Fereastra - Portal de afaceri - revista de specialitate pentru furnizorii de sisteme si producatorii de tamplarie din PVC, Aluminiu si lemn stratificat cu geam termoizolant. Aici gasiti informatii utile despre: ferestre, usi, pereti cortina, termopane, geam termopan, etc.

Fereastra
Sambata, 23 Noiembrie 2024
Hilti
Home - Stiri - Furnizori de Sisteme - TERAPLAST: Operatiuni de modernizare a unor capacitati productive
TERAPLAST: Operatiuni de modernizare a unor capacitati productive
Furnizori de sisteme Publicat de Cosmin Dincu 30 Mai 2014 20:24
Managerii grupului Teraplast SA – Bistrita au anuntat, pentru trimestrul intai al anului in curs, faptul ca indicatorii de profitabilitate s-au incadrat in limitele planificate pentru extrasezon, iar in perioada de referinta a avut loc o crestere de 4,55% a cifrei de afaceri, pe fondul evolutiilor inregistrate de cele patru linii de business ale companiei – Instalatii & Amenajari, Profile de tamplarie, Granule si Tamplarie termoizolanta, atat pe piata interna, cat si pe plan extern.  Astfel, in primele trei luni ale anului in curs societatea a realizat o cifra de afaceri de 41,28 milioane de lei, insa pierderea neta s-a adancit la 1,19 milioane de lei, fiind mai mare cu 79,64% fata de ianuarie-martie 2013. Comentand aceste rezultate, Traian Simion, directorul general al Teraplast SA, a explicat ca „evolutia indicatorilor financiari s-a incadrat in limitele prognozate pentru perioada de extrasezon. Am profitat de aceasta perioada pentru a derula operatiuni de mentenanta si de modernizare a unor facilitati de productie, concomitent cu optimizarea punctelor logistice. Am pregatit, de asemenea, lansarea unor noi produse, care vor completa sistemele existente si ne vor permite sa abordam noi domenii. Perioada de sezon a debutat in parametri acceptabili si anticipam ca vom reusi sa ne atingem tintele de profitabilitate si de vanzari planificate pentru anul in curs”. In ceea ce priveste evolutia rezultatului net, conducerea firmei sustine ca metoda comparativa anuala este irelevanta, in conditiile in care in primele trei luni din 2013 Teraplast a inregistrat anumite venituri nerecurente din provizioanele constituite pentru deprecierea stocurilor, iar variatia semnificativa a stocurilor in cele doua perioade analizate a avut de asemenea un impact in rezultatul net. „Pe langa implementarea proiectelor operationale, in primele trei luni din 2014 ne-am focalizat atentia pe imbunatatirea fluxului de lichiditati, iar ca rezultat creantele companiei au scazut cu 7,60% in primele trei luni ale anului in curs, pana la 43,94 milioane de lei, pe fondul unei mai bune gestionari a recuperarii banilor din piata si ca urmare a politicii moderate de acordare a creditului comercial”, se arata intr-un comunicat al grupului. In ceea ce priveste evenimentele importante consemnate in ianuarie-martie a.c., se remarca semnarea, intre Teraplast si BRD, a unui contract de credit sezonier, cu o valoare de un milion de euro, care sa permita finantarea achizitiei de materii prime. De asemenea, au avut loc modificari in structura actionariatului, Dorel Goia achizitionand participatia detinuta de SIF Banat-Crisana la Teraplast, in cota de 11,34%.
Planul de afaceri vizeaza majorarea cu aproape 16% a vanzarilor din 2014
In 2013, cifra neta de afaceri a Teraplast a scazut cu 5,4% fata de anul anterior, de la 239,54 milioane de lei la 226,61 milioane de lei, fiind influentata negativ de involutia pietei constructiilor, in ansamblul sau. Ca structura, principalele venituri au continuat sa fie realizate ca urmare a livrarilor efectuate pe piata de instalatii (117,82 milioane de lei), urmate de incasarile din sectorul profilelor pentru tamplarie (42,5 milioane de lei), de comercializarea granulelor din PVC (40,98 milioane de lei si de vanzarile Teraglass (24,9 milioane de lei), in timp ce 0,38 milioane de lei s-au consemnat la rubrica altor venituri. Totusi, planul de afaceri elaborat pentru actualul exercitiu financiar, desi este caracterizat de prudenta, presupune o majorare de 15,7% a vanzarilor. Cu o traditie de peste 115 ani, compania Teraplast reprezinta cea mai mare entitate a grupului cu acelasi nume, care isi desfasoara activitatea in cadrul platformei industriale din Saratel – Bistrita-Nasaud, unde a investit peste 26 de milioane de euro in ultimii cinci ani si unde sunt functionale capacitati de productie dezvoltate pe o suprafata de peste 13.000 mp. Acestea sunt impartite in: fabrica de produse din PVC (cu sectiile de tevi PVC, profile PVC, profile de tamplarie din PVC si granule din PVC), fabrica de poliolefine (cu sectiile de camine de polietilena si rezervoare, de fitinguri PVC si PP, respectiv de tevi PP), precum si fabrica de tamplarie din PVC cu geam termoizolant. Filialele grupului la care Teraplast detine participatii directe sunt reprezentate de firmele Politub SA (cu o cota de 50% din actiuni), Plastsistem SA (78,71%) si Teraglass Bistrita (100%). Cu 464 de angajati, Teraplast SA dispune de un sistem de vanzari ce include o retea de depozite proprii sau inchiriate, deschise in Bucuresti, Brasov, Galati, Deva si Iasi, precum si de parteneriate cu distribuitorii din toata tara. Teraplast realizeaza, de asemenea, activitati de export, principalele piete externe vizate fiind cele din Germania, Serbia, Ungaria, Republica Moldova, Austria, Slovenia si Bulgaria. Pentru informatii suplimentare, click aici!
 
TSV
ABONARE REVISTE
rehau
SISECAM
Editia
OCTOMBRIE 2024!
- pe site -
 

Autentificare

Editia
SEPTEMBRIE 2024!
- pe site -
 
hospice doneaza
simonswerk left