„La finele lui 2016, estimez ca Somfy Romania va inregistra o majorare de 35% a cifrei de afaceri in raport cu 2015, cand am reusit sa depasim pragul psihologic de un milion de euro. Obiectivul pe care ni l-am propus pentru anul 2017 este de atingere a valorii de doua milioane de euro si consideram ca acesta este tangibil, in conditiile in care trendul ascendent al cererii de produse romanesti pe piata vestica continua sa se manifeste. Tendinta de majorare a cererii, in ceea ce ne priveste, se datoreaza, in mare masura, diversificarii gamei sortimentale, prin introducerea solutiilor premergatoare conceptului de casa inteligenta in portofoliul nostru de produse. De asemenea, segmentul de activitate specific domeniului in care suntem specializati a inregistrat o crestere, datorata, in mare parte, majorarii ponderii exporturilor in cadrul activitatii partenerilor nostri traditionali. In continuare, atat oportunitatile, cat si riscurile depind foarte mult de situatia economiei romanesti, pe de o parte (in sensul ca, daca aceasta va fi pozitiva, solutiile calitative vor avea castig de cauza, in detrimentul celor cu valoare adaugata redusa) si de gradul de penetrare pe piata vestica a produselor fabricate local, pe de alta parte, aceasta insemnand ca exista o posibilitate reala de a accesa piete mature, care permit o marja de adaos comercial mult mai ridicata decat pe plan intern. Din punctul meu de vedere, riscul major ar putea consta in aparitia unei noi perioade in care lipsa de lichiditati poate produce perturbari in activitatea companiilor mici si mijlocii din domeniu. Totodata, avand in vedere care sunt conditiile macroeconomice la nivel mondial in acest moment si ca acestea se afla intr-o permanenta schimbare, si economia romaneasca este direct influentata de acestea. In conditiile date, nu putem face estimari in privinta evolutiei bransei, insa putem afirma cu certitudine ca dinamica segmentului de piata specific este strans legata de cea a sectorului constructiilor, iar efectele se reflecta in bransa cu o intarziere de 6-9 luni, datorita faptului ca produsele noastre sunt folosite la finalul procesului de edificare a unui imobil. Consider ca una dintre masurile economice importante, care ar putea fi aplicabila la nivel national, in vederea impulsionarii dezvoltarii domeniului, ar putea fi reprezentata de incurajarea investitiilor in imobile «verzi», prin acordarea de subventii de stat dupa modelul certificatelor «verzi» privind energia regenerabila si respectarea angajamentelor pentru toata perioada asumata, concomitent cu o campanie de informare a populatiei cu privire la beneficiile pe care le poate aduce folosirea sistemelor de umbrire automatizate, cum ar fi, spre exemplu, economia de electricitate pe timp de vara, respectiv de energie termica in sezonul rece”.