Alexandru Oancea, director de marketing al VEKA Romania, a aratat recent faptul ca „toate schimbarile care au marcat in acest an industria constructiilor, de la evolutia schimbului valutar, la instabilitatea economica si modificarile legislative, au influentat si domeniul sistemelor de profile din PVC destinate productiei de tamplarie termoizolanta. Stabilitate si precautie sunt cele doua cuvinte-cheie care definesc business-ul in aceasta industrie. Neincrederea romanilor in evolutia pozitiva a economiei a inceput sa se resimta din ce in ce mai puternic in ultimii ani, prin urmare consumatorii finali au fost tot mai precauti in procesele decizionale privind investitiile imobiliare. Analizand prima jumatate a lui 2019, estimam o scadere de minimum 10% a cererii pe intreaga piata de ferestre. In acelasi timp, segmentul dezvoltatorilor imobiliari a cunoscut o crestere, iar faptul ca firma noastra furnizeaza exclusiv sisteme de clasa A a reprezentat un avantaj in relatia cu acestia din urma, care au capatat incredere in produs si il solicita la proiecte. Consider ca schimbarea raportului dintre cererile venite de la dezvoltatori si cele de la persoane fizice ne va sustine in atingerea obiectivului de crestere a vanzarilor, in raport cu anul trecut. In ceea ce priveste digitalizarea, aceasta este o directie de dezvoltare pe care noi o aplicam de cativa ani, tocmai pentru a veni in intampinarea clientilor cu un pachet de solutii care sa raspunda provocarilor iminente aduse de industrie. Centrul robotizat de control al calitatii de la VEKA AG, tool-urile online puse la dispozitia partenerilor din Romania atat pentru cresterea vanzarilor prin intermediul lead-urilor VEKA, cat si pentru comanda de materiale, solutiile online de planificare destinate arhitectilor si constructorilor, tehnologia IPS de tracking al ferestrelor prin intermediul cipurilor montate la interiorul profilelor demonstreaza preocuparea noastra permanenta pentru a oferi solutii eficiente si viabile clientilor. Toate acestea nu doar ca ii ajuta pe partenerii nostri sa aiba avantajul calitatii si al competitivitatii pe piata, ci le ofera raspunsuri pentru cele mai importante trenduri din piata de profil. Intr-o piata aflata in continua schimbare, in care cerintele si asteptarile beneficiarilor cresc de la o perioada la alta, preocuparea noastra constanta este de a veni cu solutii si inovatii capabile sa raspunda celor mai riguroase exigente. Tehnologia pe care o promovam este in continua dezvoltare atat din punct de vedere al numarului de culori disponibile, cat si in ceea ce priveste caracteristicile produselor. Anul acesta am adaugat noi culori la gama VEKA Spectral si continuam seria inovatiilor cu care ne vom prezenta in cadrul targului Fensterbau Frontale in primavara lui 2020. Trebuie reiterat faptul ca industria sistemelor de profile PVC destinate productiei de ferestre/usi, la fel ca si intreaga piata a constructiilor, este foarte sensibila la schimbarile economice. In ultimele luni, piata a fost afectata de evolutia schimbului valutar, de introducerea modificarilor legislative privind salariul minim al angajatilor in constructii, precum si de cresterea costurilor operationale - aspecte care s-au reflectat si la nivelul industriei noastre. Domeniul constructiilor are un mare potential de crestere si un rol important pentru dezvoltarea economica. Personal, sunt optimist si cred intr-o crestere sustenabila. Sectorul analizat este unul dintre domeniile prioritare ale economiei, insa are in continuare nevoie de parghii pentru dezvoltare: de la tratamente fiscale avantajoase, la dezvoltarea infrastructurii, pana la masuri privind incurajarea invatamantului profesional, in vederea dezvoltarii meseriilor cerute in constructii, avand in vedere lipsa fortei de munca din acest sector. Investitiile noastre au la baza doi piloni principali: procesul de prelucrare si educarea consumatorului final cu privire la procesul de achizitie si de montaj a tamplariei termoizolante. In paralel, anual, alocam sume importante pentru pregatirea tehnica a producatorilor de tamplarie si a angajatilor acestora, acesta fiind unul dintre obiectivele pe termen lung. In viitor, ne dorim sa ii sustinem si in diversificarea sau dezvoltarea canalelor de distributie atat online, cat si direct, prin puncte de vanzare”.