ALUTECH: Proiecte de extindere continua a ariei de distributie |
Furnizori de sisteme Publicat de Camelia Pantel 02 Aug 2012 18:49 |
Andrei Shaurko (29 de ani)
Functia/Firma: director de export, Alutech;
Experienta profesionala: 6 ani in domeniul sistemelor de umbrire.
Grupul de firme Alutech, activ in domeniul rulourilor exterioare, a fost infiintat in anul 1996, iar in prezent dispune de o arie de distributie extinsa pe pietele din Europa de Vest si de Est. Holdingul detine sase fabrici si include 25 de companii care asigura livrarile in peste 37 de tari la nivel international, printre care se afla Germania, Franta, Marea Britanie, Suedia, statele baltice etc. Totodata, strategia manageriala aplicata la nivelul holdingului presupune extinderea continua a ariei de distributie.
-Detaliati activitatile de productie desfasurate in cadrul grupului.
-Capacitatile de productie ale holdingului depasesc 100 de milioane de metri liniari de profile curbate/an, 27.000 de tone de profile extrudate si intre 25.000 si 70.000 de tone de banda colorata din aluminiu sau otel/an, in fabricilor lucrand peste 3.000 de angajati. Cea mai importanta preocupare pe care o avem vizeaza imbunatatirea constanta a calitatii produselor proprii care pot, astfel, sa indeplineasca orice standard international. De asemenea, avem in vedere permanent sa ne insusim noi tehnologii.
-Ce tehnologii utilizati in procesul de executie?
-In acest moment, la nivel de grup am asimilat majoritatea tehnologiilor utilizate pentru productia componentelor rulourilor exterioare, deoarece suntem constienti de faptul ca fiecare nou proces tehnologic reprezinta o oportunitate suplimentara pentru extinderea gamei sortimentale si pentru flexibilizarea conditiilor de colaborare cu partenerii. Dintre acestea am putea indica: productia benzilor vopsite si profilelor de tip „rollforming”, fabricarea profilelor din aluminiu extrudat (presat), anodizarea, vopsirea cu pulberi, turnarea sub presiune automatizata etc. Un alt aspect foarte important al activitatii de productie este reprezentat de faptul ca luam permanent in considerare toate tendintele actuale in design si arhitectura. Astfel, paleta proprie de culori include aproximativ 30 de nuante, iar cutiile de protectie se produc in 19 culori. O alta particularitate este reprezentata de faptul ca profilele curbate sunt atat perforate, cat si neperforate, fiind prevazute cu spuma solida/moale pentru termoizolare. In acelasi timp, ghidajele, profilele terminale si grilajele pentru sistemele de rulouri sunt fabricate din elemente de aluminiu extrudat. Toate aceste sisteme constructive se imbina armonios si se vopsesc potrivit unor standarde unificate.
-Cum a evoluat cifra de afaceri a concernului in ultimul timp?
-In ultimii ani am consemnat o crestere constanta a cifrei de afaceri. In 2011, aceasta a insumat cateva sute de mii de euro, iar in primele luni din 2012 am consemnat deja o crestere de 25%. Aceasta evolutie optima, coroborata cu faptul ca suntem sprijiniti de diverse institutii financiare, ne-a permis sa desfasuram importante programe de investitii.
-Ce strategie manageriala s-a stabilit pe termen scurt/mediu?
-Chiar si in timpul recesiunii, am reusit sa nu ne reducem capacitatile si volumul productiei, asa cum au procedat foarte multe firme la nivel international, am investit fonduri considerabile in proiecte noi si am reusit sa ne extindem si sa ne diversificam activitatea pe pietele de desfacere. Astfel, in acest interval, am demarat constructia a doua noi fabrici in Belarus si Federatia Rusa, am demarat extinderea si modernizarea unitatilor de productie din Ucraina si am investit, totodata, in achizitia de echipamente inovatoare si lansarea de noi produse.
|