WEISS PROFIL: Stabilizare a cifrei de afaceri |
Furnizori de sisteme Publicat de Camelia Pantel 07 Ian 2015 07:08 |
Compania Weiss Profil, activa in domeniul sistemelor pentru executia tamplariei termoizolante, a inregistrat in 2013 o cifra de afaceri in valoare de 15.5 milioane de lei, iar pentru exercitiul financiar care tocmai s-a incheiat estimeaza o stabilizare a acesteia la aceeasi valoare. La nivelul lui 2015 se preconizeaza o evolutie marcata de o crestere de aproximativ 10%, planul de afaceri ce urmeaza sa fie implementat pe termen scurt presupunand adoptarea unor masuri de mentinere a afacerii la parametri optimi. In cele ce urmeaza, directorul executiv al firmei, Mehmet Hyusein, detaliaza evolutia pietei si aspecte legate de propria activitate.
- Prezentati gama sortimentala disponibila pe piata.
- La realizarea vanzarilor din 2014 a contribuit in principal distributia de profile din PVC (cu 70% din total), diferenta constand in comercializarea de repere din aluminiu (7%), feronerie (13%) si armaturi (10%). Clientii au fost reprezentati in proportie de 70% de producatori de tamplarie, restul fiind beneficiari din categoria revanzatorilor. In zona Capitalei, comenzile s-au orientat intr-o cota de 60% spre profile tricamerale, iar restul catre modele pentacamerale. In Banat, cele mai numeroase livrari (80% din total) au reprezentat profile pentacamerale, iar 20% tricamerale, in vreme ce in Transilvania s-au distribuit in mod egal profile din ambele categorii. Dintre produsele nou-lansate in 2014 am putea indica tocul pentru renovare si cel cu pervaz sau profilele pentru toc WP3035 si WP5035. Pe termen scurt, cel mai important proiect de investitii pe care il avem in vedere este reprezentat de negocierea cu marii fabricanti de ferestre pentru initierea de vanzari din categoria produselor low-cost.
- Cum se desfasoara activitatile de distributie?
- Efectuam livrari atat direct, prin intermediul a patru centre logistice din Timisoara, Constanta, Cluj-Napoca si Bucuresti, cat si prin cel al parteneriatelor cu distribuitori din 13 judete. Au fost indeplinite in proportii relativ egale comenzi in Bucuresti si judetul Ilfov, precum si in celelalte judete, iar in 30% din cazuri clientii au optat pentru profile colorate.
- Care sunt conditiile de ansamblu ale pietei specifice?
- Din observatiile proprii asupra pietei, am putea spune ca dispar intermediarii dintre furnizorii de sisteme si producatori sau fabricantii mici de tamplarie termoizolanta. In concluzie, din punctul nostru de vedere, piata de profil a traversat un proces de reasezare si de segmentare. Cea mai mare problema pe care am intampinat-o in derularea activitatii, in ultimul timp, a fost reprezentata de recuperarea unor creante mai vechi. Firma noastra reprezinta pe piata autohtona societatea omonima din Bulgaria, care, la nivelul lui 2014, a adoptat o strategie de afaceri axata pe extinderea activitatii, cu precadere in cadrul noii reprezentante din Mozambic, inaugurate in 2013.
|