ABITARE CG: Repozitionare a strategiei de distributie |
Furnizori de sisteme Publicat de Ovidiu Stefanescu 11 Iun 2010 10:17 |
Compania Abitare CG, cu sediul central in Brasov, este specializata in comercializarea de materiale destinate fabricatiei de geam termoizolant. De asemenea, o alta activitate de baza a societatii este constituita de furnizarea catre producatorii locali de tamplarie a unei game diverse de utilaje. De-a lungul timpului, prin intermediul firmei au fost accesibile pe piata din Romania o serie de marci consacrate, cum ar fi: Kommerling Chemische Fabrick, Euroglass Trosch, Grace Davison, Intermac, Haffner, Bohle, Tremco etc. Pentru a reliefa realitatile actuale ale pietei de profil si a contura perspectivele de evolutie a acesteia, a fost solicitata opinia directorului comercial al companiei.
Gabriel Manu, director comercial al Abitare CG: "Cu siguranta ca prin metode statistice poate fi creata o imagine favorabila oricarei companii. Cu toate acestea, in domeniul vanzarilor, datele respective trebuie utilizate din punct de vedere probabilistic. Sectorul constructiilor a fost extrem de afectat de criza economica globala, lucru care - in mod evident - a avut un impact negativ asupra cifrei de afaceri realizate in 2009. Trebuie, insa, mentionat acesta nu constituie un parametru care sa descrie cu precizie evolutia companiei. Cererea pe piata de profil a fost si este intr-o scadere continua. De aici a rezultat o sporire a agresivitatii competitionale a tuturor companiilor, ceea ce s-a concretizat, in final, prin influentarea clientilor de a alege conform criteriului de pret. In acest context, daca se opteaza pentru mentinerea calitatii, este diminuata profitabilitatea. In sens contrar, daca se pune accent pe competitivitate, atunci calitatea va scadea. De aceea, strategia noastra este aceea de promovare a unui concept de dezvoltare durabila si de evitare a oricaror compromisuri. De-a lungul intregii activitati am avut doua directii de abordare a pietei de geam termoizolant: vanzarea de materii prime pentru productie, respectiv comercializarea de utilaje specifice. In 2009, am consemnat rezultate acceptabile in ceea ce priveste primul dintre cele doua domenii, scaderea fiind de numai 20% fata de 2008, insa - in sectorul de echipamente de procesare - diminuarea a fost de 75%. In general, ne-am propus diversificarea ofertei, actiune ce creeaza premisele obtinerii unor avantaje competitive si sporirii cotei de piata. Incepand cu a doua parte a anului trecut am devenit distribuitori in exclusivitate pentru produsele Tremco. In prezent, un element pe care il luam in calcul este legat de viteza de rotatie a stocurilor, ceea ce determina ca anumite produse din oferta sa poata fi furnizate doar in anumite conditii, si anume: comenzi ferme, plati in avans, termene de livrare care depind de distanta de la producator pana in depozitul companiei noastre. In ceea ce priveste utilajele, in 2009 procesul de comercializare al acestora a fost dependent de puterea investitionala a companiilor din bransa. In acelasi timp, trebuie tinut cont de faptul ca - pe fondul reducerii cererii de geam termoizolant, multe din capacitatile de productie au lucrat sub valorile nominale, iar aceasta realitate poate inhiba initiativele de dezvoltare tehnologica. Un element care ar fi putut duce la cresterea investitiilor in acest domeniu - mai ales din punct de vedere al automatizarii si robotizarii productiei - este legat de accesarea programelor cu finantare din fonduri europene. Din pacate, multi dintre potentialii beneficiari ai acestora nu reusesc sa intre in astfel de programe din cauza lipsei sprijinului mediului bancar autohton, care ar trebui sa furnizeze cota proprie de contributie. De aceea, estimam ca proiectele de dezvoltare vor fi tot mai mici, in urmatorii 3 ani - 5 ani. Totusi, daca se iau in calcul datele statistice disponibile referitoare la evolutia acestui domeniu de activitate in Europa Occidentala, trebuie sa fim increzatori ca aceasta perioada va fi mai scurta si, in cel mult trei ani, vom putea vorbi despre aceleasi ritmuri de crestere cu care ne obisnuiseram in perioada 2005 - 2008".
|