Fereastra - Portal de afaceri - revista de specialitate pentru furnizorii de sisteme si producatorii de tamplarie din PVC, Aluminiu si lemn stratificat cu geam termoizolant. Aici gasiti informatii utile despre: ferestre, usi, pereti cortina, termopane, geam termopan, etc.

Fereastra
Duminica, 22 Decembrie 2024
Hilti
Home - Stiri - Furnizori de Sisteme - SELENA GROUP obtine vanzari in crestere cu 24% in primul trimestru din 2021
SELENA GROUP obtine vanzari in crestere cu 24% in primul trimestru din 2021
Furnizori de sisteme Publicat de Cosmin Dincu 10 Iun 2021 06:04
In cadrul raportului privind rezultatele financiare consolidate aferente primului trimestru al anului in curs, managerii Selena Group precizeaza ca, in perioada de referinta, vanzarile au atins un nivel optim, in pofida pandemiei.
Astfel, potrivit documentului citat, dat publicitatii la 28 mai 2021, Selena Group – unul dintre principalii producatori si distribuitori de produse chimice pentru constructii si proprietarul marcii TYTAN - a inregistrat vanzari de 349,5 milioane PLN in primul trimestru al anului 2021. Aceasta reprezinta o crestere de 23,6% fata de aceeasi perioada a anului trecut. Profitul net a crescut de asemenea semnificativ, ajungand la 17,5 milioane PLN, fiind mai mare cu 235% fata de anul anterior, la fel comportandu-se si profitul operational (EBIT), care a atins 19,8 milioane PLN, in crestere cu 116,1% comparativ cu primul trimestru al anului 2020.
Cresterea veniturilor din trimestrul I al anului 2021 a fost influentata semnificativ de cresterea organica a vanzarilor pe toate segmentele. Uniunea Europeana ramane piata-cheie in acest sens. In primul trimestru, acesta a reprezentat 68% din vanzarile Grupului Selena (comparativ cu 67% in aceeasi perioada a anului 2020). Cresteri peste medie au fost raportate, de asemenea, in regiunea Americii de Nord si de Sud, care a reprezentat 8% din vanzarile totale, mai mari cu un punct procentual de la un an la altul.
„Dupa cateva luni de pandemie, putem spune ca am folosit acest timp in mod productiv. Performanta noastra a fost ajutata de situatia buna de pe piata constructiilor, unde a crescut cererea de materiale de constructii dincolo de ceea ce am observat in anii precedenti. Cererea continua a contrabalansat marjele mai mici, cauzate de cresterea foarte puternica a preturilor materiilor prime”, a declarat Jacek Michalak, CEO al Selena Group.
In primul trimestru al anului 2021, Selena Group a lansat pe pietele externe prima sa solutie de sistem pentru profesionisti: Tytan WINS, un produs standard pentru izolarea si etansarea ferestrelor, bazat pe cele mai noi tehnologii din domeniu, care duc la cresterea eficientei energetice a cladirilor si la accelerarea vitezei de executie a lucrarilor de constructii.
Constructiile durabile, inclusiv aspectele cuprinse in pactul european Green Deal, reprezinta un domeniu major de dezvoltare pentru Selena Group, a carui activitate de cercetare si dezvoltare se concentreaza pe produse ecologice. Politica Selena raspunde stimulilor pietei si evolutiilor legislative in domeniul de reglementare a industriei chimice, care stabilesc directii pentru identificarea de noi materii prime, produse inovatoare si noi aplicatii,
„Foarte important, datorita procedurilor operationale pe care le-am implementat, nu am experimentat nicio perturbare grava a aprovizionarii cu materii prime si materiale pentru productie, in urma pandemiei. In calitate de operator global, Selena Group a beneficiat si de stabilizarea cursurilor de schimb, in special in tarile aflate in curs de dezvoltare ”, a concluzionat Jacek Michalak .
In primul trimestru al anului 2021, Selena Group a raportat o crestere de 23,6% a veniturilor din contractele cu clientii, comparativ cu aceeasi perioada a anului trecut. Managerii companiei constata ca impactul pandemiei asupra activitatilor sale in anii urmatori va depinde strict de efectele macroeconomice din Polonia si de pe pietele globale. Grupul cuprinde 35 de companii din 18 tari, iar fabricile grupului sunt situate in Polonia, Brazilia, Coreea de Sud, China, Romania, Turcia, Spania si Kazahstan. Portofoliul grupului este acoperit de marci remarcabile si renumite, precum: Tytan Professional, Quilosa, Artelit si COOL-R, care sunt recunoscute de clientii din 100 de piete din intreaga lume.
Anul 2020 – un moment de exceptie
De altfel, inclusiv intr-un raport anterior, managerii Selena afirma ca in 2020 s-au consemnat vanzari de 1,38 miliarde PLN, ceea ce reprezinta o crestere de 4,4% fata de anul anterior. In ciuda limitarilor temporare, legate de pandemie, in activitatea globala a grupului nu au existat sincope, profitul net fiind de 76,3 milioane PLN, iar profitul operational (EBIT) a atins 127,2 milioane PLN, in crestere cu 100,1% comparativ cu aceeasi perioada a anului anterior.
In 2020, Selena Group a inregistrat rezultate financiare foarte bune si a continuat sa se dezvolte pe pietele externe cheie. Performanta Selena nu a fost afectata in mod semnificativ de blocaje temporare, locale sau dificultati tranzitorii cu care se confrunta partenerii sai, afectati in special in perioada aprilie-mai a anului trecut. Cu preturile materiilor prime stabilizate la un nivel favorabil si datorita dezvoltarii constante a ofertei de produse inovatoare si cu o marja ridicata, Selena si-a imbunatatit semnificativ si marja de profit brut, care la sfarsitul anului 2020 era de 33,8%, in crestere cu 3,8 puncte procentuale de la un an la altul.
