TOP 500: Notorietate sporita pentru doi mari furnizori de sisteme din PVC in 2019 |
Furnizori de sisteme Publicat de AG&F 06 Feb 2020 06:51 |
In cadrul publicatiei „Piata de tamplarie - analiza 2019-2020 si perspective 2021-2025”, care a aparut la data de 19 decembrie 2019 si este disponibila pentru achizitie, sunt analizate, in mod traditional, printr-o serie de comentarii si diagrame distincte, impactul si notorietatea pe piata autohtona de ferestre a celor mai semnificative marci de sisteme din PVC, aluminiu si feronerie, respectiv a unor branduri de geam termoizolant, care au fost nominalizate de managerii firmelor incluse in actuala editie TOP 500.
Astfel, informatiile actualizate atesta ca, in cazul profilelor din PVC, au fost mentionate 34 de marci, spre deosebire de studiul anterior in care s-a analizat acest aspect, cand fabricantii au indicat 32 de marci sau de documentul din 2017, care se referea la 26 de marci ori prin raportare la cel initial (de referinta, intrucat analizeaza perioada de varf a livrarilor), cand au fost nominalizate 31 de marci. Totusi, circa 26% din respondenti (fata de 27% in cercetarea anterioara) au declarat si in continuare faptul ca folosesc profile din PVC livrate de doi dintre cei mai importanti furnizori ai pietei, dar la nivel national, un competitor-surpriza, mentionat explicit in TOP 500, a reprezentat o marca nominalizata de 15% din respondenti, in timp ce alt brand de renume si-a mentinut ponderea, la 11%. Aproape 26% (comparativ cu 28%) din producatorii ce activeaza in Bucuresti-Ilfov sustin ca utilizeaza sisteme din PVC provenite de la un singur furnizor (lider al pietei, din acest punct de vedere) care a reusit, de altfel, sa-si impuna marca proprie in topul preferintelor fabricantilor din toata tara, cu exceptia Munteniei si Transilvaniei, unde – intr-un mod extrem de interesant – principalul sau competitor are un grad mai redus de notorietate.
***
Studiul impactului si notorietatii marcilor mentionate de cei mai importanti producatori de tamplarie termoizolanta, a caror activitate este analizata in publicatia „Piata de tamplarie - analiza 2019-2020 si perspective 2021-2025” (respectiv TOP 500 producatori de tamplarie si geam termoizolant), constituie un instrument util si obiectiv pentru toti operatorii pietei de ferestre, ce pot incheia parteneriate cu diversi furnizori, desi la acest nivel colaborarea are loc dupa analiza mai multor criterii, deseori de natura subiectiva. In concluzie, la nivel general, se observa o crestere a numarului de mentiuni, ceea ce ar insemna o revenire la diversificarea constatata in momentul de varf al recesiunii. Metodologia folosita pentru analiza notorietatii sistemelor este similara celei specifice fabricantilor din top, care au fost clasificati in cadrul unor regiuni istorice. Pentru informatii suplimentare, click aici!
|