Fereastra - Portal de afaceri - revista de specialitate pentru furnizorii de sisteme si producatorii de tamplarie din PVC, Aluminiu si lemn stratificat cu geam termoizolant. Aici gasiti informatii utile despre: ferestre, usi, pereti cortina, termopane, geam termopan, etc.

Fereastra
Luni, 23 Decembrie 2024
Hilti
Home - Stiri - Furnizori de Sisteme - TERAPLAST: Majorare de peste 9% a exportului
TERAPLAST: Majorare de peste 9% a exportului
Furnizori de sisteme Publicat de Cosmin Dincu 08 Mai 2017 18:59
Grupul Teraplast SA - Bistrita a confirmat recent ca, inclusiv in primul trimestru al anului 2017, veniturile din linia de business specifica tamplariei termoizolante au continuat sa fie incluse in cifra de afaceri consolidata, chiar daca aceasta activitate a fost transferata catre TeraGlass, deoarece aceasta entitate este controlata in proportie de 100% de holding. Totusi, elementele de venituri si cheltuieli nu au mai fost cuprinse in bilantul companiei-mama (Teraplast). Astfel, presupunand ca - la fel ca in 2016 - si in exercitiul financiar aferent intervalului ianuarie-martie 2017, contributia livrarilor de tamplarie - activitate aferenta firmei TeraGlass - a fost de 6% la rulajul total al holdingului (potrivit unei prezentari sustinute prin teleconferinta, in fata investitorilor institutionali), se remarca faptul ca vanzarile de ferestre au fost relativ consistente, ca valoare.
Practic, in perioada de referinta, la nivel de grup s-a raportat o scadere de -23,39% a cifrei de afaceri consolidate, pana la 66,578 milioane de lei (nivel care, dupa cum se arata anterior, cuprinde toate elementele de venituri si cheltuieli ale companiilor Teraplast, TeraSteel - noua denumire a Plastsistem incepand cu ianuarie 2017, TeraGlass si Teraplast Logistic, in proportie de 100%, insa fara cele ale Politub - entitate controlata in comun, sub forma de asociere in participatiune - ale carei rezultate se consolideaza prin metoda punerii in echivalenta). Astfel, daca se are in vedere ca, in plan individual, firma Teraplast SA a realizat in aceeasi perioada (adica, in primul trimestru a.c.) o cifra de afaceri de 37,562 milioane de lei (-38,12%), reiese ca, in ianuarie-martie 2017, TeraSteel, TeraGlass si Teraplast Logistic au avut un rulaj insumat de 29,016 milioane de lei. Mai mult, avand in vedere aportul estimat al liniilor de business la cifra de afaceri a grupului - produse pentru instalatii si amenajari (cu 36%), panouri-sandwich (31%), materiale compozite (15%), profile din PVC pentru tamplarie (12%), respectiv ferestre si usi din PVC, fabricate de TeraGlass (6%) -, rezulta ca, in perioada de referinta, vanzarile TeraGlass au fost de circa 4 milioane de lei. „Evolutia din primele trei luni ale anului este in acord cu contextul pietei constructiilor, in principal cu segmentul de infrastructura, care a incetinit semnificativ in aceasta perioada. In comparatie, in aceeasi perioada a anului trecut, cererea din infrastructura a fost peste asteptari, din cauza ca trebuia sa fie utilizate fonduri europene care altfel s-ar fi pierdut. Segmentul de infrastructura a intrat in blocaj in luna iulie 2016, deoarece la doi ani de la lansarea noii axe de finantare (2014-2020) pentru niciunul din cele 43 de proiecte noi de infrastructura de mediu nu s-a trecut in etapa de semnare a contractelor de lucrari, majoritatea fiind cel mult in faza de proiectare. Alti factori care au influentat evolutia din primele trei luni ale acestui an au fost intrarea in insolventa a Romcab, dar si extinderea sezonului rece. Cu toate acestea, am reusit sa ramanem profitabili si stabili din punct de vedere financiar, disponibilul din conturi fiind in crestere, iar imprumuturile, in scadere. Pentru 2017 ne propunem evolutii optime ale tuturor indicatorilor financiari, cresterea ponderii exporturilor in cifra de afaceri si  imbunatatirea calitatii produselor. Ne asteptam ca in a doua parte a anului in curs sa vedem o situatie pozitiva si pe segmentul de infrastructura. De aceea, suntem increzatori ca vom reusi sa ne atingem tintele de vanzari si de profitabilitate propuse pentru acest an”, a declarat Mircea Hotoleanu, director general al Teraplast.