„2020 a fost un moment extraordinar, dar si cel mai dificil, din multe puncte de vedere, pentru noi toti. Pe de o parte, ne-am confruntat cu incertitudini majore cu privire la posibila evolutie a pandemiei si, pe de alta parte, am incercat sa raspundem la intrebarea cu privire la impactul acesteia asupra economiei si asupra situatiei macroeconomice generale din intreaga lume. Desi stim astazi mult mai multe despre coronavirus decat in primavara anului trecut, impactul economic al pandemiei este inca greu de estimat. De exemplu, aceasta necunoscuta se aplica preturilor materiilor prime si ratelor valutare de schimb, care au fluctuat in cursul lui 2020, influentand direct marja noastra de profit. Am putut contracara aceste fluctuatii partial prin oferta solida de produse si prin modelul extins de canale de distributie, iar astazi suntem chiar mai bine pregatiti sa facem fata acestor posibile fluctuatii”, a declarat Jacek Michalak.
„Pe langa masurile intreprinse in timpul tranzitiei la telemunca, asigurand in acelasi timp continuitatea productiei, am aplicat in mod constant noile masuri de siguranta in fabricile noastre. Am redus rata accidentelor cu 11 puncte procentuale, deci in mod semnificativ, comparativ cu anul 2019. Datorita investitiilor in robotizare si in automatizarea liniilor de productie, ne-am marit si capacitatea de fabricatie”, a mai precizat, la randulsau, Marek Tomanek, directorul operational al grupului Selena , care a explicat si ca aceste investitii au fost foarte mari in cursul anului, in ciuda dificultatilor legate de pandemie.
In 2020, grupul a continuat activitatile ce implica dezvoltarea si cercetarea la Selena Labs, centrul de cercetare si dezvoltare al grupului, cu sediul in Dzierżoniów. Unul dintre proiectele aflate acum in curs de desfasurare este dezvoltarea gamei de produse pentru acoperis COOL-R, cu impermeabilizare reflexiva, dezvoltarea produselor hibride si lansarea unei noi linii de siliconi neutri, imbunatatind in continuare standardele produselor existente ale grupului, in termeni de protectie a mediului si siguranta pentru sanatatea umana. Toate aceste solutii sunt conforme cu noile cerinte de mediu, mai exigente si permit mentinerea unor emisii reduse, dupa cum confirma certificatele Emicode EC1, A + si M1. Recent, a fost lansata si pe pietele globale noua spuma Ultra Fast 70, dezvoltata la Selena Labs. Produsul s-a dovedit a fi cea mai bine vanduta noutate, inca de la furnizarea solutiilor Tytan 65.
Discutii despre „decarbonizarea” sectorului de constructii
In pofida pandemiei, dar respectand toate normele de siguranta sanitara, in februarie a.c. Selena a avut initiativa de a organiza, pe retelele sociale unde este prezenta, dezbaterea intitulata „Decarbonizarea sectorului constructiilor pana in 2050 - o provocare si o necesitate”. In acest sens, Krzysztof Domarecki, proprietarul grupului Selena, a aratat participantilor prestigiosi (de la PLGBC – in cadrul caruia Selena a devenit membru din ianuarie 2021, Agentia Nationala Poloneza pentru Conservarea Energiei, Asociatia Poloneza a Angajatorilor - Producatori de Materiale pentru Constructii, biroul Visio - arhitecti si consultanti etc.), ca implicarea privind politicile de mediu trebuie sa fie permanenta si nu conjuncturala, doar in functie de noile reglementari. „In urma cu douazeci de ani, Selena a fost prima companie din lume care a introdus pe piata globala spuma inovatoare de instalare a ferestrelor si usilor Tytan 65, care a devenit un standard mondial, inca din primii cinci ani de cand a fost adoptata de partenerii de afaceri. Acum, spuma este utilizata pentru instalarea ferestrelor in aproape 100 de tari. Aceasta spuma a devenit un reper pentru alte produse din state foarte indepartate de Uniunea Europeana si de Polonia, precum Coreea de Sud, Rusia, Kazahstan, Ucraina, Finlanda si Canada. De ce s-a intamplat acest lucru? Pentru ca Tytan 65 a reprezentat in acel moment cel mai inalt standard de izolare a ferestrelor. Astazi, compania noastra comercializeaza o alta solutie inovatoare - WINS, un sistem pentru instalarea si etansarea ferestrelor. Este o inovatie la scara globala. De ani de zile, diferite solutii de izolare a ferestrelor au fost introduse pe piata, dar dezavantajul lor a fost ca, desi au incercat sa indeplineasca cerinte de mediu crescute, au fost extrem de costisitoare si dificil de folosit, drept urmare, utilizarea lor a fost foarte limitata. WINS este un sistem care ofera o protectie puternica impotriva pierderilor de caldura si reduce emisiile de CO2, dar mai ales poate fi utilizat la scara larga pe plan mondial”, a subliniat Krzysztof Domarecki. Informatii suplimentare, la www.selenafm.com
 
ABONARE REVISTE
SISECAM
TSV
rehau
Editia
NOIEMBRIE-DECEMBRIE 2024!
- pe site -
 

Autentificare

Editia
OCTOMBRIE 2024!
- pe site -
 
Editia
SEPTEMBRIE 2024!
- pe site -
 
hospice doneaza
simonswerk left