SUA: Marii producatori creeaza probleme dealerilor independenti |
Furnizori de sisteme Publicat de AG&F 15 Iun 2004 11:30 |
Piata nord-americana de ferestre inregistreaza o crestere importanta a cererii de tamplarie pentru sectorul de renovari. Aceasta oportunitate a fost sesizata rapid de marii producatori, care si-au diversificat oferta cu produse destinate reabilitarii de locuinte. In ultima parte a anului trecut beneficiarii au investit sume importante pentru imbunatatirea performantei energetice a locuintelor. Potrivit unui studiu elaborat de Centrul de Studii pentru Locuinte al Universitatii Harvard, proprietarii de case au cheltuit anul trecut pentru renovari peste 130,4 miliarde USD (+7,3%). In 2004 este asteptata continuarea acelorasi tendinte, fiind posibila dezvoltarea concomitenta a marilor operatori si dealerilor independenti de ferestre. *** Producatorii importanti au preluat companii cu sucursale la nivel national, specializate in montaj de ferestre. Chiar si liderul pietei - Andersen Windows - axat anterior pe fabricarea de produse standard pentru cladiri noi, se adreseaza acum si sectorului de inlocuire a tamplariei. Atitudinea denota importanta acestui segment pentru marile firme, insa dealerii independenti au probleme in a rezista competitiei. Unii isi consolideaza reputatia pe plan local prin cresterea calitatii serviciilor. Analistii sustin ca micii distribuitori care au adoptat aceasta strategie vor avea succes, comparativ cu cei care au decis diminuarea pretului. Este evident ca ultimii nu pot mentine mult timp preturi reduse la nivelul celor promovate de marii operatori. La achizitia de tamplarie, beneficiarii prefera sa contacteze experti de la distribuitorii independenti si mai putin reprezentanti ai marilor producatori, care cunosc doar generalitati. Deoarece consumatorii solicita celor care vand ferestre sa le si instaleze, firmele locale isi pot pastra clientii prin angajarea de personal specializat in montaj. |