Furnizori de sisteme
Publicat de Ovidiu Stefanescu
08 Iun 2020 05:34
|
Selena Group, companie ce detine brandul Tytan, a raportat pentru 2019 o cifra de afaceri de 1,3 miliarde zloti – PLN (circa 290 milioane de euro), in crestere cu 8% fata de exercitiul financiar precedent, in vreme ce indicatorul EBIT a sporit cu 22% pana la 63,6 milioane PLN. Toate aceste au asigurat o majorare de 49% a profitului net, care s-a situat la 39,7 milioane PLN. Pe parcursul anului anterior, furnizorul din Polonia a reusit sa-si consolideze dinamica vanzarilor pe seama unei cresteri organice solide, consecinta fiind reprezentata de un avans semnificativ al profitabilitatii, care a fost obtinut pe seama majorarii ponderii produselor inovatoare in portofoliul grupului. Din punct de vedere geografic, s-au reusit rezultate bune pe toate pietele externe cheie (Ucraina, China, Kazahstan, Romania, Spania si SUA), precum si in Brazilia, Turcia si Federatia Rusa. Conducerea Selena a afirmat ca „2019 a fost un an intensiv din punct de vedere al eforturilor depuse, grupul beneficiind de conditii favorabile care s-au constituit intr-un suport binevenit pentru obtinerea unei performante financiare robuste si asigurarea satisfactiei clientilor de pe mai mult de 100 de piete de pe intregul mapamond. Majorarea rezultatelor a fost o consecinta a cresterii organice, a sporirii numarului de solutii noi si a preturilor favorabile la materii prime si materiale. Alti factori aditionali care au exercitat o influenta pozitiva au fost reprezentati de disciplina costurilor si rezultatele bune ale activitatilor financiare, la care s-au adaugat consolidarea structurii organizationale, experienta echipei manageriale si profesionalismul angajatilor. Trebuie subliniat ca dinamica tuturor indicatorilor ce reflecta performantele Selena este net superioara celei a PIB sau a rezultatelor sectorului polonez al constructiilor”. Anul 2020 a venit cu provocari suplimentare pentru economia mondiala, dintre care cea mai mare este criza generata de pandemie, ce a afectat majoritatea statelor de pe mapamond. Aceasta problema necesita decizii rapide si adaptarea dinamica la noile conditii de piata, in opinia oficialilor Selena. Expertii respectivi considera ca, pentru a gestiona in mod eficient situatia, este necesara anticiparea efectelor inainte ca ele sa se materializeze si adoptarea celor mai potrivite scenarii. In continuare, grupul polonez se va concentra in directia ecologiei si sustenabilitatii, dezvoltand produse care sa puna accentul pe trei aspecte majore: siguranta, protectia mediului si eficienta. In Romania, subsidiara locala a anuntat pentru 2018 o cifra de afaceri de 28,23 milioane de euro, compania ocupand o pozitie de top pe piata locala a spumelor poliuretanice.
|