SOMFY: Nou plan strategic, adoptat de corporatie |
Furnizori de sisteme Publicat de Cosmin Dincu 30 Mar 2017 17:46 |
Dupa un an de la investitura, presedintele consiliului director al corporatiei franceze Somfy, Jean Guillaume Despature, a prezentat, la 30 martie 2017, in fata investitorilor institutionali si comunitatii internationale de afaceri, noul plan strategic intitulat „Believe & Act” (Crede si actioneaza). „Implementarea acestuia se bazeaza in intregime pe mobilizarea tuturor entitatilor si echipelor de angajati ai grupului, planul fiind constituit pe patru piloni de baza, denumiti concepte: mai aproape de utilizatorii finali, mai indrazneti pe piata interna, mai puternici in excelenta operationala si mai bine impreuna. Conceptele fac parte, de altfel, din strategia de globalizare si internationalizare a afacerilor, urmarita cu asiduitate in ultimii ani si care se concentreaza pe pietele din statele cu economii emergente. Primul concept, ilustrat de lansarea platformei interactive My Somfy Lab si a solutiei CRM Salesforce.com, urmareste sa aduca marca Somfy si mai aproape de clienti, inclusiv prin intermediul noilor tehnologii ce permit proximitatea fata de public. Al doilea demonstreaza dorinta grupului de a ramane lider in domeniul sau traditional de activitate si, in acest fel, de a se implica activ in procesul de digitalizare, ce se raspandeste actualmente pe scara larga in industrie. Conceptul referitor la excelenta operationala reflecta, la randul sau, optiunea clara a Somfy de a-si consolida modelul de afaceri si capacitatea competitiva pe plan global, intr-un domeniu dinamic, ce traverseaza un proces de schimbare fundamentala a paradigmei sale. Nu in ultimul rand, «mai bine impreuna» ilustreaza implicarea totala in societate, reafirmarea valorilor care au determinat succesul Somfy si integrarea tuturor echipelor de angajati intr-un proiect corporatist unificator”, a declarat Jean Guillaume Despature.
Previziuni prudente pentru anul in curs
Anterior, managerii grupului Somfy au confirmat rezultatele financiare definitive din anul 2017, aratand ca vanzarile consolidate au totalizat 1,1317 miliarde euro, in crestere cu +6,7% in termeni reali si cu +10,2% pe baze de comparare tip like-for-like - LFL. Fata de comunicatul anterior, dat publicitatii in februarie a.c., exista anumite diferente structurale atat pe regiuni geografice, cat si din punct de vedere al diviziilor corporatiei. Astfel, in Franta s-au obtinut 272,6 milioane de euro (+7,3% in termeni reali sau +6,9% LFL), in Europa de Sud (inclusiv Africa si Orientul Mijlociu) vanzarile au insumat 207,2 milioane de euro (+9% sau +10,9%), iar in Germania s-au contabilizat 176,4 milioane de euro (+6,8% sau +7,2%). Cea mai importanta crestere (+13,2% in termeni reali sau +16% LFL), care justifica de altfel noua orientare strategica a Somfy, s-a raportat insa in Europa Centrala si de Est (unde sunt cuprinse si rezultatele din Romania), vanzarile ajungand la 118,6 milioane de euro. Totodata, dinamici optime s-au remarcat si in Asia-Pacific (127,8 milioane de euro, +10,9% in termeni reali si +13,8% LFL), America (123,4 milioane de euro, -3,6% in termeni reali, din cauza unor fluctuatii valutare si +16,8% LFL), respectiv Europa de Nord (105,7 milioane de euro, +1,8% in termeni reali si +5,2% LFL).
Pe divizii de activitate, departamentul Home & Building s-a evidentiat in 2016 printr-un rulaj de 876,5 milioane de euro (+5,9% in termeni reali sau +10,3% LFL), sectia Access a raportat 228,2 milioane de euro (+8,4% sau +8,9%), iar divizia nou-creata si inovatoare Connected Solutions a consemnat 27,1 milioane de euro (+17,1% in termeni reali si +17,3% LFL), in acest rezultat nefiind insa cuprinse livrarile de sisteme de motorizare.
Profitul net consolidat a insumat, la randul sau, 143,4 milioane de euro, iar la finele lunii martie a.c. s-a reusit excluderea unor elemente exceptionale (date de renuntarea la afacerile Ciat si Faac, de provizioanele depuse pentru Garen Automaçao si Giga etc.), motiv pentru care sporirea profitabilitatii, fata de 2015, a fost recalculata la +12,7%.
Cu toate acestea, previziunile pentru actualul exercitiu financiar nu au fost modificate si se bazeaza pe o atitudine prudenta. „Anul 2017 ar trebui sa insemne pentru Somfy o incetinire a ritmului de crestere din anterioarele 12 luni, dat fiind, pe de-o parte, nivelul comparativ extrem de sporit din 2016, iar pe de alta parte, persistenta tulburarilor politico-economice in mai multe tari de pe mapamond. Totusi, estimam o stabilizare a ratei profitului operational (ce corespunde profitului operational curent ca proportie din vanzari), pe care o consideram cel mai just indicator al performantei, luand in calcul integrarea companiilor nou-preluate si decizia de a intensifica aplicarea strategiei de investitii”, a precizat Jean Guillaume Despature.
***
Corporatia Somfy - lider global in sectorul de automatizari pentru elemente de inchidere destinate cladirilor rezidentiale si comerciale - a confirmat, inclusiv prin cel mai recent raport, intitulat „Living”, faptul ca nivelul cifrei de afaceri aferente anului 2015 s-a plasat la 1,06 miliarde euro, in crestere cu +8,1% fata de 2014, cand s-au evidentiat 981,7 milioane de euro, in timp ce in 2013 rulajul s-a cifrat la 922,8 milioane de euro. In acelasi timp, rezultatele consolidate confirma actualmente, pentru 2016, un rulaj de 1,13 miliarde euro. Grupul francez este reprezentat si in tara noastra printr-o subsidiara proprie, cu sediul in Brasov, ce are sase angajati. Conform situatiei financiare depuse la Ministerul Finantelor Publice, care cuprinde cele mai recente informatii referitoare la bilantul societatii, cifra de afaceri neta a Somfy Romania s-a plasat in 2015 la peste 4,97 milioane de lei, consemnandu-se un profit net de 562.917 lei, in timp ce in 2014 aceasta a fost de 3,62 milioane de lei (in conditiile unei pierderi de -17.492 lei), in 2013 rulajul s-a plasat la 3,26 milioane de lei (intr-un context de profitabilitate), iar in 2012 incasarile au fost de 3,37 milioane de lei. Pentru informatii suplimentare, click aici!
|