Fereastra - Portal de afaceri - revista de specialitate pentru furnizorii de sisteme si producatorii de tamplarie din PVC, Aluminiu si lemn stratificat cu geam termoizolant. Aici gasiti informatii utile despre: ferestre, usi, pereti cortina, termopane, geam termopan, etc.

Fereastra
Sambata, 02 Noiembrie 2024
Hilti
PAGINA PERSONALIZATA


URBAN C&O

URBAN C&O

Adresa: Str. Soldat Matac Gheorghe nr. 27, Bucuresti, Sector 2
Telefon: 031/405.61.36, 031/405.61.37, 021/231.01.36
Fax: 031/405.61.36, 031/405.61.37, 021/231.01.36
Mobil: 0757-050.150, 0757-050.151
E-mail: office@u-r-b-a-n.ro
Web site: www.u-r-b-a-n.ro
Domenii: Utilaje, scule, echipamente
Descriere activitate
Masini si echipamente pentru prelucrat profile din PVC si aluminiu.
Prezentare companie/institutie
URBAN se redreseaza dupa criza si vizeaza promovarea excelentei tehnologice
 
 
 
 
 
 
Catalin Polivanov (54 de ani)
Functia/Firma: director executiv, Urban C&O;
Experienta profesionala: 25 de ani in domeniul utilajelor si echipamentelor.
 
Furnizorul german de utilaje pentru tamplarie termoizolanta Urban GmbH & Co Maschinenbau KG activeaza de peste sapte decenii pe piata internationala de profil, in toata aceasta perioada lansand echipamente si servicii care au influentat pozitiv calitatea produselor finite, multe dintre patentele companiei devenind deja standarde industriale. In prezent, firma din Memmingen - Germania are o cifra de afaceri de peste 100 de milioane de euro, fiind unul dintre cei mai importanti competitori de pe piata de profil atat in Europa, cat si in America de Nord. Subsidiara locala, Urban C&O, a fost fondata in urma cu 23 de ani, performanta financiara majorandu-se in mod constant, chiar si in momentele mai putin prielnice, marcate de criza financiara, cea sanitara sau geopolitica. In prezent, compania colaboreaza in Romania cu peste 200 de parteneri la nivel national, care beneficiaza de avantajele nete ale tehnologiilor inovatoare puse la dispozitie de Urban. In continuare, directorul general al societatii, Catalin Polivanov, face o trecere in revista a evenimentelor din ultima perioada si inainteaza o serie de estimari cu privire la evolutia industriei pe termen scurt si mediu.
 
