VIOHALCO: Noi investitii pe segmentul aluminiului |
Furnizori de sisteme Publicat de Cosmin Dincu 18 Oct 2016 07:27 |
![]() Crestere cantitativa ce nu a compensat problemele de natura financiara
Pe segmentul aluminiului (unde activeaza Elval si subsidiarele sale, impreuna cu Bridgnorth Aluminium - Marea Britanie si Etem Bulgaria), in perioada analizata s-au consemnat venituri de 539 milioane de euro (-10%), insa diminuarea s-a datorat cu precadere ratelor dezavantajoase de conversie monetara din cadrul afacerii Bridgnorth (dintre lira sterlina si euro), primelor nefavorabile la tranzactiile cu acest metal neferos si scaderii cotatiei aluminiului primar, toate acestea neputand fi contrabalansate de cresterea cantitativa constatata la ambele grupe de produse (elemente extrudate si sub forma de role). De asemenea, lipsa aproape totala a profitului ce trebuia sa fie consemnat in urma derularii tranzactiilor la LME a impus constituirea unor provizioane pentru achitarea taxelor. In acest context, s-a impus o noua modificare corporatista, prin transformarea sectiei de folii din aluminiu intr-o subsidiara de sine statatoare, care continua sa fie detinuta in proportie de 100% de Viohalco.
Referindu-se la perspectivele celui de-al doilea semestru al actualului exercitiu financiar, conducerea corporatiei elene indica faptul ca, pe segmentul aluminiului, se asteapta o continuare a trendului de majorare cantitativa a vanzarilor, care va mentine la maximum gradul de utilizare a capacitatilor productive din Grecia.
***
Infiintat in anul 1937, holdingul Viohalco detine controlul asupra activitatii mai multor societati - sau grupuri de firme, avand participatii in cadrul a 90 de companii, 7 dintre acestea fiind listate la Bursa din Atena. Dintre acestea se remarca, printre multe altele, Elval, Halcor, Hellenic Cables, Corinth Pipeworks si Etem. Pe piata romaneasca, Viohalco este activa prin intermediul Steelmet si Elvial (o subsidiara a Elval SA), coordonand direct compania Icme Ecab SA (implicata in productia de cabluri). De asemenea, are 28 de fabrici in 6 tari (Grecia, Bulgaria, Romania, Rusia, fosta Republica Iugoslava a Macedoniei - FYROM si Marea Britanie), o retea comerciala dezvoltata in 21 de state, iar produsele sale sunt distribuite direct sau indirect in 80 de tari din intreaga lume. Pentru anul 2015, corporatia a anuntat o cifra de afaceri consolidata ce s-a apreciat cu +11,3%, pana la 3,275 miliarde euro (comparativ cu 2,943 miliarde euro din 2014), in timp ce pierderea neta s-a diminuat vizibil, prin consemnarea unei sume de -63,4 milioane de euro, comparativ cu pierderea evaluata la -90 milioane de euro din precedentele 12 luni. Informatii suplimentare, la www.viohalco.com
|