SUA: Vanzari in crestere de ferestre Energy Star |
Furnizori de sisteme Publicat de AG&F 15 Iun 2004 11:30 |
Piata nord-americana de usi si ferestre traverseaza o perioada favorabila, cererea de produse cu eficienta energetica majorandu-se constant. Autoritatile federale si asociatiile patronale au considerat util sa sustina reglementari precise pentru calitatea tamplariei. Programul Energy Star este un parteneriat voluntar public-privat pentru promovarea a 35 de categorii de produse eficiente energetic, fiind totodata si o marca de certificare. Aceasta a fost lansata in anul 1998 de catre Departamentul pentru Energie al SUA (DOE) si Agentia Federala pentru Protectia Mediului. In prezent, mai mult de 800 de producatori/dealeri de ferestre si usi sunt parteneri Energy Star, numarul acestora fiind in crestere cu 10% in 2003. Initiativa reuneste 70% dintre marii producatori de tamplarie si furnizori de componente (inclusiv primii cinci fabricanti de sticla). Influenta pe piata a programului continua sa creasca, ponderea actuala a vanzarilor de ferestre certificate Energy Star fiind de 38%. 56% dintre americani recunosc brand-ul Energy Star Companiile din domeniu apreciaza marca, deoarece simplifica mesajul catre consumator. Pentru dealeri era dificil sa explice clientilor din ce considerente o fereastra este mai eficienta decat alta. Beneficiarii realizeaza ca un produs cu eticheta Energy Star are calitate certificata de structuri guvernamentale. Peste 56% dintre americani recunosc acum brand-ul Energy Star, impactul favorabil fiind accentuat prin promovarea sustinuta. In multe regiuni, marca este folosita pentru o categorie foarte larga de produse, multe firme neincluse in program avand dificultati cu mentinerea pe piata. Producatorii/distribuitorii pot obtine gratuit certificatul Energy Star, insa trebuie respectate cerinte restrictive privind calitatea produselor. In 2003, DOE a anuntat noi criterii, mult mai severe, la obtinerea certificatului Energy Star pentru ferestre si usi. Astfel, coeficientul de transfer termic global (U) a fost imbunatatit, iar numarul zonelor climatice a crescut la 4. Departamentul Federal pentru Energie analizeaza posibilitatea implementarii si altor criterii, insa aceste schimbari nu vizeaza produsele deja certificate. Anul trecut, toti partenerii Energy Star din industria de ferestre au primit ghidul de prezentare a produselor si indrumarul pentru zonele climatice. Noii producatori de ferestre si usi care doresc sa devina parteneri Energy Star trebuie sa detina in prealabil certificarea National Fenestration Rating Council. |