Astfel, potrivit oficialilor companiei, in primul trimestru al anul 2017, exporturile grupului Teraplast au crescut cu aproximativ 9% fata de perioada similara din precedentele 12 luni, fiind, de altfel, unul din motoarele ce au sustinut vanzarile grupului. Astfel, Teraplast SA exporta in Germania, Austria, Ungaria, Slovenia, Cehia, Slovacia, Italia, Bulgaria, Serbia sau Belgia.
Buget de investitii in valoare de 84 de milioane de lei
In cadrul raportului financiar aferent primului trimestru din acest an, se mai arata ca, in perioada analizata, profitul net s-a cifrat la 1,6 milioane de lei (-76,58%), fata de 7,06 milioane de lei, cat s-a obtinut in ianuarie-martie 2016. Involutia profitului net la nivel consolidat a fost influentata, in principal, de scaderea vanzarilor, ca de altfel si indicatorul EBITDA, desi, dupa cum se explica in comunicatul grupului, „la nivel individual, o contributie importanta in evolutia profitului net au avut-o veniturile financiare. In perioada similara din 2016, compania Teraplast a incasat de la subsidiare dividende in valoare de aproximativ 4 milioane de lei. Si in acest an, ne asteptam la contributii pozitive in cadrul EBITDA de la subsidiarele noastre TeraSteel, TeraGlass, precum si de la Depaco/Wetterbest, anul 2017 fiind primul an in care vom consolida detinerea de capital de 50% in Depaco”.
Dupa cum sustin managerii sai, grupul Teraplast a realizat, in ianuarie-martie 2017, investitii totale in valoare de peste 2,6 milioane de lei, iar pentru intregul exercitiu financiar in curs, si-a propus un buget de investitii de 84 milioane de lei (circa 18,5 milioane de euro). Aceste investitii vor fi directionate catre diversificarea sau cresterea capacitatii de fabricatie prin achizitia de unitati de productie noi, mentenanta, reparatii capitale la diverse constructii, echipamente si matrite, investitii financiare, imbunatatirea calitatii, cercetare si laborator.
Alte date financiare anuntate in comunicat certifica faptul ca indicatorul EBITDA la nivel de grup a fost, de asemenea, in scadere (-50,84%), acesta cifrandu-se la peste 6,592 milioane de lei, raportat la 13,41 milioane de lei, in perioada similara din 2016. „In ianuarie-martie 2017, imprumuturile purtatoare de dobanzi au scazut cu aproape 12%, fata de trimestrul intai al lui 2016, de la 38,715 milioane de lei la 34,229 milioane de lei. In perioada analizata ne-am focalizat atentia si pe imbunatatirea cash-flow-ului grupului, iar ca rezultat disponibilul din conturi a crescut de la 9,121 milioane de lei in ianuarie-martie 2016, la 19,507 milioane de lei in primul trimestru din 2017 (adica, +113,88%)”, precizeaza oficialii Teraplast.
Din punct de vedere al evenimentelor importante, survenite in perioada de referinta si/sau ulterior, la inceputul anului in curs, Consiliul de Administratie din cadrul Teraplast a decis, in ianuarie 2017, infiintarea unei companii in Serbia, scopul acestei actiuni fiind dezvoltarea prezentei grupului pe piata din tara invecinata. Tot in ianuarie, Mircea Hotoleanu a fost numit in functia de director general al Teraplast, iar in aceeasi luna, subsidiara Plastsistem si-a schimbat denumirea si a devenit TeraSteel. Ulterior, Adunarea Generala a Actionarilor a aprobat in februarie, un buget de investitii de 72 milioane lei pentru 2017. Tot in februarie 2017, Cosmin Patroiu a fost numit director general al TeraSteel. In fine, dar nu in ultimul rand, in martie a.c., compania Teraplast a decis achizitionarea pachetului de 50% din compania Depaco, al doilea operator de pe piata de tigla metalica, prin brandul Wetterbest.
Ascensiune in domeniul furnizarii sistemelor din PVC pentru tamplarie
