SELENA GROUP: Crestere de 45% a vanzarilor in semestrul I |
Furnizori de sisteme Publicat de Cosmin Dincu 27 Sep 2010 15:11 |
Conducerea grupului de firme Selena – implicat in productia si distributia de materiale chimice pentru constructii – a anuntat ca, la finele primului semestru din 2010, veniturile au insumat 367,7 milioane de zloti (PLN), valoare corespunzatoare sumei de 92,8 milioane de euro, in crestere cu 45% fata de perioada similara a anului precedent. Totodata, profitul net s-a situat la 14,8 milioane PLN, respectiv 3,7 milioane de euro (+30,2%, daca se ia in calcul o baza anuala de raportare, respectiv perioada corespunzatoare din 2009). In acelasi timp, cel de-al doilea trimestru din 2010 a marcat o imbunatatire majora a veniturilor din vanzari, respectiv 236,7 milioane PLN (59,7 milioane de euro), ceea ce a insemnat un salt de 57,7% si un profit net de 20,4 milioane PLN (5,1 milioane euro), cu 40% mai mare raportat la acelasi interval din anul precedent. "Un factor-cheie care a influentat situatia veniturilor a fost constituit de consolidarea monedelor locale in raport cu alte valute, mai ales in ceea ce priveste rubla ruseasca, lira turceasca si grivna ucraineana. Rezultatele Selena au fost, de asemenea, stimulate de o dinamica optima pe pietele aflate in curs de dezvoltare: Federatia Rusa si alte tari din CSI, Brazilia, Turcia si Ucraina. Achizitia de catre Selena a firmei Matizol a asigurat noi capacitati de productie si, in consecinta, s-a consolidat pozitia proprie pe segmentul produselor de protectie/finisare. In prezent, se deruleaza urmatoarea etapa de integrare a activitatilor derulate de firmele PMI Izolacja - Matizol si Quilosa - Spania. Unul din planurile cele mai ambitioase pentru ultima parte a anului in curs consta in finalizarea - la termenul programat - a unei investitii intr-o fabrica din China. Totodata, in conformitate cu obiectivele stabilite la adunarea generala a actionarilor, se urmareste aplicarea un sistem informatic modern la nivel de grup. Printre altele, acesta ar putea contribui la reducerea costurilor operationale, pentru a optimiza rezultatele financiare, tintele de vanzari si procesele de administrare, care, la randul lor, vor accentua procesul de crestere sustenabila a activitatii", se arata intr-un comunicat al Selena Group.
Sectorul de renovari este mai dinamic
"In pofida unui declin al pietelor-tinta ale grupului, in primul semestru din 2010 Selena a reusit sa obtina rezultate financiare remarcabile in comparatie cu acelasi interval din 2009. In prezent, nu ne asteptam la schimbari semnificative pentru ultima parte a anului, dar trebuie semnalat faptul ca sectorul de renovari este mai dinamic, trend care va deveni tot mai vizibil pe termen scurt si mediu. Piata poloneza de profil are un potential deosebit de dezvoltare, numarul sporit al proiectelor de constructii initiate recent determinand o majorare a cererii de materiale si servicii specifice", a declarat Krzysztof Domarecki, Chief Executive Officer al Selena FM SA (compania-mama din cadrul grupului). In perioada analizata, managerii Selena au continuat sa implementeze strategia de expansiune a retelei de distributie pe pietele locale. De asemenea, continua constructia noii unitati de productie a spumelor poliuretanice si sigilantilor, situata in provincia Nantong, din China (langa Shanghai). Fabrica reprezinta cea mai importanta investitie a grupului si va deveni operationala la finele lui 2010, urmand sa influenteze pozitiv activitatea pe pietele din Extremul Orient si din alte zone emergente. In prezent, cele mai dinamice subsidiare ale Selena sunt reprezentate de: Quilosa, Matizol, Selena Turcia, Kvadro si Tytan EOS, a caror majorare a livrarilor din semestrul I a.c. a insumat aproape 104 milioane PLN (26,3 milioane de euro), in raport cu veniturile consemnate in perioada corespunzatoare din 2009. In ultimele doua trimestre ale anului 2010, compania intentioneaza sa-si consolideze cota de piata, mai ales in tarile central si est-europene, precum si in Asia. Holdingul pregateste, in continuare, o strategie inovatoare de afaceri, ce presupune diversificarea gamei de produse promovate pe pietele internationale. Informatii suplimentare, la www.selenafm.com
|