 Managerii grupului Teraplast SA – Bistrita au anuntat, pentru semestrul intai al anului in curs, faptul ca indicatorii de profitabilitate au continuat sa se imbunatateasca, iar in perioada de referinta a avut loc o stabilizare a cifrei de afaceri, in cadrul unor segmente de piata aflate pe un trend descendent, rezultate satisfacatoare fiind raportate de toate cele patru linii de business ale companiei – Instalatii & Amenajari, Profile de tamplarie, Granule si Tamplarie termoizolanta. In consecinta, in primele sase luni ale anului in curs societatea a realizat o cifra de afaceri de 103,14 milioane de lei, comparativ cu 104,36 milioane de lei in semestrul intai din 2013, iar profitul net a ajuns la 1,53 milioane de lei, fiind mai mare fata de cele 0,57 milioane de lei din ianuarie-iunie 2013. Comentand aceste rezultate, Traian Simion, directorul general al Teraplast SA, a explicat ca „evolutia cifrei de afaceri a fost influentata de dinamica specifica pietelor vizate de companie, care, in prima jumatate a anului in curs, din informatiile publice existente, au inregistrat in general scaderi. In plus, vremea capricioasa din prima parte a.c. a generat intarzieri in demararea lucrarilor de constructii. Suntem in acest moment o companie stabila din punct de vedere financiar si operational, in ciuda contextului nefavorabil al pietelor pe care Teraplast activeaza. In primul semestru a existat o retinere in sectorul de investitii, atat in plan privat, cat si in plan public. Am reusit insa mentinerea vanzarilor la un nivel similar celui din anul precedent. In plus, am renegociat contractele de credit, astfel incat sa reducem costurile de finantare. Am mentinut de asemenea politicile implementate anul trecut - si anume sa avem vanzari profitabile si am evitat sa intram intr-un razboi al preturilor. Avem in acest moment colaborari de succes cu partenerii nostri comerciali si continuam dezvoltarea portofoliului de clienti atat pe piata interna, cat si pe plan extern. Evolutia viitoare depinde in principal de repornirea investitiilor publice si private, un motor esential in dezvoltarea mediului de business. Investitorii privati urmaresc insa ca sectorul public sa dea tonul si de-abia ulterior pornesc motoarele investitionale”. In ceea ce priveste evolutia rezultatului net, conducerea firmei sustine ca aceasta a fost sustinuta, pe de o parte, de activitatea operationala si noile politici comerciale, iar pe de alta parte, de imbunatatirea rezultatului financiar. Acesta din urma a fost mai bun cu aproximativ 75% in semestrul intai din 2014, pe fondul reducerii cheltuielilor cu dobanzile, ca urmare a diminuarii valorii datoriilor si ca urmare a renegocierii contractelor de credit existente, dar si pe fondul scaderii cheltuielilor cu diferentele de curs valutar. In prima parte a acestui an compania Teraplast a continuat proiectele de dezvoltare si modernizare, realizand investitii de 0,85 milioane euro, din valoarea totala de 1,33 milioane euro, programata pentru 2014. Investitiile realizate in primele sase luni a.c. au vizat in principal linia de business Instalatii & Amenajari si au presupus pe de o parte completarea gamei de produse, ca urmare a cererii din piata, iar pe de alta parte inlocuirea unor utilaje. „Pe langa implementarea proiectelor operationale, in primele sase luni din 2014 ne-am focalizat atentia spre imbunatatirea cash-flow-ului companiei, iar ca rezultat creantele companiei au scazut cu 6,02% in primul semestru al anului, pana la valoarea de 58,73 milioane de lei, pe fondul unei mai bune gestionari a recuperarii banilor din piata si ca urmare a politicii moderate de acordare a creditului comercial”, se arata intr-un comunicat al grupului. In ceea ce priveste evenimentele importante consemnate in ianuarie-iunie a.c., se remarca semnarea, intre Teraplast si BRD, a unui contract de credit sezonier, cu o valoare de un milion de euro, care sa permita finantarea achizitiei de materii prime. De asemenea, au avut loc modificari in structura actionariatului, Dorel Goia achizitionand participatia detinuta de SIF Banat-Crisana la Teraplast, in cota de 11,34%. In plus, in iunie a.c. compania a luat decizia de a reinnoi linia de credit in valoare de 3,3 milioane de euro, accesata tot de la BRD. Aceste masuri au fost posibile si pentru ca, in perioada analizata, datoriile companiei catre institutiile de credit s-au diminuat cu 10,9%, fata de primele sase luni din 2013. In structura, datoriile pe termen lung sunt mai mici cu 1,50 milioane de lei fata de primul semestru al anului trecut, iar valoarea datoriilor pe termen scurt este mai redusa cu 4,83 milioane de lei.
Plan de afaceri ce presupune deocamdata o majorare de 15,7% a vanzarilor
Cu o traditie de peste 115 ani, compania Teraplast reprezinta cea mai mare entitate a grupului cu acelasi nume, care isi desfasoara activitatea in cadrul platformei industriale din Saratel – Bistrita-Nasaud, unde a investit peste 26 de milioane de euro in ultimii cinci ani si unde sunt functionale capacitati de productie dezvoltate pe o suprafata de peste 13.000 mp. Acestea sunt impartite in: fabrica de produse din PVC (cu sectiile de tevi PVC, profile PVC, profile de tamplarie din PVC si granule din PVC), fabrica de poliolefine (cu sectiile de camine de polietilena si rezervoare, de fitinguri PVC si PP, respectiv de tevi PP), precum si fabrica de tamplarie din PVC cu geam termoizolant. Filialele grupului la care Teraplast detine participatii directe sunt reprezentate de firmele Politub SA (cu o cota de 50% din actiuni), Plastsistem SA (78,71%) si Teraglass Bistrita (100%). Cu 464 de angajati, Teraplast SA dispune de un sistem de vanzari ce include o retea de depozite proprii sau inchiriate, deschise in Bucuresti, Brasov, Galati, Deva si Iasi, precum si de parteneriate cu distribuitorii din toata tara. Teraplast realizeaza, de asemenea, activitati de export, principalele piete externe vizate fiind cele din Germania, Serbia, Ungaria, Republica Moldova, Austria, Slovenia si Bulgaria. Anul trecut, cifra neta de afaceri a Teraplast a scazut cu 5,4% fata de 2012, de la 239,54 milioane de lei la 226,61 milioane de lei, fiind influentata negativ de involutia pietei constructiilor, in ansamblul sau. Ca structura, principalele venituri au continuat sa fie realizate ca urmare a livrarilor efectuate pe piata de instalatii (117,82 milioane de lei), urmate de incasarile din sectorul profilelor pentru tamplarie (42,5 milioane de lei), de comercializarea granulelor din PVC (40,98 milioane de lei si de vanzarile Teraglass (24,9 milioane de lei), in timp ce 0,38 milioane de lei s-au consemnat la rubrica altor venituri. Totusi, planul de afaceri elaborat pentru actualul exercitiu financiar, desi este caracterizat de prudenta, presupune o majorare de 15,7% a vanzarilor. Pentru informatii suplimentare, click aici!
|