SOMFY aplica schimbari in managementul subsidiarei locale, incepand cu anul 2024 |
Furnizori de sisteme Publicat de Camelia Pantel 14 Dec 2023 06:55 |
Conform evolutiei vanzarilor din acest an, conducerea companiei Somfy Romania mizeaza pe o crestere a rezultatelor financiare totale in 2023, raportat la cele inregistrate in 2022. Virgil Lixandru, Sales Manager in cadrul Somfy Romania si Moldova, estimeaza, in ceea ce priveste previziunile pentru 2024, ca cererea de sisteme de umbrire de tip "smart" va fi impulsionata de programe si masuri de eficientizare energetica, precum si de atentia sporita acordata asupra principiilor de sustenabilitate, ceea ce va genera noi oportunitati de business.
- Mentionati cum a evoluat piata pe care activati in 2023.
- Piata locuintelor si a cladirilor de tip "smart" este in continua expansiune, iar controlul luminii si al temperaturii sunt preocuparile majore ale dezvoltatorilor si proprietarilor de locuinte, ceea ce a dus la cresterea cererii pentru produse premium si solutii interconectabile, cu atentie la resursele consumate si impactul lor asupra mediului. Estimarile noastre sunt ca aceasta tendinta se va accelera in perioada urmatoare, cand vom vedea tot mai multe "case conectate", cu servicii interoperabile, de diferite origini, dar pe deplin integrate. Acest lucru ne valideaza faptul ca tot mai multi proprietari de locuinte opteaza pentru solutii destinate "caselor inteligente", implicit pentru automatizarea sistemelor de umbrire, care sa le ofere un confort ridicat acasa, precum si posibilitatea de control de la distanta cu ajutorul aplicatiilor pentru telefoane mobile sau al comenzilor vocale, posibile prin intermediul Google Assistant, Siri sau Amazon Alexa. In prezent, trebuie sa ne confruntam cu un climat macro-economic inca provocator, cu noi modificari legate de politica monetara si fiscala si o situatie geopolitica regionala instabila. Totusi, tendintele pe termen lung raman pozitive, iar Somfy urmareste dezvoltarea si investitiile in conformitate cu strategia sa de business, de a inova si de a promova solutii de eficienta energetica, mai ales avand in vedere provocarile actuale legate de clima si societate.
- Cum abordati problematica transformarii digitale la nivel de organizatie, atat de promovata in acest moment, la nivel international?
- In ultimii ani am mers in directia digitalizarii activitatii si a pozitionarii ca jucator de referinta in domeniul "locuintei inteligente". In acest sens, eforturile si investitiile proprii au fost concentrate atat pe partea de inovare prin produse smart, cat si pe accesibilizarea conectivitatii pentru toti profesionistii carora le-am oferit o serie de servicii cu focus specific pe digitalizare, de la procesul de productie, pana la experienta oferita utilizatorilor finali. Totodata, am venit in sprijinul partenerilor cu o intreaga suita de aplicatii digitale, pentru a facilita instalarea produselor Somfy, dar si accesul de la distanta la produsele conectate, precum si pentru a permite diagnosticarea si depanarea acestora fara a fi nevoie de deplasare la fata locului, precum aplicatia Help Me by Somfy sau Tahoma Pro. Interactiunea digitala are, astazi, o pondere semnificativa in procesele companiei, ceea ce ne permite sa comunicam mai rapid si mai amplu in comparatie cu perioada pre-pandemica.
- In ce masura portofoliul propriu de produse este adaptat obiectivelor actuale de performanta energetica si protectie climatica?
- Gama de produse proprii este adaptata obiectivelor actuale, intrucat prin solutiile Somfy de automatizare a echipamentelor de umbrire solara, a motoarelor si a sistemelor de control imbunatatim, in mod semnificativ, performanta energetica a fatadelor. Lansarile recente de produse au fost concentrate pe modele care sa raspunda cerintelor actuale legate de performanta energetica si protectie climatica si care aduc un nivel superior de confort utilizatorilor finali. Cea mai recenta inovatie este motorul pentru rulouri inteligente RS100 Solar io, varianta solara a emblematicului Somfy RS100 io. Oferind acelasi nivel de silentiozitate, adaptabilitate si control al miscarii, RS100 Solar io aduce, in plus, flexibilitate (poate fi instalat oriunde, indiferent de cantitatea de lumina naturala si fara a necesita lucrari prealabile), precum si o economie considerabila de energie, pentru un stil de viata cu un impact cat mai redus asupra mediului. Solutiile automatizate Somfy garanteaza o performanta energetica mai ridicata a locuintei si, astfel, optiunea pentru Somfy RS100 Solar io este una castigatoare atat pentru bunastarea proprietarilor - care pot economisi intre 10 si 30% la consumul de incalzire fata de solutiile manuale de umbrire, cat si pentru cea a mediului. Viitorul se anunta sustenabil, iar Somfy a demonstrat ca se mentine cu un pas inaintea pietei. Produsele proiectate in mod ecologic, care economisesc 40% din consumul de energie, sunt preferate de catre romani, peste 80% din vanzarile anului 2022 fiind realizate cu produse Act for Green, conform unui studiu intern.
- Intentionati sa lansati produse/ servicii in perioada urmatoare, in special cu ocazia manifestarii expozitionale Fensterbau/ Frontale sau a altor evenimente similare ce vor avea loc pe plan european?
- Avem planuri foarte ambitioase si realiste pentru lunile urmatoare, intrucat interesul pentru "casa inteligenta" devine un element inseparabil al "orasului inteligent", in sine. Somfy promite ca in 2024 va oferi servicii complete unor grupuri mai largi de clienti si va introduce o serie de inovatii, extinzandu-si semnificativ portofoliul. Toate produsele noi vor fi lansate in cadrul evenimentului R+T din Stuttgart, care va avea loc pe durata a cinci zile, in perioada 19 - 23 februarie 2024, si unde ii invitam cu drag pe toti cei interesati sa ne viziteze.
- Care vor fi principalele planuri de extindere ale reprezentantei Somfy Romania in 2024?
- Incepand cu 1 ianuarie 2024, vor avea lor schimbari la nivelul managementului subsidiarei autohtone, intrucat Vlad Rovo, actualul Country Manager Somfy Romania si Republica Moldova imi va delega conducerea, urmand sa se alature echipei globale de Sales Excellence din cadrul Somfy Group, unde va fructifica experienta acumulata in cei peste 17 ani de activitate pentru a implementa proiecte de digitalizare cu rol transformational in activitatea echipelor de vanzari ale filialelor grupului. Impreuna cu el, am planificat si am implementat pana acum actiunile de dezvoltare ale Somfy Romania, care si-a triplat cifra de afaceri, inregistrand rezultate financiare de 21,5 milioane de lei in 2022, peste 4.000 de "locuinte inteligente" conectate prin platforma Somfy si mai mult de 30.000 de dispozitive controlate. Obiectivele anului viitor constau in cresterea cifrei de afaceri si in consolidarea si dezvoltarea portofoliului de clienti si proiecte.
|