Pe fondul intensificarii competitiei in planul preturilor, care a avut loc mai ales in ultimii doi ani, industria producatoare de sisteme de umbrire din Germania a reusit totusi sa se redreseze in 2018 si sa raporteze, din nou, o sporire semnificativa a rezultatelor financiare. Aceasta dezvoltare a fost posibila gratie consolidarii livrarilor pe segmentul consumatorilor individuali, dupa cum indica o cercetare recenta realizata de institutul Branchenradar. In mod concret, in anul trecut fabricantii de produse pentru protectie solara au raportat o crestere robusta de 4,1%, care a dus incasarile la 1,1 miliarde euro. Rezultatele au fost sustinute atat de cererea de pe segmentul imobilelor noi, cat si de pe cel al reabilitarilor constructiilor existente. In plus fata de sporirea semnificativa a cererii, un alt factor care a favorizat in mod neasteptat rezultatele a fost acela al incheierii bruste a fenomenului de eroziune a preturilor, care s-a concretizat printr-o sporire a nivelului mediu al acestora cu 1,7%. Dupa cum se mentiona anterior, noul prag de echilibru a fost dictat de actiunea proprietarilor de imobile individuale, care, in mod traditional, se orienteaza catre solutii mai scumpe fata de contractorii institutionalizati, solicitand produse de o calitate superioara. Practic, cresterea a fost resimtita pe toate categoriile de solutii, insa cel mai mult pe segmentul copertinelor articulate, unde avansul a fost de 5,4%. Cifra de afaceri a producatorilor de pe acest segment a cumulat 456,4 milioane de euro, cele mai solicitate fiind, ca de obicei, solutiile de umbrire instalate la exterior (+3,7% fata de 2017). De asemenea, rulourile au inregistrat un avans de 4% (326,9 milioane de euro), iar marchizele verticale de 3,8% (167,8 milioane de euro). In fine, pe segmentul solutiilor de umbrire destinate instalarii la sere, cifra de afaceri a crescut cu 5,6%, pana la 47,4 milioane de euro.