BASF: Holdingul opteaza pentru produse cu valoare adaugata mare |
Furnizori de sisteme
Publicat de AG&F
25 Ian 2010 11:30
|
Raportul interimar elaborat de holdingul international BASF - Germania arata ca nivelul cifrei de afaceri pana la 30 septembrie 2009 a fost de 37,5 miliarde euro (-22%). In perioada iulie - septembrie, vanzarile au cumulat 12,8 miliarde euro, in scadere cu numai 19% fata de intervalul corespunzator din anul anterior. Analiza structurala indica faptul ca principalele diminuari ale activitatii in acest interval au avut loc la divizia chimica (-34%) si la cea de mase plastice (-20%). In primul caz, situatia se datoreaza - in opinia expertilor companiei - scaderii preturilor si volumelor comercializate. Cu toate acestea, castigurile au fost imbunatatite fata de intervalul anterior, datorita implementarii asa-numitei strategii de intaietate a valorii asupra cantitatilor livrate, care a avut succes mai ales in Europa. In ceea ce priveste segmentul de produse din material plastic, diferenta a fost facuta de sporirea livrarilor din Asia. Nici in acest caz profitul nu a avut de suferit, in pofida declinului vanzarilor, datorita imbunatatirii marjei la divizia de polimeri de mare performanta. Acest din urma departament a performat dupa fuziunea cu societatea Ciba - unul dintre cei mai mari producatori internationali de stabilizatori pentru policlorura de vinil (utilizati si in cadrul retetei de extrudare a profilelor din PVC pentru tamplarie). Stabilizarea generala a pietei, sporirea veniturilor din operatiunile comerciale, reducerea datoriilor nete (prin cresterea rulajului financiar si recuperare lenta) constituie principalele concluzii ale echipei de analisti BASF. Informatii suplimentare, la www.basf.com (O.V.S.)
|