Fereastra - Portal de afaceri - revista de specialitate pentru furnizorii de sisteme si producatorii de tamplarie din PVC, Aluminiu si lemn stratificat cu geam termoizolant. Aici gasiti informatii utile despre: ferestre, usi, pereti cortina, termopane, geam termopan, etc.

Fereastra
Duminica, 22 Decembrie 2024
Hilti
Home - Stiri - Furnizori de Sisteme - VIOHALCO: Majorari cantitative pe aproape toate segmentele de afaceri
VIOHALCO: Majorari cantitative pe aproape toate segmentele de afaceri
Furnizori de sisteme Publicat de Cosmin Dincu 04 Apr 2017 17:58
Dupa transformarea companiei elene Viohalco SA intr-o structura de tip holding, cu sediul administrativ in Bruxelles - Belgia, pentru a fi listata la Euronext, rezultatele operationale s-au imbunatatit vizibil, astfel incat corporatia a inregistrat performante notabile atat in 2015, cat si in 2016, pentru aproape toate segmentele operationale (cu exceptia diviziei de cabluri), asa cum se precizeaza intr-un comunicat dat recent publicitatii. In plus, profitabilitatea s-a mentinut in marje pozitive, in pofida situatiei internationale extrem de dificile, transpuse printr-o crestere economica mondiala extrem de modesta, printr-o competitie intensa, prin diverse trenduri negative induse de prelungirea starii de incertitudine si de problemele socio-politice si/sau de natura geo-strategica in multe tari de pe mapamond. Totusi, in pofida problemelor enuntate anterior, pentru anul 2016, corporatia a anuntat, la capitolul profitabilitatii, consemnarea unei pierderi atenuate, de -6,93 milioane de euro, comparativ cu pierderea evaluata la -63,4 milioane de euro din 2015. Aceasta pierdere s-a datorat, insa, exclusiv unor costuri de natura financiara. Astfel, managerii Viohalco au aratat in cadrul celui mai recent raport financiar faptul ca, in perioada analizata, in pofida unei situatii provocatoare de natura macroeconomica, rentabilitatea companiilor afiliate (exprimata prin cresterea semnalata la indicatorul EBITDA, de la 193,7 milioane de euro in 2015 la circa 231,7 milioane de euro in 2016) a fost sustinuta de focalizarea strategica pe accesarea oportunitatilor create prin implementarea programului sustinut de investitii din ultimii ani. „In termeni de performanta financiara, cifra de afaceri consolidata din prima jumatate a anului in curs s-a depreciat cu -5%, pana la 3,11 miliarde euro (comparativ cu 3,27 miliarde euro din 2015), mai ales din cauza declinului cotatiei metalelor. Insa, cheltuielile de capital (investitiile) s-au cifrat la 118 milioane de euro, din care o pondere semnificativa, de 37,5 milioane de euro, s-a alocat in domeniul prelucrarii aluminiului, sectia respectiva marcand instalarea unor noi linii tehnologice. Investitiile in acest domeniu vor continua sa se efectueze, pentru a creste capacitatea Elval si a subsidiarelor sale, inclusiv Bridgnorth Aluminium si Etem - Bulgaria, de a realiza mai multe produse diferentiate”, se precizeaza intr-un comunicat al corporatiei.
Crestere cantitativa de 19% la Etem Bulgaria
