Ovidiu Gurau, director comercial al TeraPlast, a aratat recent ca ”anul trecut, am asistat la o evolutie a pietei de profile din PVC pentru tamplarie termoizolanta, sustinuta de dezvoltarea proiectelor imobiliare private, precum si de continuarea procesului de reabilitare termica a cladirilor. Acest lucru a determinat o intensificare a concurentei, fapt care ne asteptam sa continue si in 2020. In contextul respectiv, TeraPlast a continuat procesul de investitii in dezvoltarea portofoliului de produse, astfel incat sistemele de profile au fost imbunatatite in mod constant, pentru a raspunde cererii partenerilor nostri de pe piata interna si cea externa. Pentru anul acesta luam in calcul in estimarea de buget o continuare a trendului ascendent al pietei de profil, in linie cu evolutia domeniului constructiilor. La nivel de grup, investim constant in dezvoltarea produselor si modernizarea liniilor de fabricatie, astfel incat sa ne aliniem la tendintele globale de pe piata si sa raspundem cat mai bine cerintelor clientilor nostri. In 2019, ne-am concentrat pe imbunatatirea produselor actuale, astfel incat am majorat suprafetele vizibile ale profilelor, care au devenit mai lucioase, schimband, de asemenea, sistemele de garnituri pe care le utilizam pentru a spori performantele confectiilor realizate cu sistemele de profile TeraPlast. In ultima perioada am observat o crestere a cererii la profilele TP6000 cu adancime constructiva de 70 mm si TP7000 (cu 88 mm adancime constructiva). Acestea sunt sisteme complete de profile de tamplarie, realizate din PVC, iar caracteristicile lor permit realizarea unor produse care sa corespunda pe deplin atat cerintelor de ordin estetic, cat si celor de izolatie termica. De aceea, in viitor, ne vom concentra pe dezvoltarea celor doua serii. Cresterea interesului pentru aceste sisteme a dus la decizia de a le completa, asigurand astfel posibilitatea de a accesa noi piete externe si de a dezvolta parteneriate in Romania cu companii ale caror produse sunt destinate livrarilor la export. De asemenea, pe plan local, vom viza dezvoltarea gamei de servicii oferite. La fel ca in fiecare an, alaturi de consolidarea relatiilor existente de afaceri, suntem deschisi spre identificarea de noi oportunitati de lansare a unor colaborari. In prezent, compania TeraPlast are peste 1.000 de clienti si distribuitori. Din pacate, in Romania, deciziile de achizitie se bazeaza inca pe pret si mai putin pe raportul calitate-pret, lucru care ii afecteaza pe furnizori. In ceea ce priveste perspectivele, ne asteptam la o continuare a trendului ascendent, iar in 2020 directia urmeaza sa fie dictata de evolutia sectorului constructiilor rezidentiale. Prin urmare, avand in vedere cresterea din anul trecut, dar si estimarile pentru perioada curenta, inclusiv cu privire la evolutia economiei, in general, nu ne asteptam la o corectie majora. Totusi, daca ne vom confrunta cu o scadere a cererii globale, provocata de o incetinire a pietelor dezvoltate, nu putem exclude o diminuare si in Romania. Pentru TeraPlast, politicile comerciale pe care le practicam (inclusiv cea de creditare) constituie cea mai eficienta masura de preventie a efectelor unui potential declin. Faptul ca facem parte dintr-un grup antreprenorial este un avantaj major pentru noi, pentru ca suntem mai deschisi schimbarilor si inovatiilor. Suntem la curent cu trendurile in domeniu, iar dezvoltarea si diversificarea reprezinta directii prioritare, toate fabricile noastre fiind dotate cu echipamente moderne. In ultimul an, investitiile au fost directionate in special in extinderea capacitatilor de productie, cresterea productivitatii echipamentelor si optimizarea portofoliului de produse, iar automatizarea proceselor si optimizarea acestora sunt elemente centrale in bugetele noastre de investitii. Astfel, ne asiguram ca, pe langa echipa de profesionisti, avem la dispozitie toate resursele necesare pentru a raspunde optim clientilor nostri atat din punct de vedere al produselor, cat si al serviciilor. Tinta noastra, prin investitiile pe care vrem sa le realizam in solutii digitale, este sa ne majoram productivitatea si, implicit, sa mentinem trendul de crestere a rezultatelor financiare, in functie de contextul economic al pietei”.