Furnizori de sisteme
Publicat de AG&F
14 Mar 2003 11:30
|
Anul trecut, "VEKA Romania" a realizat o dublare a vanzarilor de profile din PVC destinate executiei de tamplarie. Sistemele comercializate au fost "Softline AD" si "Topline AD", livrarile fiind directionate in majoritate (80%) catre firme partenere situate in provincie, restul acestora revenind Capitalei. Contributia cea mai importanta la cifra de afaceri a avut-o sistemul "Softline AD" (90%), diferenta reprezentand-o "Topline AD". Profilele colorate au avut o pondere de 30% din total. "Pentru anul curent ne propunem atingerea unui volum de vanzari de 5 milioane de euro, concomitent cu extinderea si modernizarea depozitului si logisticii din Bucuresti. Avem 20 de angajati, din care jumatate au studii superioare, iar investitiile efectuate insumeaza un milion de euro", a declarat pentru FEREASTRA domnul ing. Gheorghe Angelescu, director de vanzari al "VEKA Romania" SRL. Anul trecut s-a inregistrat o crestere insemnata a pietei autohtone de tamplarie din PVC, ritm sustinut de noile programe ANL. Au aparut insa "afaceri de conjunctura", iar ingrijorarea majora a furnizorilor de sisteme performante provine din "retinerea" cu care unii beneficiari trateaza calitatea achizitiilor de tamplarie. Accentul se pune in continuare pe pret, iar firmele de executie sunt tot mai tentate sa aplice "artificii" si "corectii" tehnice tamplariei executate, cu efecte directe asupra calitatii produselor. Preturile la tamplaria din PVC se afla pe un trend descendent, in timp ce numarul firmelor care isi incep activitatea in domeniu este in continua crestere. Astfel, se "disipeaza" forta de munca specializata (deficitara in prezent), cu implicatii majore asupra nivelului costurilor cu personalul.Logistica este decisiva pentru a rezista competitieiIn ultimii ani, piata internationala a ferestrelor este in continua miscare: fuziuni, lansari de noi sisteme, strategii diverse de conducere si vanzari etc. Totusi, VEKA AG ramane o companie stabila, care isi urmeaza obiectivele propuse. Aceasta a reusit sa-si pastreze caracterul de "firma de familie", fiind un concern international de profil puternic si activ. Societatea a aplicat consecvent aceeasi strategie indelung experimentata - livrare de "plusvaloare" catre client. Prezenta in peste 46 de tari situate pe 3 continente, VEKA isi pastreaza locul intre liderii pietei de ferestre; in 2001, cifra de afaceri a fost de peste 560 milioane de euro, in crestere cu 8% fata de anul precedent. In 2002, s-a inregistrat o noua crestere cu 5% raportat la 2001. Schimbul de generatii la conducerea executiva a firmei a impus ca obiectiv internationalizarea. Extinderea exportului contribuie semnificativ la cresterea cifrei de afaceri, pentru anul 2005 estimandu-se atingerea unui nivel de 750 milioane de euro. "Cresterea trebuie sa aiba loc prin forte proprii, chiar daca in ultimii ani s-a accentuat procesul de "concentrare" in bransa. Nu vom apela la cresteri fortate. Firmei noastre i se reproseaza ca s-a extins mult in strainatate, in detrimentul pietei locale, dar noi consideram ca prin prezenta externa puternica putem deveni partener viabil si pe piata germana", a declarat presedintele companiei, Hubert Hecker.Anul viitor vor fi lansate noile generatii de profile VEKAVolumul de investitii al grupului VEKA se ridica la 50 de milioane de euro/an, iar in perioada urmatoare va fi dezvoltata in special logistica. Prin termenele scurte de livrare, VEKA doreste sa asigure firmelor partenere o rezolvare rapida a comenzilor. De asemenea, se lucreaza la dezvoltarea serviciilor disponibile on-line, iar VEKA si partenerii vor deveni mai puternici, flexibili si competitivi. Grupul anunta schimbari importante privind viitoarele generatii de profile (adancime marita si camere suplimentare pentru toata gama). Noua configuratie va fi compatibila cu programul existent, iar ferestrele executate cu profile imbunatatite vor fi prezentate in premiera la "Fensterbau/Frontale" 2004 de la Nurnberg. La mijlocul anului viitor, acestea vor fi disponibile si pe piata internationala de profil.
|