In primele noua luni ale anului in curs, rezultatele financiare ale grupului Teraplast se situeaza la 92% in comparatie cu perioada similara din 2008, in conditiile scaderii cererii de sisteme pentru instalatii si constructii, informeaza un comunicat al companiei. "In intervalul 1 ianuarie-30 septembrie a.c., pietele-tinta pe care activeaza societatea au consemnat un regres cuprins intre 20% si 35%, insa profitul net al firmei a fost sustinut de masurile eficiente de reducere a costurilor, in conditiile in care pretul a fost factorul decisiv pentru formarea deciziei de cumparare a produselor. Pentru ultimul trimestru din 2009, ne asteptam la un mediu economic dificil, in conditii de lichidate redusa, situatia negativa urmand sa afecteze, in continuare, intregul sector al constructiilor. Totusi, ne propunem continuarea programului de investitii in relocare si dezvoltare, continuand sa aplicam un control strict al costurilor, in vederea sustinerii realizarii cifrei de afaceri preconizate pentru acest an", se mai arata in comunicat. Analizand datele financiare consolidate anuntate de Teraplast, rezulta faptul ca, in perioada mentionata anterior, cifra de afaceri neta la nivel de grup a scazut cu 12% comparativ cu acelasi interval al anului 2008, pana la valoarea de 179,6 milioane de lei (fata de cele 203,8 milioane de lei consemnate anterior). Un aspect pozitiv este constituit de faptul ca nivelul cheltuielilor operationale (tot la nivel consolidat) s-a diminuat cu 11%, in principal ca urmare a scaderii costurilor cu materiile prime si cu marfurile. In aceeasi perioada, veniturile din exploatare au scazut cu 11%, in timp ce profitul net al Teraplast a fost mai mic cu 3%, inregistrand o valoare de 13,55 milioane de lei. Factorii care au contribuit la acest regres au fost, la fel ca in cazul companiei-mama, scaderea cererii pe piata constructiilor, ceea ce a generat presiune pe pretul de vanzare. Trebuie precizat faptul ca, potrivit sistemului national de contabilitate, indicatorii sunt diferiti: cifra de afaceri neta de 141,2 milioane de lei (-8%), venituri din exploatare de 151,4 milioane de lei (-6%), cheltuieli cu personalul de 17,8 milioane de lei (+4%), cheltuieli de exploatare de 138,6 milioane de lei (-3%), profit net de 11,4 milioane de lei (-27%), respectiv de 20,9 milioane de lei (-16%, conform standardului EBITDA) "La nivelul trimestrului al III-lea nu au existat imbunatatiri semnificative ale mediului economic. Dimpotriva, au aparut noi intarzieri de proiecte, ca urmare a turbulentelor politice, dar Teraplast a reusit sa obtina rezultate la trei luni care le surclaseaza pe cele inregistrate in aceeasi perioada a anului trecut, ceea ce a permis o incetinire a ritmului de scadere din prima parte a lui 2009. Ca urmare a programelor de investitii derulate in ultimii doi ani, Teraplast detine un nivel ridicat de competitivitate, iar in prezent, Parcul Industrial de la Saratel este una dintre cele mai moderne unitati de acest gen din Europa. Ne propunem sa continuam dezvoltarea acestei locatii, precum si a sistemelor Teraplast, astfel incat sa putem oferi solutii complete clientilor si colaboratorilor nostri", a declarat Florin Urite, director general al Teraplast. Valoarea fondurilor alocate pentru investitii s-a ridicat la 24,2 milioane de lei, fiind cu 35% mai mica decat in aceeasi perioada din 2008, din cauza redimensionarii bugetului, prin amanarea unor investitii fara un impact major asupra parametrilor tehnico-economici ai companiei, precum si din cauza faptului ca Teraplast a finalizat in proportie de 90% relocarea capacitatilor de productie din Bistrita, la Saratel. Inca din luna ianuarie a.c., fabrica de profile (pentru constructii si tamplarie) s-a mutat in noul parc industrial, fiind demarata productia de profile cu patru camere, ecologice. In trimestrul al treilea, Teraplast a inceput extinderea cu 60% a capacitatii acestei unitati de productie. Pentru realizarea obiectivului propus, compania a suplimentat bugetul de investitii aferent anului 2009. "In noua unitate din Saratel, realizam sisteme pentru de tamplarie cu 4 si 5 camere, exclusiv din clasa A, iar in acest moment se afla in probe tehnologice si profilele de 6 camere (cu o grosime de 70 mm). Dezvoltarea segmentului comercial al Diviziei de Ferestre TeraGlass a fost un alt element important in bugetul de investitii al Teraplast, in primele sase luni din 2009 finalizandu-se procesul de redenumire al marcii de tamplarie termoizolanta (concomitent cu deschiderea a 12 showroom-uri). In luna iunie 2009, am luat decizia de a stoca materie prima (PVC), pe fondul cresterii cererii pe piata, in conditiile restrangerii ofertei. Mai mult decat atat, prin cresterea stocurilor de materiale, am reusit sa contracaram fluctuatia preturilor, avand, astfel, un important avantaj competitiv. Datorita inceperii dezvoltarii diviziei de vanzari a profilelor de tamplarie din PVC, s-au majorat si stocurile de produse finite din aceasta gama, ceea ce ne permite sa promovam o multitudine de produse, care indeplinesc cele mai exigente cerinte ale beneficiarilor", concluzioneaza oficialii companiei. Informatii suplimentare, la www.teraplast.ro (C.D.)
|