- Cum a evoluat cererea pe segmentul local de utilaje pentru tamplarie in anii pandemiei? Ce efecte a avut criza sanitara asupra strategiei de investitii a partenerilor din Romania?
- Daca facem o incursiune in istoria apropiata, ne amintim destul de precis faptul ca in 2020 cererea a fost redusa, din motive obiective, reprezentate inclusiv de blocajul de doua luni generat de starea de urgenta. O alta cauza majora a fost incertitudinea care a marcat economia in ansamblul sau, facand aproape imposibila conturarea unui plan de afaceri coerent, in noua conjunctura generata de pandemie. In ceea ce priveste compania noastra, situatia a fost diferentiata. Astfel, utilajele cu termen de livrare mai mare fusesera deja comandate in anul precedent. In ceea ce priveste achizitiile din 2020, acestea au avut loc numai in contextul in care companiile partenere au decis necesitatea inlocuirii unor echipamente care nu mai puteau fi folosite din cauza vechimii si uzurii lor avansate. In aceste conditii foarte complexe, cifra de afaceri a avut de suferit, insa am reusit sa facem fata situatiei.
- Sunteti optimisti in ceea ce priveste viitorul, avand in vedere mai ales actualele perturbari induse in continuare de criza sanitara, peste care se suprapun problemele conflictului din Ucraina?
- Suntem optimisti si in acelasi timp destul de ingrijorati. Perturbarile cauzate de pandemie si razboiul din Ucraina au dus la o situatie nefavorabila, caracterizata prin cresteri semnificative ale preturilor la materii prime si materiale. De asemenea, este de mentionat si penuria de componente electronice, la care se adauga intarzierile livrarilor cauzate de problemele de transport. Toate cele mentionate anterior au alimentat suplimentar problemele existente in ceea ce priveste predictibilitatea. Practic, la momentul actual termenele de livrare nu pot fi stabilite cu exactitate, iar acest fapt afecteaza destul de puternic activitatea clientilor nostri. Trebuie subliniat ca, in ceea ce ne priveste, consideram ca un element care ne afecteaza mai mult chiar decat cresterea preturilor este reprezentat de impactul pe care situatia actuala il exercita asupra relatiilor noastre cu partenerii. Nu ne pierdem insa optimismul, bazandu-ne pe faptul ca cererea pentru utilaje performante si de mare capacitate productiva ramane la un nivel ridicat, justificat de solicitarile pentru produse de inalta calitate, care sa se adapteze perfect cerintelor actuale si viitoare de eficientizare energetica, stipulate inclusiv in strategia europeana pe termen lung definita in cadrul Green Deal.
- Cum au evoluat vanzarile companiei locale in 2020 si 2021 si la ce va asteptati pe termen scurt?
- Dupa cum mentionam anterior, in 2020 a avut loc o anumita scadere a incasarilor, pe fondul opririi activitatii in perioada in care a fost decretata starea de urgenta, precum si al nesigurantei cu privire la viitorul pe termen scurt al pietei constructiilor, in ansamblul sau. Din fericire, pe parcursul lui 2021 lucrurile s-au clarificat oarecum, fapt ce a determinat ca vanzarile noastre sa reintre pe un trend ascendent. In anul respectiv am reusit sa incheiem contracte pentru utilaje care se vor livra pe parcursul lui 2022, majoritatea comenzilor venind din partea partenerilor nostri traditionali, cu care am dezvoltat relatii solide de afaceri.
- Ce impact considerati ca va exercita noua strategie europeana Green Deal asupra pietei de utilaje?
- In ceea ce priveste mult vehiculatul pact verde european, prin referirea pe care acesta o face la renovarea stocului actual de cladiri si la eficientizarea energetica a constructiilor - cunoscute ca fiind unul dintre cei mai importanti consumatori la momentul actual - in opina noastra strategia respectiva va avea un impact considerabil inclusiv asupra pietei de utilaje. Acest lucru se va intampla datorita necesitatii accelerarii programelor curente de reabilitare termica a cladirilor, cu efect direct asupra cererii de echipamente, intrucat presiunea pe oferta va atrage dupa sine o imbunatatire a capacitatilor de fabricatie din domeniul ferestrelor. De asemenea, exigentele deosebite in ceea ce priveste caracteristicile de performanta ale produselor finite vor duce la sporirea solicitarilor de solutii tehnologice avansate, capabile sa raspunda unor cerinte foarte stricte de conformitate si calitate.
- In ce masura actualele tendinte de digitalizare, internetul obiectelor (IoT), robotizare si automatizare au sanse reale sa impulsioneze activitatea de pe piata locala de profil?
- Aceste trenduri se manifesta deja de cativa ani si sunt in principal incurajate de scaderea ofertei pe piata muncii. Penuria de personal inalt calificat a determinat companiile sa se orienteze spre solutii de inlocuire, care sa asigure nivelurile necesare de productivitate. Digitalizarea, robotizarea si automatizarea vor acoperi aceste lipsuri si vor duce la eficientizarea proceselor de productie, precum si la majorarea capacitatii acestora.
- Care este mesajul pe care doriti sa-l adresati clientilor actuali si potentiali ai Urban C&O?
- Ii asiguram pe toti partenerii ca le vom acorda intregul concurs pentru realizarea proiectelor pe care le deruleaza. Vom face acest lucru prin suportul nostru permanent care ii va sustine in demersul de atingere a scopurilor propuse. De asemenea, de maxima importanta in domeniul nostru de activitate sunt activitatile de service, pe care in prezent le derulam prin intermediul partenerilor, in asa fel incat orice problema tehnica aparuta sa beneficieze de o rezolvare rapida. In afara de aceasta, ramanem fideli principiului de transparenta care ne-a ghidat activitatea in ultimele doua decenii. Astfel, in continuare ne vom informa in mod prompt si complet colaboratorii in ceea ce priveste cele mai recente realizari pe care compania-mama le dezvolta in domeniul automatizarii si eficientizarii proceselor de productie.
 
