru a fi concepute noi produse care sa contribuie la sporirea competitivitatii. Selena isi propune si implementarea unui plan de achizitii a unor entitati economice din Asia si Europa Centrala, pentru a avea o pozitie strategica bine conturata pe pietele respective. Informatii suplimentare, la www.selenafm.com
|