Fereastra - Portal de afaceri - revista de specialitate pentru furnizorii de sisteme si producatorii de tamplarie din PVC, Aluminiu si lemn stratificat cu geam termoizolant. Aici gasiti informatii utile despre: ferestre, usi, pereti cortina, termopane, geam termopan, etc.

Fereastra
Luni, 23 Decembrie 2024
Hilti
Home - Stiri - Furnizori de Sisteme - SELENA GROUP: Rezultate financiare in crestere cu 13% in primul trimestru
SELENA GROUP: Rezultate financiare in crestere cu 13% in primul trimestru
Furnizori de sisteme Publicat de Cosmin Dincu 06 Iun 2018 07:21
In cadrul raportului privind rezultatele financiare consolidate aferente anului 2017, precum si in cel ce analizeaza situatia din primul trimestru a.c., managerii Selena Group precizeaza ca, in perioada de referinta, vanzarile au atins un nivel record, fara precedent in istoria corporatiei, ca urmare a livrarilor de solutii inovatoare din categoria adezivilor tip spuma (FOAD), cu o dinamica optima si o rata de crestere dubla fata de alte produse ale companiei. Tot un record a fost semnalat si in ceea ce priveste rezultatele grupului din ianuarie-martie a.c., cand Selena s-a remarcat printr-un rulaj de 248 milioane PLN (+13%) - sau 57,84 milioane de euro - si prin faptul ca, pentru prima data in istoria Selena, EBIT din primul trimestru a fost pozitiv, ajungand la 738.000 PLN, din cauza unor masuri de optimizare si intaririi disciplinei costului. Mai mult, asa-numita „curba sezoniera” in constructii nu este la fel de pronuntata ca in trecut, iar lucrarile se executa si in primul trimestru din fiecare an, inclusiv din cauza conditiilor meteo ceva mai favorabile. In functie de regiuni, rezultate deosebite s-au constatat in Turcia (+46%), SUA (+37%), China (+35%), Spania (+19%) si Kazahstan (+10%). Desi situatia aprovizionarii cu materii prime este si in continuare dificila, s-a reusit marcarea unui profit operational optim.
In acelasi timp, tot din punct de vedere geografic, tendintele anului 2017 au fost pozitive in majoritatea tarilor semnificative pentru grup (fiind evidentiate rezultatele deosebite din China, Turcia, Rusia, Kazahstan, Spania, Polonia si SUA), in asa fel incat cifra de afaceri s-a majorat cu aproape +17%, depasind inca o data un prag psihologic important.
In consecinta, conducerea corporatiei poloneze - ce reprezinta un producator si distribuitor de talie mondiala pe segmentul substantelor chimice pentru constructii - sustine ca principalele contributii pozitive au fost remarcate, in primul rand, la entitatea tip joint-venture House Selena din China (un model de business eficient, ce a dus la un salt de +98% al rulajului in tara asiatica), iar in al doilea rand, la subsidiarele din Turcia (cu o sporire a incasarilor de +29%), Federatia Rusa (aproximativ +23%), Kazahstan (peste +15%), Spania (+12%), Polonia (circa +12%) si SUA (+7%).
„Cifra de afaceri din intervalul de referinta, constituit de ianuarie-decembrie 2017, a avut un cuantum de 1,18 miliarde zloti - PLN (circa 275,2 milioane de euro), fiind evidentiata astfel o crestere de +16% fata de 2016. Acest rezultat este coroborat cu un indice EBITDA de exceptie, in timp ce profitul operational a fost mai mare cu 26 milioane PLN. Astfel, vanzarile grupului s-au majorat peste media pietei, in pofida unor usoare probleme cu marja profitului brut, fiind influentate pozitiv de diversificarea pietelor de vanzare si de aplicarea unei strategii potrivite. Aceste aspecte sunt cu atat mai importante cu cat, in 2017 si in primul trimestru din 2018, se remarca o criza pe piata materiilor prime. Ne-am confruntat, astfel, cu o sporire fara precedent a cotatiilor materiilor prime, reprezentand cea mai importanta crestere in ultimii 15 ani. Posibilitatea de negociere