(articol aparut in revista Fereastra, editia Mai 2022)
 

 
URBAN: Cota de piata de 30% pe segmentul de utilaje pentru tamplarie
Valoarea pietei de utilaje pentru prelucrarea sistemelor din mase plastice se ridica la aproxi­mativ 6,5 miliarde euro, conform evaluarilor expertilor asociatiei producatorilor de utilaje si echipamente din Germania (VDMA), insa este dificil de precizat cat reprezinta cota masinilor folosite la procesarea ferestrelor. Analizand datele disponibile, se poate estima ca, in momentul de maxima intensitate a vanzarilor, care s-a inregistrat in 2008, piata europeana de profil cumula peste 500 milioane de euro, livrarile de echipamente fabricate in Germania totalizand circa 400 milioane de euro. Conform datelor VDMA, segmentul respectiv va inregistra un usor declin in 2013, urmat de o revigorare moderata (de maximum 6%) in anul urmator. Sectorul respectiv continua sa fie dominat, in mod autoritar, de furnizorii germani, unul dintre cei mai cunoscuti competitori pe acest segment fiind constituit de Urban GmbH & Co Maschinenbau.
 
Ovidiu Farcasiu, administrator Urban C&O :
„ Desi situatia actuala a pietei de utilaje nu indreptateste o atitudine optimista, noi mizam in continuare pe o dezvoltare armonioasa a acestui domeniu. In mod cert, un impact pozitiv va fi exercitat de orientarea tot mai puternica a firmelor autohtone spre activitati de export, ceea ce inseamna, in mod implicit, o atentie sporita la conformitatea produselor. Exigentele beneficiarilor vest-europeni sunt diferite fata de cele exprimate de clientii locali, iar gradul de informare este net superior. Consideram ca recesiunea a exercitat un rol benefic, de eliminare a competitiei neloiale si a ofertelor complet necorespunzatoare, oferta fiind caracterizata, in prezent, de o structura ce include aproape exclusiv solutii tehnologice unanim recunoscute pe plan international. In ceea ce priveste perspectivele de reluare a tendintei ascendente pe segmentul de tamplarie din Romania, este de asteptat ca acest lucru sa se intample in curand, odata cu deblocarea creditarii si reluarea procesului de echilibrare a cererii, al carei potential este inca foarte mare ”.
 
