ALUPLAST: Consolidare a pozitiei pe piata furnizorilor de sisteme PVC |
Furnizori de sisteme Publicat de Ovidiu Stefanescu 14 Mar 2012 09:46 |
Compania Aluplast Romania, cu sediul in Bucuresti, este subsidiara concernului Aluplast GmbH - Germania, specializat in fabricatia si distributia de profile din PVC destinate executiei de tamplarie termoizolanta. In cele ce urmeaza, este prezentata opinia directorului general al reprezentantei autohtone, referitoare la situatia actuala a pietei de profil si la perspectivele de dezvoltare pe termen scurt.
Mihai Serbanescu, director general al Aluplast Romania: "Pe parcursul lui 2011, compania noastra a obtinut performante bune in planul vanzarilor, cifra de afaceri consemnand o majorare de 10%. Pentru anul in curs, mizam pe o evolutie la fel de buna a incasarilor, prognozand sporiri de 10%. Din punct de vedere al structurii livrarilor, profilele din seria Ideal 2000 (cu o latime constructiva de 60 mm) au avut o pondere de 30% din totalul veniturilor, aceeasi cota fiind consemnata si in cazul sistemelor Ideal 4000 (avand adancimea de 70 mm). In ceea ce priveste celelalte repere din portofoliul Aluplast, fiecare dintre acestea (Ideal 5000 de 60 mm si cu trei garnituri de etansare, Ideal 7000 de 80 mm, respectiv Ideal 8000 de 85 mm si cu trei garnituri de etansare) au inregistrat fiecare ponderi egale in vanzari. Au fost inregistrate si comenzi pentru seriile speciale cum ar fi: aluskin – acoperire cu profile din aluminiu, seriile glisante pe profile, rulouri si obloane. Din punct de vedere al distributiei, am incercat sa adoptam o politica dinamica, recent incheind un parteneriat strategic cu societatea Comat Trading, din Bistrita, care a devenit, astfel, dealer Aluplast in zona de nord a Romaniei. Cu toate ca rezultatele financiare au fost bune, numarul partenerilor existenti la nivel national s-a diminuat usor, cea mai frecventa cauza fiind, in cazul firmelor de tip IMM, renuntarea la productie si specializarea in activitati de montaj pentru marile companii din bransa. O serie de dificultati inerente au fost constituite de accentuarea fenomenului de indisciplina financiara, procedurile de incasare a creantelor fiind tot mai dificile. Pentru perioada urmatoare, dupa cum am mentionat anterior, suntem optimisti, situatia fiind, in general, favorabila pentru compania noastra. Totusi, in ceea ce priveste piata locala de tamplarie in ansamblu, ramanem destul de rezervati, aceasta atitudine fiind dictata de accentul tot mai mare care se pune pe pret, in detrimentul calitatii. Din pacate, in prezent exista chiar companii care promoveaza profile din clasa C, conform prevederilor standardului EN 12608, aceste produse fiind complet nepotrivite conditiilor de mediu existente in Romania. Noi insa ne vom plasa pe o pozitie obiectiva, incercand sa optimizam costurile si sa oferim partenerilor sisteme cu performante optime".
|