Potrivit conducerii grupului, ce a clarificat anterior anumite aspecte in ceea ce priveste activitatea de fabricare a ferestrelor, peste 75% din cifra de afaceri din domeniul tamplariei termoizolante reprezinta nivelul vanzarilor de pe pietele externe, din Germania, Austria, Ungaria, Slovenia, Cehia, Slovacia, Italia si Belgia. Pe aceste piete se colaboreaza in principal cu marile magazine de bricolaj, insa, incepand cu 2015, s-a decis extinderea portofoliului de clienti externi, prin intermediul unor retele locale de distribuitori. Pe plan national, ferestrele si usile Teraplast se comercializeaza in centrele specializate Dedeman, Praktiker, Ambient si Baumax. De asemenea, entitatea juridica TeraGlass detine, in prezent, linii automate de productie, ce asigura o capacitate de peste 100.000 u.f./an. Dupa cum sustine conducerea acestei companii, pe termen scurt, investitiile nu vor viza, in mod direct, o dezvoltare extensiva, ci se vor concentra mai mult pe imbunatatirea proceselor. La randul sau, ponderea activitatii de furnizare a profilelor pentru tamplarie se plaseaza actualmente la circa 12% din cifra totala de afaceri (insumand, cel mai probabil, 7,99 milioane de lei in primul trimestru a.c.), in contextul in care compania ar detine o cota de piata de 10%, lucrand cu peste 200 de producatori de ferestre si vizand inclusiv operatiuni de export.
Din punct de vedere al prognozelor pentru 2017, anuntate atat in raportul curent, cat si in cel prezentat investitorilor, grupul Teraplast si-a propus, la nivelul actualului exercitiu financiar, o cifra de afaceri de 434,6 milioane de lei si un profit net de 38,1 milioane de lei, in timp ce valoarea EBITDA estimata in 2017 este de 63,3 milioane de lei.
***
Evaluat drept cel mai mare procesator de PVC din Romania, grupul Teraplast are o traditie de 120 ani in sectorul sau de activitate. Incepand cu 2007 si pana in 2014, societatea a investit peste 260 de milioane de lei in dezvoltarea/ modernizarea capacitatilor de productie si pentru extinderea portofoliului de produse. Mai mult, in vederea mutarii unor operatiuni din Bistrita in Parcul Industrial Saratel (situat in extravilanul municipiului resedinta de judet), Teraplast a alocat fonduri totale de cel putin 26 milioane de euro. Actualmente, dupa cum informeaza managerii companiei, „grupul Teraplast activeaza pe pietele de instalatii si amenajari, profile de tamplarie, panouri-sandwich si structuri metalice zincate, tamplarie termoizolanta si granule din PVC si detine pozitii de top pe o mare parte din aceste piete. Compania-mama Teraplast este lider de piata pe segmentele de canalizari exterioare si granule si este al doilea operator de pe piata de canalizari interioare. Subsidiara TeraSteel este al doilea operator de pe piata de panouri-sandwich si liderul pietei de structuri metalice zincate”. In 2013, potrivit Ministerului Finantelor Publice, holdingul a raportat vanzari totale de 226,61 milioane de lei, iar in 2014, in conformitate cu bilantul reajustat, acest indicator a fost de 329,48 milioane de lei, pentru ca in 2015 sa se ajunga la 393,61 milioane de lei. La nivelul lui 2016, managerii grupului si-au propus - si urmeaza eventual sa certifice in continuare - ca vanzarile de tamplarie termoizolanta sa reprezinte 6%, iar cele de profile din PVC pentru ferestre sa aiba o cota de 12% dintr-o cifra de afaceri totala de 398,7 milioane de lei, la nivel de grup, in crestere cu +1,35% fata de 2015, insa cu -15,71% mai mica decat se preconiza in bugetul stabilit la inceputul lui 2016 (respectiv, 473,2 milioane de lei). Astfel, din aceste doua activitati, managerii Teraplast au preconizat ca vor obtine un rulaj de 71,8 milioane de lei in 2016 sau 23,94 milioane de lei din livrarile de tamplarie si 47,86 milioane de lei din cele de profile (in total, circa 15,78 milioane de euro), compania transformandu-se astfel intr-unul dintre cei mai importanti operatori ai pietei nationale si regionale de ferestre. In orice caz, directorul comercial din acel moment al grupului Teraplast, Mirela Pop (care a fost desemnata, la 9 mai a.c., ca director general al grupului Teraplast, dupa ce mandatul lui Mircea Hotoleanu a incetat, ca urmare a acordului partilor), a certificat, inca din decembrie 2016, ca „in ultimii cinci ani, cota de piata pe segmentul de tamplarie s-a majorat de la mai putin de 1% la 10%”, respectiv ca „strategia aplicata pe plan intern vizeaza sprijinirea mai intensa a partenerilor cu solutii tehnice care sa vina in ajutorul lor, precum si sustinerea acestora in actiunile de promovare a brandului si produselor oferite de Teraplast”. Pentru informatii suplimentare, click aici!
 
 
SISECAM
ABONARE REVISTE
TSV
rehau
Editia
NOIEMBRIE-DECEMBRIE 2024!
- pe site -
 

Autentificare

Editia
OCTOMBRIE 2024!
- pe site -
 
Editia
SEPTEMBRIE 2024!
- pe site -
 
hospice doneaza
simonswerk left