Scaderea investitiilor s-a reflectat prin eliminarea cheltuielilor de retehnologizare
Absenta datelor concrete atat pe plan comunitar, cat si local face dificila realizarea unei analize realiste, insa se poate estima, in conditii acceptabile de acuratete, ca domeniul respectiv a consemnat un regres de peste 20% in ultimii cinci ani, fiind de asteptat ca livrarile de utilaje specializate in 2012 sa insumeze mai putin de 300 milioane de euro in Europa. „Evident, situatia este eterogena, existand diferente foarte mari intre diversele state membre ale Uniunii Europene. Astfel, daca in Germania piata de ferestre a consemnat o stabilitate deosebita in toata perioada recesiunii, avand loc chiar cresteri anuale de aproximativ 5% ale vanzarilor, iar in Polonia acest segment a luat un avant deosebit (bazandu-se, in special, pe livrarile la export), in Romania s-a inregistrat o situatie nefavorabila. Luand in calcul o contractie de peste patru ori a vanzarilor de ansambluri de tamplarie termoizolanta, acest declin s-a transferat, in mod automat, in cifra de afaceri a furnizorilor de sisteme. Fenomenul este usor de explicat, intrucat primele masuri adoptate de companii, dupa ce acestea au resimtit efectele recesiunii, au fost acelea de eliminare a cheltuielilor pentru dezvoltare, in cadrul carora o pondere insemnata era detinuta de achizitia tehnologiilor de productie/procesare. Tendinta a fost resimtita instantaneu in nivelul vanzarilor companiilor specializate in livrarea de utilaje, incasarile suferind rapid ajustari negative considerabile. In contextul dat, se poate afirma ca sectorul analizat a fost printre cele care au platit cel mai mare tribut actualei crize economice”, a declarat Ovidiu Farcasiu, administrator al Urban C&O - reprezentanta oficiala a furnizorului german in Romania. Datele oficiale raportate autoritatilor fiscale indica, pentru societatea din Bucuresti, o contractie de aproape sapte ori a vanzarilor in 2012, fata de 2008 (de la 3,5 milioane de euro, la 0,5 milioane de euro), insa aceasta reflecta exclusiv nivelul deosebit de redus al cererii. Se pare ca, la nivel general, scaderea este si mai mare (de aproximativ zece ori, de la 30 de milioane de euro la mai putin de 3 milioane de euro), o explicatie fiind cea a retragerii multor competitori de pe piata din Romania (in special, a celor din Turcia). 
Dezvoltarea extensiva a avut efecte negative asupra bransei
Expertii Urban considera ca domeniul respectiv a avut o evolutie haotica in Romania, iar cele mai mari probleme au fost generate de lipsa unor evaluari corecte ale cererii, care sa asigure o dimensionare realista a capacitatilor de fabricatie, precum si de abordarea complet neprofesionala a intregii problematici legate de intretinerea utilajelor. „Inainte de 2008, se instalase chiar o competitie intre producatorii de tamplarie, in ceea ce priveste nivelul dotarii tehnice. Din acest punct de vedere, abordarea era duala, existand intreprinzatori care optau pentru produsele germane - recunoscute pentru fiabilitate si productivitate - si manageri care alegeau solutiile mai ieftine. Toti acestia aveau insa un numitor comun - si anume acela al asigurarii unui volum cat mai mare al productiei. Domeniul tamplariei termoizolante era foarte profitabil, iar forta motrice ce asigura dezvoltarea pietei se reducea - de cele mai multe ori - la factorul cantitativ. Deciziile de management nu erau fundamentate pe studii de piata, care sa indice o evolutie a sectorului pe termen mediu, iar presiunea uriasa exercitata de cererea foarte mare i-a determinat pe multi oameni de afaceri din domeniu sa opteze pentru o dezvoltare extensiva. In 2008, de exemplu, existau companii care - in perioadele de valoare maxima a solicitarilor - nu acopereau mai mult de 50% din totalul capacitatilor detinute (fara a discuta despre caracteristicile tehnice ale utilajelor). Acest dezechi­libru generat de lipsa de experienta, pe de-o parte si de orientarea spre solutii ieftine, pe de alta parte a dus la colapsul ulterior, concretizat prin contractii uriase ale cererii de utilaje”, a subliniat oficialul companiei. 
Operatiunile de service au fost ignorate de multi producatori