Pe segmentul aluminiului (unde activeaza Elval si subsidiarele sale, impreuna cu Bridgnorth Aluminium - Marea Britanie si Etem Bulgaria), in perioada analizata (a anului 2016) s-au consemnat venituri de circa 1,08 miliarde euro (-5%), insa diminuarea s-a datorat exclusiv scaderii cu -3% a cotatiei medii a aluminiului primar, situatia neputand fi contrabalansata de cresterea cantitativa constatata la ambele grupe de produse (elemente extrudate si sub forma de role). Daca se iau in considerare aspectele pozitive, segmentul elen al produselor sub forma de role a raportat o majorare cantitativa de +6%, la Bridgnorth Aluminium s-a remarcat un salt de +5% (ceea ce a reprezentat un record), iar Etem Bulgaria s-a evidentiat printr-o sporire peste asteptari, de +19%, dar profitabilitatea a fost grav afectata de diverse schimbari in mixul de produse si de pretul redus al bunurilor din categoria „commodity”, in care se inscriu si profilele standard din aluminiu pentru arhitectura si industrie. Insa, Etem Bulgaria si-a indeplinit tintele propuse pentru productia anului 2016, mai cu seama pe fondul fructificarii la maximum a avantajelor rezultate din nivelul inalt de automatizare a liniilor tehnologice, obtinut ca urmare a implementarii unor investitii anterioare.  
Referindu-se la perspectivele aferente actualului exercitiu financiar, conducerea corporatiei elene indica faptul ca, pe segmentul aluminiului, se va proceda la cresterea calitatii produselor, precum si la reducerea costurilor, odata cu definitivarea celei de-a treia linii tehnologice de turnare continua. O gama mult mai diversa de produse si o capacitate sporita ar trebui sa contribuie, astfel, la majorarea cantitativa a vanzarilor Bridgnorth Aluminium, insa nesiguranta economica generata de fenomenul Brexit va influenta negativ conditiile in care opereaza compania britanica. Etem Bulgaria se va focaliza, insa, pe realizarea de produse cu valoare adaugata mare, continuand investitiile in cercetare-dezvoltare si urmand sa fie certificata pentru a derula afaceri si pe alte piete (mai ales in industria auto). In fine, dar nu in ultimul rand, firma nou-infiintata Elval Colour Iberica va avea un rol vital in sustinerea vanzarilor de materiale compozite Etalbond, cu precadere in Spania.    
***
Infiintat in anul 1937, holdingul Viohalco detine controlul asupra activitatii mai multor societati - sau grupuri de firme, avand participatii in cadrul a 90 de companii, 7 dintre acestea fiind listate la Bursa din Atena. Dintre acestea se remarca, printre multe altele, Elval, Halcor, Hellenic Cables, Corinth Pipeworks si Etem. Pe piata romaneasca, Viohalco este activa prin intermediul Steelmet si Elvial (o subsidiara a Elval SA), coordonand direct compania Icme Ecab SA (implicata in productia de cabluri). De asemenea, are 28 de fabrici in 6 tari (Grecia, Bulgaria, Romania, Rusia, fosta Republica Iugoslava a Macedoniei - FYROM si Marea Britanie), o retea comerciala dezvoltata in 21 de state, iar produsele sale sunt distribuite direct sau indirect in 80 de tari din intreaga lume. Pentru anul 2015, corporatia a anuntat  o cifra de afaceri consolidata ce s-a apreciat cu +11,3%, pana la 3,275 miliarde euro (comparativ cu 2,943 miliarde euro din 2014), in timp ce pierderea neta s-a diminuat vizibil, prin consemnarea unei sume de -63,4 milioane de euro, comparativ cu pierderea evaluata la -90 milioane de euro din precedentele 12 luni. In raportul aferent anului 2016, cifra de afaceri consolidata a ajuns la 3,113 miliarde euro (-5%), iar pierderea neta s-a cifrat la -6,93 milioane de euro (-89,1%), ceea ce reprezinta, totusi, o performanta deosebita in contextul actual al pietei produselor extrudate din aluminiu. Informatii suplimentare, la www.viohalco.com
 
TSV
ABONARE REVISTE
rehau
SISECAM
Editia
NOIEMBRIE-DECEMBRIE 2024!
- pe site -
 

Autentificare

Editia
OCTOMBRIE 2024!
- pe site -
 
Editia
SEPTEMBRIE 2024!
- pe site -
 
hospice doneaza
simonswerk left