TRIONIC: Planurile de dezvoltare vor continua si in 2016 |
Furnizori de sisteme Publicat de Camelia Pantel 05 Nov 2015 17:36 |
Dupa ce in primele noua luni ale acestui an a inregistrat o majorare a incasarilor, managerii companiei Trionic estimeaza, pana la finele exercitiului financiar curent, mentinerea trendului ascendent al cifrei de afaceri din ultimii ani. Astfel, daca in 2013 s-au consemnat rezultate financiare de 1,1 milioane de lei, iar in 2014 de 1,5 milioane de lei, pentru 2015 se preconizeaza o crestere de 30% a cifrei de afaceri. In cele ce urmeaza, administratorul firmei, Balogh Norbert, detaliaza evolutia pietei si aspecte legate de propria activitate.
- Cum se structureaza vanzarile firmei?
- La incasarile totale, o contributie in crestere au avut-o, anul acesta, tamplaria din PVC (cu 30%) si compartimentarile de birouri (15%). Diferenta este reprezentata de geam termoizolant (5%), operatiuni de prelucrare a sticlei (5%) si paneluri ornamentale si din aluminiu (45%), ale caror livrari s-au inscris, de asemenea, pe un trend ascendent.
- Detaliati operatiunile de productie si distributie derulate in cadrul firmei.
- In procesul de executie a panelurilor ornamentale, dispunem de o capacitate de fabricatie de 100 unitati/zi, iar in procesul de executie utilizam exclusiv materiale marca Simona (Germania). Pe segmentul tamplariei din PVC, capacitatea de productie insumeaza aproximativ 100 unitati/zi, sistemele utilizate in procesul de executie sunt marcile Roto, Rehau, Alumil sau Schϋco, iar geamul termoizolant provine de la mai multi producatori din Satu Mare si din Ungaria. Activitatile de distributie se deruleaza deopotriva la nivel intern (prin livrari directe si prin intermediul unei retele de dealeri autorizati), cat si la export, unde ajunge aproximativ 30% din productia totala de paneluri si usi/ferestre termoizolante, printre tarile de destinatie aflandu-se Belgia, Ungaria, Republica Moldova, Germania, Suedia sau Franta.
- Cum se diferentiaza cererea externa de cea interna?
- Pe plan extern, cererea este mult mai complexa din punct de vedere tehnic, beneficiarii optand pentru achizitia de produse cu proprietati superioare, respectiv feronerie si sticla de inalta calitate, precum si pentru ansambluri complexe. In general, predomina solicitarile pentru sortimente din gama premium, dar in Romania, tendintele de achizitie incep sa vizeze tot mai des modele din gama medie.
- Ce strategie pentru dezvoltare ati implementat in ultimul timp?
- Pana la finele acestui an intentionam sa definitivam constructia unei noi hale de productie in Baia Mare, cu o suprafata de 1.550 mp si care va fi destinata, in principal, realizarii de paneluri. Edificarea acesteia a necesitat alocarea unor fonduri proprii cu o valoare de aproximativ 250.000 de euro. In continuarea acestui proiect, in 2016, ne-am propus sa achizitionam utilaje pentru fabricarea panelurilor si, posibil, sa accesam noi domenii de activitate. Speram ca situatia pietei ne va fi favorabila, desi este foarte greu de spus acest lucru cu siguranta, chiar daca solicitarile de produse de acest tip au fost anul acesta in crestere. De aceea, preocuparea noastra de baza este reprezentata de asigurarea unui raspuns cat mai bun la solicitarile clientilor.
|