Un alt aspect negativ care trebuie mentionat este cel al deficientelor consemnate in domeniul intretinerii. „Chiar si in randul companiilor ce pareau ca au inteles importanta procesarii corecte a sistemelor, in vederea obtinerii unor ansambluri performante de tamplarie termoizolanta, abordarea operatiunilor de service a lasat de dorit. Ignorand faptul ca investitia in echipamentele Urban nu este una mica, iar calitatea este conditionata de mentenanta periodica a echipamentelor, unii manageri au exploatat in conditii incorecte masinile respective, uneori pentru perioade mai mari de sapte ani, fara a apela la serviciile specializate de reglaj si intretinere. O importanta deosebita o are inclusiv schimbarea sculelor, folosirea acestora intr-o stare avansata de degradare ducand la deteriorarea altor componente ale masinilor si, implicit, la scaderea calitatii produsului prelucrat. Peste toate cele mentionate, se suprapun fluctuatiile de tensiune si calitatea indoielnica a aerului comprimat. Consecinta este aceea a aparitiei unor defecte majore, remediabile doar prin alocarea unor sume importante (fara a mai aminti de faptul ca elementul care are cel mai mult de suferit a fost constituit de calitatea produselor finite). Aceasta lipsa a unei minime educatii tehnice a indus multe dezavantaje domeniului nostru de activitate, iar perpetuarea unor asemenea abordari va avea efecte deosebit de negative, pe termen lung. Noi am incercat permanent sa contribuim la informarea corecta a clientilor, insa multe dintre eforturile depuse au fost zadarnice. Speram totusi ca actuala recesiune sa functioneze ca un element de filtrare a pietei de profil si sa contribuie la eliminarea acelor companii care isi indreapta atentia exclusiv asupra profitului, ignorand calitatea si conformitatea produselor”, a mai aratat Ovidiu Farcasiu. 
Utilajele second-hand, o solutie de avarie, nerecomandata pe termen lung
In acest moment, pe plan national se afla in functiune peste o mie de utilaje fabricate sau comercializate de furnizorul german, din care o pondere de aproximativ 10% este constituita de echipamente de mare productivitate. Conform estimarilor proprii, cota Urban pe piata utilajelor functionale pe segmentul de fabricatie a tamplariei din PVC din Romania este de aproximativ 30%, din momentul infiintarii compania comercializand peste 800 de utilaje noi. In ultimii cinci ani, livrarile cumulate de echipamente noi s-au situat la o cota mai mica decat cea inregistrata in 2008, ceea ce reflecta in mod fidel declinul caracteristic acestei piete. „In mod evident, exista si asa-numitul sector «second-hand», constituit din masinile pe care companiile specializate le-au preluat de la producatorii cu probleme financiare, precum si din utilajele pe care firmele falimentare le comercializeaza pentru a-si acoperi datoriile. Din pacate, starea tehnica a acestor echipamente este destul de precara, tocmai din motivul exploatarii neconforme, pentru perioade indelungate. Nu se poate generaliza, existand si oferte de unitati cu un numar redus de ore de exploatare, achizitionate chiar in momentul declansarii recesiunii. Solutia respectiva este una de avarie si consideram ca o firma care doreste sa-si asigure functionarea pentru o perioada indelungata, in conditii financiare si tehnice optime, trebuie sa-si asume o abordare diferita in ceea ce priveste tehnologizarea fabricii proprii”, a mentionat oficialul societatii. 
Ferestre din PVC cu design de tamplarie din lemn, prin sistemul Holzfenster Look
Urban isi sustine permanent pozitia dominanta din punct de vedere tehnologic pe segmentul procesarii sistemelor din PVC, un rol insemnat in directia respectiva avandu-l lansarea de solutii tehnice inovatoare. Una dintre acestea este constituita de sistemul dual Holzfenster Look, ce include o linie de procesare Schirmer si un utilaj de sudare/debavurare Urban. Echipamentul este dedicat fabricatiei de ferestre care combina avantajele de termoizolare ale profilelor din PVC cu aspectul deosebit al tamplariei clasice, realizate din lemn. Principalele beneficii decurg din: imitatie perfecta a ansamblurilor traditionale (mai ales in ceea ce priveste imbinarile la 90°); pret competitiv; rezistenta deosebita la factorii agresivi de mediu; mentenanta facila; perioada de exploatare prelungita; confort in utilizare; protectie sporita antiefractie; adaptarea la lucrarile de reabilitare. Utilajul de sudare/debavurare face parte din seria AKS 6400 si este o masina de lipire la patru capete, cu functionare orizontala, disponibila in variantele AKS 6405 (cu o latime a cordonului de sudura de 2 mm), respectiv AKS 6410 (parametrul respectiv fiind de 0,2 mm). Toti factorii variabili (temperatura, timp de incalzire, presiune de fuziune/lipire etc.) pot fi ajustati in mod individual, fapt ce asigura o adaptare dinamica la diferitele tipuri de profile din PVC utilizate pentru productie. Flexibilitatea utilajului este garantata de ajustarea automata a timpului de lipire in functie de caracteristicile geometrice ale sectiunii, precum si de existenta limitatorului de dimensiune (pana la nivelul de 40 mm x 200 mm). Procesarea elementelor componente se executa prin intermediul centrului de prelucrare si debitare BAZ 1000, ce asigura o productivitate de 160 - 300 unitati de fereastra (u.f.)