AGC: Vanzari de 15 milioane de euro pentru subsidiara din Romania |
Furnizori de sisteme Publicat de Ovidiu Stefanescu 15 Iun 2010 13:21 |
Compania AGC Flat Glass, divizie a concernului japonez Asahi Glass Corporation, este unul dintre cei mai importanti furnizori internationali de sticla arhitecturala. Subsidiara din Romania deruleaza o activitate intensa de promovare a intregii game sortimentale disponibile la nivel de grup. In ultimii 10 ani, la un important numar de cladiri comerciale si de birouri au fost instalate ansambluri de tamplarie termoizolanta si fatade cortina executate cu sticla AGC. In continuare, este prezentata opinia managerului responsabil pentru activitatea pe plan local, in ceea ce priveste evolutia vanzarilor si elementele principale ale strategiei de dezvoltare pe termen scurt/mediu.
Dragos Matei, director al AGC Flat Glass Romania: "AGC Group a raportat, pentru 2009, vanzari de 8,8 miliarde de euro, in scadere cu 20% fata de anul anterior. Cifra de afaceri din Romania au fost de circa 15 milioane de euro, cu 25% mai putin in comparatie cu exercitiul financiar precedent, in conditiile in care piata locala a avut o contractie puternica, de peste 40%. Pentru 2010, prognoza la nivel european este optimista, asteptandu-se o usoara crestere a vanzarilor. In Romania, situatia nu este foarte favorabila, din cauza numarului destul de mare de investitii blocate. In aceste conditii, probabil ca livrarile AGC vor fi in 2010 vor fi la nivelul anului trecut. Din punct de vedere al structurii livrarilor, nu au fost consemnate variatii semnificative in ultimii 5 ani, portofoliul de produse fiind extrem de larg si incluzand de la sticla de control solar (colorata, reflexiva, inalt selectiva), pana la sortimente stratificate pentru siguranta si securitate, sticla antiglont, pentru atenuare fonica, antifoc etc. Solutiile pentru design interior sunt, de asemenea, foarte apreciate. In ultimul timp, interesul investitorilor s-a concentrat atat pe gama de vitraje de control solar, pe modelele cu atenuare fonica si cele de securitate (antiglont), cat si pe sortimentele destinate amenajarilor interioare (sticla vopsita Lacobel, matuita cu acid Matelux, cu LED-uri incorporate Glassiled etc). Recent, am lansat un nou sortiment de Low-E cu parametri energetici foarte buni (pentru un geam cu insertie de argon 90% se obtine un coeficient de transfer termic cu o valoare de 1,0 W/mpK). De asemenea, promovam noi sortimente de sticla "neagra"- Planibel Dark Grey si Matelux Dark Grey, care au fost - si sunt in continuare - receptate pozitiv de beneficiari. In general, AGC are o strategie simpla, ce are ca punct central oferta de produse de calitate, la preturi competitive, dublata de consiliere tehnica le cel mai inalt nivel. Incercam sa acordam o atentie egala tuturor componentelor mixului de marketing, astfel incat clientii sa beneficieze de solutii complete. In prezent, investitiile sunt concentrate catre departamentul cercetare-dezvoltare si estimam ca divizia AGC Solar - care activeaza pe piata sistemelor de generare de energie verde - va beneficia de fonduri suplimentare, pe termen mediu. Totodata, in Belgia, este programata construirea unui nou centru administrativ pentru intregul grup, in acest moment proiectul fiind in faza de analiza a dosarelor inaintate de birouri de arhitectura din toata lumea. Referitor la masurile luate pentru prevenirea efectelor negative ale actualei crize, ne-am concentrat eforturile pe identificarea de solutii care sa asigure diminuarea costurilor de productie, transport etc. La nivel european, au fost comasate diferite departamente, organizarea interna fiind acum mai flexibila. In toate tarile din UE, AGC a realizat sondaje de opinie, adresate clientilor, arhitectilor si specialistilor, utilizatorii finali ajutandu-ne sa imbunatatim unele detalii tehnice. Nu este usor de previzionat o evolutie a pietei de tamplarie, intrucat aceasta este in directa legatura cu piata imobiliara, aflata foarte mult sub influenta subiectiva a publicului larg. Totusi, suntem optimisti si luam in calcul cresteri usoare, dar sanatoase, incepand cu anul viitor. In mod cert, exista pe piata autohtona o cerere sustinuta de locuinte, spatii de birouri si comerciale, singura incertitudine fiind aceea referitoare la momentul in care aceasta tendinta va incepe sa fie solvabila. In ceea ce priveste programul Uniunii Europene 20-20-20, acesta este un excelent instrument de control al resurselor de energie existente si, totodata, un motor ce impinge catre gasirea de solutii eficiente energetic. Suntem pregatiti sa raspundem prin oferta de solutii complexe pentru limitarea costurilor de exploatare a cladirilor si generarea de energie, astfel incat consumul sa fie tinut sub control. Consideram ca putem oferi solutii inovatoare si accesibile. In plus, statul roman are responsabilitatea de a incuraja investitiile ce vizeaza limitarea consumului de energie produsa prin resurse traditionale, in conditiile aplicarii Legii 372/2005".
|