VEKA ROMANIA estimeaza vanzari de 6,5 milioane euro in 2004 |
Furnizori de sisteme Publicat de AG&F 12 Dec 2003 11:30 |
Veka Romania SRL este reprezentanta companiei germane Veka AG, important extrudor mondial de sisteme de profile din PVC pentru tamplarie. "Anul acesta volumul de vanzari va depasi 5,1 milioane euro, dupa ce in anul 2002 am obtinut o dublare comparativ cu 2001. Cea mai solicitata serie de profile a fost Veka Softline AD, cu o pondere de 95%, diferenta reprezentand-o profilele cu patru si cinci camere Topline AD; profilele albe au avut o pondere de 70% din total. Livrarile au fost directionate in majoritate (80%) catre firme partenere situate in provincie, diferenta revenind Capitalei. Portofoliul de produse al companiei include si placi din PVC, profile pentru rulouri si obloane etc. Avem 20 de angajati, iar investitiile efectuate pana in prezent insumeaza un milion de euro", a declarat pentru FEREASTRA domnul ing. Gheorghe Angelescu, director de vanzari al Veka Romania SRL. Se remarca orientarea beneficiarilor catre noul sistem Topline cu cinci camere si seria pentacamerala Swingline, cu contur rotunjit. "Pentru 2004 ne propunem o majorare a vanzarilor cu 30% (circa 6,5 milioane euro), in special pe baza cresterii numarului de parteneri (100 de companii) si dezvoltarii pietei locale. In primavara anului 2004 vom investi aproape doua milioane de euro in constructia unui nou sediu, amplasat in zona limitrofa autostrazii Bucuresti-Pitesti (intrarea in Capitala), care va cuprinde birouri si depozite (pe o suprafata construita de 1.500 mp)", a adaugat directorul Veka Romania SRL. Lipsa informatiei genereaza decizii eronate Romania are o importanta strategica pentru furnizorii de profile din PVC, datorita situarii la confluenta pietelor din Turcia, Italia si Germania. Pe piata locala activeaza un numar semnificativ de producatori de ferestre, care pot realiza un volum important de vanzari. De asemenea, lipsa reglementarilor in domeniu privind calitatea permite existenta tuturor categoriilor de furnizori de sisteme, pe fondul stadiului incipient de dezvoltare a pietei. "Situatia este benefica deoarece determina scaderea pretului, insa nivelul inferior de calitate al unor produse de tamplarie face investitia beneficiarului nerentabila pe termen lung, ceea ce aduce deservicii imaginii bransei. Institutiile abilitate sa efectueze controale la producatori nu detin informatiile pe baza carora sa poata realiza analiza calitatii si performantelor tamplariei. Indicatorul pret/mp ramane in actualitate, constituind inca - pentru multi beneficiari - un criteriu de alegere a ferestrelor. Totusi, exista un segment limitat de clienti, care decid pe baza performantelor tehnice (anduranta, etansare, termofonoizolare etc.)", a precizat domnul Angelescu. Cei mai importanti parteneri ai Veka Romania sunt companiile Fenster Construct Ploiesti, Prometalic Oradea, Flexxelf Bucuresti, Thermosafe Cluj-Napoca, Omnia Sibiu, Prestarea Iasi etc. Trend pozitiv pentru Veka AG "Pe piata germana continua trendul negativ al sectorului de tamplarie, iar presiunea pe pret s-a accentuat. Cu toate acestea, Veka AG a inregistrat la nivel mondial vanzari in crestere cu 2%, iar in luna octombrie s-a consemnat un record. Desi o serie de firme de profil din Germania se restructureaza, grupul Veka AG isi continua expansiunea. In sectorul de constructii au aparut probleme ca urmare a costurilor ridicate cu forta de munca, ceea ce a generat efecte negative si pe piata tamplariei. Astfel, multe companii s-au orientat catre pietele emergente, Europa de Sud-Est fiind preferata. Suntem multumiti de evolutia afacerilor din Romania si ne pregatim sa demaram o serie de investitii pentru dezvoltarea logisticii", a declarat Hubert Hecker, presedinte al Veka AG Germania. Mai multe informatii despre activitatea si produsele Veka obtineti accesand www.veka.de. |