TERAPLAST: Crestere de peste 30% a vanzarilor, planificata pe segmentul tamplariei |
Furnizori de sisteme Publicat de Cosmin Dincu 03 Mai 2013 07:23 |
Potrivit unui comunicat dat publicitatii la 26 aprilie 2013 de conducerea grupului Teraplast SA – Bistrita, pentru acest an, in pofida contextului negativ al pietei autohtone, se estimeaza valori pozitive ale indicatorilor financiari. “In calitate de furnizor important de solutii si sisteme in domeniul instalatiilor si constructiilor din Romania, preconizam pentru acest an o cifra de afaceri de 294,40 milioane lei, in crestere cu 22,9% fata de 2012, fiecare dintre cele patru linii de business (divizii) ale companiei – Instalatii & Amenajari, Profile pentru Tamplarie, Granule si TeraGlass (ferestre si usi termoizolante), urmand sa contribuie la aceasta evolutie”, informeaza managerii societatii. In acest sens, pe segmentul de produse pentru instalatii si amenajari se preconizeaza revenirea veniturilor la cota din 2011 (circa 120 milioane de lei), alte 80 milioane de lei urmand sa fie generate de sectia de sisteme pentru tamplarie, ceea ce ar reprezenta o majorare de 33% fata de 2012, cand s-au consemnat aproape 60 milioane de lei. Totodata, se urmareste depasirea pragului psihologic de 20 milioane de lei in ceea ce priveste cifra de afaceri a TeraGlass, in timp ce livrarile de granule din PVC ar putea depasi pragul de 40 milioane de lei. „In 2013, principala sarcina a echipei de management consta in eficientizarea afacerilor Teraplast, iar in acest context ne propunem, printre altele, continuarea extinderii prezentei noastre pe pietele externe, ca o masura de imbunatatire a lichiditatii societatii, precum si ca un motor de crestere pentru anumite linii de business, dezvoltarea componentei logistice, in vederea eficientizarii distributiei la nivel national, respectiv dezvoltarea de noi produse pentru toate liniile de business, o parte dintre acestea fiind deja pregatite pentru lansarea in productie. Avem incredere ca, prin masurile vizate pentru anul in curs, vom reusi sa ne atingem tintele de profitabilitate, iar compania Teraplast va redeveni un business care sa aduca valoare actionarilor sai”, a declarat Traian Simion, director general al Teraplast.
Program de investitii de circa 14 milioane de lei
In acelasi timp, la nivelul exercitiului financiar actual, Teraplast si-a propus sa implementeze un program de investitii in valoare de peste 13,85 milioane lei, cea mai mare parte a acestei sume urmand sa fie directionata spre achizitia de noi echipamente. Planul respectiv vizeaza, de asemenea, modernizarea parcului auto, executia unor noi constructii cu specific industrial si aplicarea unor masuri in ceea ce priveste tehnologia informatiei, prin instalarea de software specializat. “Suma necesara pentru finantarea investitiilor va fi asigurata in cea mai mare parte din numerarul generat din activitatea operationala, care, potrivit estimarilor actuale, va creste in 2013, pe fondul continuarii politicii conservatoare de acordare a creditului comercial si ca urmare a monitorizarii constante a lichiditatii clientilor companiei. In acelasi timp, ne focalizam aproape exclusiv atentia pe restabilirea profitabilitatii, astfel incat pentru 2013 consideram ca se poate atinge o valoare a indicelui EBITDA de 23,24 milioane lei, fata de 18,16 milioane lei in 2012, adica o rata a acestui indicator de 7,89%. Evolutia EBITDA va fi sustinuta de cresterea mai accelerata a veniturilor, in raport cu cheltuielile. Conform prognozelor integrate in bugetul de venituri si cheltuieli, profitul net se va cifra anul acesta la aproximativ 2,09 milioane de lei, fata de o pierdere de 8,97 milioane lei in 2012”, se mai arata in comunicat. Nu in ultimul rand, pentru atingerea tintelor propuse, Teraplast are in derulare un amplu program de reorganizare a activitatii, principalele masuri avute in vedere fiind renuntarea la activitatea unor linii de business colaterale si dezvoltarea celor cu un potential real de crestere, concomitent cu o imbunatatire a profitabilitatii generale. Pe langa aceste masuri, compania se va concentra, de asemenea, pe valorificarea activelor imobiliare (pe piata de real estate), eliberate in urma finalizarii procesului de mutare a activitatii in Parcul Industrial Teraplast, in vederea imbunatatirii fluxului de numerar.
***
Compania Teraplast reprezinta cea mai mare entitate a grupului cu acelasi nume, care isi desfasoara activitatea in cadrul platformei industriale din Saratel – Bistrita-Nasaud. Portofoliul de produse al firmei este structurat pe patru linii de business: Instalatii si Amenajari, Profile pentru Tamplarie, Granule si TeraGlass (ansambluri finite de tamplarie termoizolanta). Anul trecut, grupul Teraplast a inregistrat o cifra de afaceri de 239,64 milioane de lei (cu 14% mai mare fata de precedentele 12 luni), dar situatia dificila a pietei a facut ca rezultatul net sa fie negativ (reflectand o pierdere consistenta, evaluata initial la 15,14 milioane de lei, potrivit raportului preliminar al rezultatelor financiare din 2012), cu toate ca a fost remarcata o imbunatatire comparativ cu anul anterior, reflectata printr-o reducere a pierderii cu 6,59%. Informatii suplimentare, la www.teraplast.ro
|