cu furnizorii de materiale a fost limitata si, pentru unele materii prime, nu a existat disponibilitate, chiar daca au fost contractate anterior. Am reusit insa sa depasim situatia dificila partial prin intensificarea vanzarilor de produse cu valoare adaugata mare, mai ales a gamei sortimentale de adezivi tip spuna (Foam Adhesives - FOAD). In acest an investim in expansiunea retelei de distributie si ne focalizam atentia pe integrarea firmei italiene Uniflex si pe joint-venture-ul extrem de performant din China”, a declarat Marcin Macewicz, presedintele comitetului de conducere si actualul CEO din cadrul Selena FM SA, compania-mama a corporatiei.
In continuare, pentru urmatoarele trimestre din actualul exercitiu financiar, dar si in perspectiva, Marcin Macewicz precizeaza ca Selena isi va dezvolta activitatea pe pietele din Europa de Vest, SUA si America Latina, imbunatatindu-si eficienta in productie si intensificand efortul de marketing, vanzari si cercetare-dezvoltare. O alta preocupare este constituita de accesarea noilor oportunitati oferite de tehnologiile inovatoare, schimbarile climatice si disponibilitatea tot mai redusa a angajatilor calificati din sectorul de constructii. Rezolvarea acestor probleme, prin alocarea rapida de fonduri suplimentare pentru investitii in automatizare - si nu numai, continua sa fie stringenta, deoarece, din semnalele de care dispune de la partenerii de afaceri si de la competitori, conducerea Selena sustine ca un asemenea context economic de crestere nu va fi de durata pe termen mediu.
***
In consecinta, daca anul trecut Selena Group - care se afla printre primii trei fabricanti mondiali de spuma poliuretanica pentru montajul de ferestre si usi, integrand marcile Tytan, Artelit, Matizol si Quilosa - a realizat o cifra de afaceri de 1,18 miliarde PLN (sau 275,2 milioane de euro), in 2016 s-a remarcat printr-un rulaj de 1,01 miliarde PLN (sau 241,6 milioane de euro), cu un profit net de 32,2 milioane PLN, in 2015 a raportat 997,9 milioane PLN (circa 233,6 milioane de euro), in 2014 a consemnat un rulaj de 1,1 miliarde PLN (aproape 263,4 milioane de euro), iar pentru 2013 s-a evidentiat prin incasari de circa 1,11 miliarde PLN (circa 262 milioane de euro). Grupul reuneste, actualmente, 30 de companii active in 17 tari din intreaga lume, coordonand unitati de fabricatie in Polonia, Brazilia, China, Romania, Turcia, Spania si Kazahstan, precum si o firma asociata in Coreea de Sud (Hamil - Selena Co, entitate ce exporta cu precadere in SUA). In ceea ce priveste activitatea subsidiarei Selena Romania, aceasta si-a propus sa devina un operator important pe segmentul local de adezivi si mortare pe baza de ciment (si nu numai), mai ales dupa ce a preluat controlul total (in august 2013) asupra firmei Euro MGA Product. Potrivit celor mai recente date oficiale, filiala din tara noastra, cu 29 de angajati (fata de 41 in anul anterior), a raportat pentru 2017 o cifra de afaceri neta ce depaseste 13,64 milioane de lei (-63,27%, insa in conditiile unei pierderi nete de -1,35 milioane de lei), in 2016 a consemnat 37,14 milioane de lei (+1,5%, cu o pierdere neta de -6,17 milioane de lei), la nivelul lui 2015 s-a evidentiat printr-un rulaj de 36,6 milioane de lei (+17,68%, dar cu o pierdere de -10,3 milioane de lei), in 2014 acest indicator a fost de 31,1 milioane de lei (-17,72%), iar in 2013 a consemnat 37,8 milioane de lei, in scadere cu -19,57% fata de cele 47 milioane de lei din precedentele 12 luni. Informatii suplimentare, la www.selenafm.com
 
rehau
ABONARE REVISTE
TSV
SISECAM
Editia
NOIEMBRIE-DECEMBRIE 2024!
- pe site -
 

Autentificare

Editia
OCTOMBRIE 2024!
- pe site -
 
Editia
SEPTEMBRIE 2024!
- pe site -
 
hospice doneaza
simonswerk left