/schimb. Modulul de frezare pentru montant si stulp este controlat numeric pe cele trei axe, avand in componenta, in functie de cerinte, intre doua si optsprezece seturi de freze; taierea se poate executa la unghiuri de 45° - 135° (optional 30° - 150°). Se asigura inclusiv optiunea de crestere a productivitatii (7 secunde/profil), precum si taieri speciale (cum ar fi, de exemplu, procesarea montantului pentru sudare in V). Utilajul dispune de un sistem numeric de comanda, destinat efectuarii cu maxima precizie a unor operatiuni cum ar fi realizarea locasurilor de drenaj si de aerisire, frezarea locului de instalare a sistemului de inchidere, marcarea pozitiilor elementelor de blocare din cadrul sistemului de feronerie, realizarea perforatiilor de montaj, prelucrarea usilor etc. Activitatea societatii Urban GmbH & Co Maschinenbau KG a demarat in anul 1950, compania devenind, in deceniul urmator, un important producator de echipamente electrice destinate fabricarii tamplariei din PVC. Firma are, in prezent, peste 600 de angajati, realizand o cifra medie de afaceri de peste 80 de milioane de euro. Activand de peste o jumatate de secol pe piata internationala, Urban a livrat 18.000 de masini de sudat si mai mult de 10.000 de utilaje pentru debavurat. O mare parte din echipamente (circa 20%) au fost comercializate, de-a lungul timpului, pe pietele din Germania, Austria si Elvetia, o cota de 40% reprezentand livrari catre alte destinatii din Europa. Toate produsele beneficiaza de service specializat, pe plan international activand peste 150 de experti ce acorda consultanta de specialitate. De asemenea, pentru realizarea unor produse performante, societatea din Bavaria produce inclusiv placile de incalzire destinate echiparii masinilor specializate in realizarea operatiunilor de sudare (fabricate inclusiv de terti). Subsidiara locala, Urban C&O, a fost fondata in anul 1999, performanta financiara maxima fiind obtinuta in 2008, cand a fost raportata o cifra de afaceri de aproape cinci milioane de euro. 
URBAN: 30% market share in the segment of equipment for joinery 
Urban Maschinenbau GmbH & Co. KG, founded in 1950, became, in the next decade, a leading manufacturer of electrical equipments for the PVC joinery manufacturing activity. Currently, the company has over 600 employees, reporting an average turnover of more than 80 million EUR. Being active for more than half of a century in the international market, Urban delivered 18,000 welding machines and more than 10,000 equipments for corner cleaning. About 20% of production was marketed, over time, in countries like Germany, Austria and Switzerland, and the share of deliveries to other destinations in Europe was 40%. All Urban products benefit from specialized service, 150 international experts providing the professional technical support for partners all over the world. The management of the Romanian subsidiary considers that this area had a chaotic evolution in the last years. The biggest problems were caused by lack of proper assessment of the demand, which could provide a realistic sizing of the manufacturing capacity. Also, a completely unprofessional approach to the entire issue related to the maintenance of equipment was registered. Official financial reports indicate for Urban C&O a contraction of almost seven times of the sales in 2012 compared to 2008 (from 3.5 million to 0.5 million), but it reflects only the very low level of demand. The decrease of the entire market was even greater (about ten times, from 30 million to more than 3 million), the withdrawal of many competitors, especially those from Turkey, being a reason. Now, at national level more than a thousand machines manufactured or marketed by the German supplier are running, approximately 10% being high productivity equipment. According to Urban estimations, the market share of the company in Romania is about 30%, since over 800 new machines were traded. In the past five years, cumulative shipments of new equipment were located at a lower level than that recorded in 2008, fairly reflecting the characteristic decline of this sector. The absence of concrete information at EU level makes the accomplishment of realistic analysis difficult, but it can be estimated, with acceptable accuracy, that the field declined more than 20% in the past five years.

Stiri & Comunicate

Agenda Investitiilor
ABONARE REVISTA (click aici):  PROIECTE | INVESTITII | REVISTE | INDEX COMPANII
DATE DE CONTACT: Agenda Constructiilor & Fereastra - Tel/Fax: 021-336.04.16, 021-336.04.17
TSV
ABONARE REVISTE
SISECAM
rehau
Editia
SEPTEMBRIE 2024!
- pe site -
 

Autentificare

hospice doneaza
simonswerk left