TERAPLAST: Crestere estimata la 11% pe an pentru Teraglass |
Furnizori de sisteme Publicat de Cosmin Dincu 07 Apr 2014 16:42 |
Potrivit unei serii de documente financiare date publicitatii de managerii grupului Teraplast SA – Bistrita, pentru 2014 si in urmatorii patru ani se estimeaza ritmuri diferite de crestere a volumului activitatii operationale, tinand cont de planurile de viitor ale conducerii. „Astfel, pentru unitatea generatoare de numerar Teraglass (fabrica de ferestre si usi termoizolante, fondata in 2011 si detinuta in totalitate de firma-mama, Teraplast SA), se estimeaza ca vanzarile vor spori in urmatorii cinci ani cu o rata medie de 11%. Aceasta majorare depaseste media industriei respective, insa evolutia respectiva se bazeaza pe faptul ca Teraglass isi va intensifica exportul, aflandu-se intr-o etapa de dezvoltare pe pietele din Europa de Vest. Situatii pozitive se preconizeaza si pentru celelalte sectii ale grupului, cum ar fi cea de profile pentru tamplarie. In acest caz, rata de crestere cumulata a cifrei de afaceri in perioada de proiectie de 11,5%, superioara afacerilor specifice furnizorilor de sisteme pentru ferestre, urmand sa fie sustinuta si de expansiunea Teraglass”, se arata in notele explicative ce insotesc situatiile financiare consolidate ale grupului. Cu toate ca prognozele sunt caracterizate de optimism, daca se analizeaza contul de profit si pierdere rezulta ca, in 2013, cifra neta de afaceri a scazut cu 5,4%, de la 239,54 milioane de lei la 226,61 milioane de lei, fiind influentata negativ de involutia pietei constructiilor, in ansamblul sau. „Totusi, din nivelul de 226,61 milioane de lei, operatiunile de export au avut o contributie de 36,06 milioane de lei (sau 8,04 milioane de euro, in crestere cu 4,54% fata de anul anterior. Din suma respectiva, circa 3,66 milioane de lei au revenit departamentului de profile pentru tamplarie, iar cea mai mare suma, de 17,36 milioane de lei, companiei Teraglass. In schimb, structura vanzarilor totale arata ca, in mod similar anului 2012, la nivelul lui 2013 principalele venituri au continuat sa fie realizate ca urmare a livrarilor efectuate pe piata de instalatii (117,82 milioane de lei), urmate de incasarile din sectorul profilelor pentru tamplarie (42,5 milioane de lei), de comercializarea granulelor din PVC (40,98 milioane de lei si de vanzarile Teraglass (24,9 milioane de lei), in timp ce 0,38 milioane de lei s-au consemnat la rubrica altor venituri”, se mai arata in raportul administratorilor Teraplast SA.
Majorare de 15,7% a cifrei de afaceri, estimata pentru anul in curs
Referindu-se la planul de afaceri elaborat pentru actualul exercitiu financiar, Traian Simion, presedintele Consiliului de Administratie, a explicat ca acesta este caracterizat de prudenta, cu toate ca se estimeaza o majorare de 15,7% a cifrei de afaceri din 2014. „Desi se prognozeaza o tendinta crescatoare pentru economia romaneasca, exista, inca, multa nesiguranta atat in sectorul politic, cat si in cel economic. Astfel, conducerea nu poate prevedea schimbarile ce vor avea loc in Romania si efectele acestora asupra situatiei financiare a societatii. Cu toate acestea, proiectul de buget de venituri si cheltuieli pentru 2014 prevede o cifra de afaceri de 262,27 milioane de lei, in conditii de profitabilitate operationala (circa 25 milioane de lei) si neta (7,7 milioane de lei)”, a precizat Traian Simion. Indiferent de gradul de indeplinire a acestor obiective, Teraplast SA si-a propus pentru anul in curs sa deruleze un program de investitii cu o valoare totala de 3,2 milioane de euro (din care 1,56 milioane de euro cuprinse in bugetul din 2014 si 1,64 milioane de euro aferente unor investitii incepute din 2013), ce vizeaza diverse achizitii, cum ar fi echipamente, software, SDV-uri si constructii. In cazul sectiei de profile pentru tamplarie, se urmareste cresterea capacitatii de fabricatie si a calitatii produselor, dar si inlocuirea unor componente defecte si respectarea legislatiei referitoare la protectia muncii si la normele PSI. De asemenea, masuri similare, de majorare a capacitatii si calitatii, vor fi implementate si la Teraglass. „In 2013, o parte din sistemele Teraplast au fost completate cu noi repere, iar in 2014 se intentioneaza continuarea trendului de dezvoltare a tuturor liniilor de business. Un avantaj major in acest sens este dat de faptul ca grupul face parte din Sistemul National de Cercetare – Dezvoltare (SNCD) si este inscris in Registrul Potentialilor Contractori, datorita centrului de cercetare pe care il detine. Astfel, programele de cercetare si dezvoltare sunt finantate atat din fonduri proprii, cat si din fonduri de la bugetul national sau europene. Printre temele derulate in 2013 la nivelul Centrului de Cercetare Teraplast s-au aflat si studii ce au permis a permis schimbarea reologiei (interdependenta intre solicitarile mecanice, raspunsul corpurilor si proprietatile acestora) anumitor retete de extrudat/coextrudat pentru reperele de tamplarie in diverse nuante (alb, natur si maro), prin utilizarea de stabilizatori Ca-Zn. In consecinta, directiile de cercetare-dezvoltare stabilite pentru 2014 vor include si variante de retete pentru profile de tamplarie din PVC cu stabilizatori ce nu includ metale grele, avand un pret redus (profile coextrudate, profile pentru tamplarie de culoare maro, profile cu un continut marit de carbonat)”, se mai arata in raportul administratorilor grupului.
***
Compania Teraplast reprezinta cea mai mare entitate a grupului cu acelasi nume, care isi desfasoara activitatea in cadrul platformei industriale din Saratel – Bistrita-Nasaud, unde sunt functionale capacitati de productie dezvoltate pe o suprafata de peste 13.000 mp. Acestea sunt impartite in: fabrica de produse din PVC (cu sectiile de tevi PVC, profile PVC, profile de tamplarie din PVC si granule din PVC), fabrica de poliolefine (cu sectiile de camine de polietilena si rezervoare, de fitinguri PVC si PP, respectiv de tevi PP), precum si fabrica de tamplarie din PVC cu geam termoizolant. Filialele grupului la care Teraplast detine participatii directe sunt reprezentate de firmele Politub SA (cu o cota de 50% din actiuni), Plastsistem SA (78,71%) si Teraglass Bistrita (100%). Cu 464 de angajati, Teraplast SA dispune de un sistem de vanzari ce include o retea de depozite proprii sau inchiriate, deschise in Bucuresti, Brasov, Galati, Deva si Iasi, precum si de parteneriate cu distribuitorii din toata tara. Teraplast realizeaza, de asemenea, activitati de export, principalele piete externe vizate fiind cele din Germania, Serbia, Ungaria, Republica Moldova, Austria, Slovenia si Bulgaria. Pentru informatii suplimentare, click aici!
|