VBH este preocupata sa consolideze permanent parteneriatele cu clientii loiali |
Furnizori de sisteme Publicat de Ovidiu Stefanescu 21 Feb 2022 06:59 |
Succesul pe piata din Romania inregistrat de VBH in ultimul deceniu a fost inclusiv o consecinta a abilitatii manageriale a directorului general Daniel Gavris, care a reusit, printr-o abordare deschisa si prin exploatarea optima a avantajelor oferite de marca germana, sa consolideze pozitia competitiva a companiei si sa stabileasca relatii solide de parteneriat cu o serie de companii importante de pe segmentul de tamplarie termoizolanta. Desi provocarile din ultimii doi ani au fost deosebite inclusiv pentru reprezentanta locala, care a trebuit sa se confrunte, pe rand, cu toate problemele legate de lanturile de aprovizionare, disponibilitatea limitata a materialelor, volatilitatea preturilor la materiile prime, presiunile foarte mari venite din partea clientilor etc., managerul VBH a reusit sa gestioneze cu inteligenta toate situatiile respective si sa asigure companiei stabilitatea atat de necesara intr-o conjunctura economica deosebit de dificila. In continuare, Daniel Gavris se refera la provocarile intampinate, precum si la perspectivele de dezvoltare pe termen mediu si lung ale unui domeniu favorizat de actuala legislatie de protectie climatica si eficienta energetica.
- Cum caracterizati evolutia financiara a companiei din ultimul an?
- Anul 2021 a fost unul plin de provocari. Daca realizam o scurta analiza a acestuia, putem lesne identifica probleme diverse, legate, de exemplu, de cresterea costurilor logistice si mai ales a tarifelor de transport maritim, feroviar si rutier. Ele au ajuns astfel la niveluri ce nu puteau fi imaginate in perioada pre-pandemica. De asemenea, a fost vorba despre scumpirile operate la materiile prime de baza pentru productia de feronerie si accesorii, corelate cu extinderea termenelor de fabricatie si livrare. Toate acestea au generat o nevoie de majorare a comenzilor pe care VBH le-a transferat catre furnizorii sai. In contextul respectiv, toti producatorii la nivel mondial s-au confruntat cu o dublare sau chiar o triplare a cererii, pe de-o parte justificata prin incercarea de implementare la nivelul producatorilor de tamplarie a unor stocuri de siguranta (strategie diferita de practicile de aprovizionare din ultimii 10 ani, care erau "just in time") si, pe alta parte, incurajata de sentimentul de incertitudine a distribuitorilor din domeniu, care, confruntati cu intarzieri masive la livrarile anterioare, au procedat la realizarea unor comenzi exagerate catre toti furnizorii de profil. Avand in vedere elementele mentionate anterior, evolutia financiara din 2021 a fost una total atipica, scumpirile operate de catre producatori influentand direct volumul valoric al vanzarilor si profitabilitatea (mai ales daca se ia in calcul modul de gestiune FIFO - First In First Out - si, de asemenea, cresterile vanzarilor aferente marfurilor "depreciate moral", existente in stocul VBH, pentru care anterior s-au alocat provizioane si au generat o anumita profitabilitate, total disproportionata insa fata de realitate). Astfel, am inregistrat un profit istoric, fara o corespondenta in realitate. Din pacate, estimam ca in 2022 vom vedea reversul medaliei .
- Cati parteneri aveti pe segmentul de tamplarie termoizolanta si cum decurg relatiile de afaceri cu acestia? Ati dezvoltat colaborari noi?
- Strategia de afaceri a VBH in 2021 a fost orientata spre deservirea stricta a clientilor loiali companiei noastre, cu toate ca disponibilitatea limitata a marfurilor pe piata de profil ar fi generat o crestere masiva a cotei produselor distribuite de noi daca am fi acceptat comenzile masive venite de la clienti deserviti, in mod normal de firmele concurente. Am preferat insa sa nu dam curs acestor solicitari pentru a fi siguri ca putem derula in mod optim parteneriatele curente. Conform prognozelor proprii, anul 2022 va fi guvernat de aceeasi disponibilitate a marfurilor, astfel incat politicile de distributie din anul precedent vor fi implementate si in continuare. Ne asiguram partenerii loiali ca eforturile noastre sunt orientate exclusiv spre consolidarea relatiilor cu acestia.
- Realizati o scurta trecere in revista a noutatilor din ultima perioada in ceea ce priveste portofoliul de produse.
- Suntem in plin proces de dezvoltare a unor alternative la marfurile oferite traditional de VBH, pentru a accesa o varietate de produse utilizabile ca solutii de inlocuire, in aceste momente in care producatorii se confrunta cu dificultati generate de disponibilitatea marfurilor, iar livrarile intarzie in mod constant. Din acest punct de vedere, putem aminti gamele aditionale de manere si balamale pentru ferestre si usi, sistemele de inchidere pentru usi manuale, automate, motorizate, solutiile de digitalizare si interconectare la Smart Home etc. Bineinteles, cele mai multe dintre acestea sunt incluse in gama aferenta marcii proprii greenteQ.
- Care sunt perspectivele de dezvoltare a sectorului in care activati, in contextul accentului care se pune pe sustenabilitate, reducerea amprentei de carbon, digitalizare etc.?
- In prezent, consideram ca avem o oportunitate imensa pentru a contribui in mod direct la reducerea amprentei de carbon, prin promovarea unor sisteme de top pentru montajul profesional, dezvoltate pentru utilizarea la case pasive, cum ar fi banda precomprimata greenteQ Omnia si solutiile de pre-cadre, din programul greenteQ Climate Conformal System.
- Cum a evoluat in ultimul timp cererea in ceea ce priveste sistemele de montaj profesional al ferestrelor si usilor?
- Suntem extrem de multumiti sa constatam accelerarea utilizarii acestor solutii, cum ar fi banda precomprimata greenteQ Vario 3, foliile de montaj greenteQ si foliile EPDM greenteQ, spuma cu celule moi (elastica ), burghiele multicon greenteQ si suruburile de montaj greenteQ, gama diversa de burghie si suruburi pentru fixarea feroneriei in profilele armate si seturile de accesorii destinate montatorilor. Sprijinim in continuare echipele de montaj inclusiv prin oferirea de training profesional.
- Care considerati ca vor fi principalele efecte pe termen scurt, mediu si lung ale pandemiei asupra sectorului de tamplarie termoizolanta?
- Pe termen scurt, termenele de livrare posibile pentru elementele de tamplarie termoizolanta sunt deja extinse si vor fi in continuare prelungite, din cauza disponibilitatii limitate atat a profilelor necesare, cat si a sistemelor de feronerie si accesorii. Pe termen mediu, credem ca situatia se va imbunatati considerabil, datorita investitiilor in derulare operate de toti producatorii din domeniu atat in optimizare, cat si in cresterea capacitatilor de productie. Intr-un orizont temporal mai indepartat, pe fondul orientarii vizibile spre sustenabilitate, reducerea amprentei de carbon si digitalizare, ne asteptam la o modificare semnificativa a paletei de produse oferite de companiile de tamplarie beneficiarilor, cu accent masiv pe solutiile de top disponibile deja, dar evitate datorita unei perpetuate promovari a produselor ieftine, pentru a face fata competitiei directe dintre producatorii de pe piata.
|